Selvskadekatten

Lille Chilis mavse er faktisk helt pæn for øjeblikket:

Alt er jo relativt. Hun er lidt rød i huden, og der er også lidt sårrester, men det har været meget værre.

Jeg ved ikke, hvad årsagen er. Måske er det bare blevet bedre af sig selv af ukendte årsager. Men i de seneste uger har jeg ikke gjort andet end at give hende en halv alnok dagligt.

Hun får også stadig urinvejsfoder, men det havde tilsyneladende ingen virkning, inden jeg begyndte på alnok.

Nu har jeg bestilt en lille flaske hjulkroneolie også. Så må vi se, om jeg får anledning til at afprøve det.

14 Synes om

Hvor er det en dejligt opdatering med Chili :blush:

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

@galath sad lige og læste nogle dyrlæge artikler… og der var en artikel om “overgrooming”. Har kun skimmet den, men der var denne tabel, som jeg lige har klippet ud. Måske din dyrlæge og dig kan bruge den hvis I stadigvæk vil forsøge at finde en diagnose/årsag til hende Chili-pigens kløen?

Tak, den vil jeg prøve at kigge nærmere på :ok:

Har du et link til artiklen evt.?

Det kommer til at knibe. Man skal oprette en profil på det der hedder Veterinary Focus, det er en side under Royal Canin, man kan kun læse dem online. Jeg render ind i nogle rettighedsproblemer hvis jeg tager skærmprint af hele molevitten her.

2 Synes om

Det er helt okay. Ovenstående er også fint at komme videre med.

Jeg har lavet en kopi af artiklen hvorfra ovenstående tabel stammer fra til eget brug. Hvis man vil have en kopi, så kan skrive til mig og få den tilsendt.