Ser denne killing OK ud?

Jeg ville ikke være bekymret over det, søvn og bussemænd vil jeg sige, det har vi mennesker jo også uden det betyder sygdom.
Mine har det også, og det ses særligt tydeligt på Fgaro og Bee Bee, da de er lyse.
Jeg syntes den ser sund og fin ud, men jeg ville ikke selv købe kat fra DBA, men det har du josp forsøgt at forklare dem ikke er en god idé.

Altså nu findes der vel osse andet end dårlige sælgere i DBA???

Jeg har da selv både annonceret killinger til salg i DBA og fået seriøse henvendelser derigennem.

Jeg ser DBA som et stort marked, på lige fod med internettet, hvor man kan finde annoncer for hvad man søger.
Så er det jo op til den enkelte, om man synes forholdene er tilforladelige eller ej.

Hvad angår internater, så har jeg en bekendt der købte en kat på internat.
Den var så syg af kattesyge at den smittede de 2 andre katte, og internatet fralagde sig ansvaret, såe det med at internat katte er bedre, vil jeg nu stille mig tvivlende overfor.

Mht. den omtalte killing, er jeg enig med de øvrige der har kommenteret billederne.
Den ser fin og sund ud.
Snasket ved øjne og næse, har mine persere da osse fra tid til anden.
Det er ligesom når mennesker har søvn i øjet eller bussemænd.
Grunden til at det er brunt, er at tårevæsken får en mørk farve, n¨r der kommer ilt til.

Håber dine venner bliver glade for killingen.

Hejsa…

Det eneste jeg vil kommentere er killingen…og jeg syntes den ser rigtig fin ud…dens øjne ser klare og friske ud og det er for mig et godt sundheds tegn… - nu er det selvfølgelig svært at se om dens øjnrand er rød…men jeg syntes ikke der er tegn på rødme…
Den smule snask der ses…tror jeg er ganske almindeligt “søvn”…nogle af vores katte har også en tendens til lidt “tørt” øjnsøvn og bussemænd…og det er ikke sygdom…men skal fjernes alligevel

Her ud over syntes jeg også at den ser dejlig fed og velernæret ud…
Men billeder kan snyde…og at købe et levende væsen er altid et sats…den kan være nok så rask hos sælger…men kan blive yders påvirket når den vaccineres, flyttes og sammensættes med andre katte…ect…

anna

[quote=Felis;182691]Jeg synes killingen ser ok ud.

Og det jeg fornemmer der går dig mest på, er faktisk, at de har købt en killing et andet sted end hvor du synes de skulle :stuck_out_tongue:
Hvor det er på sin plads at købe kat, må folk altså selv vurdere.

M.h.t. internater kan der siges både for og imod…men så ville denne her måske ikke få et hjem.[/quote]

Kunne det tænkes, at der var gode grunde til, at købers “selvstændighed” bekymrer mig?
F eks, hvis de ikke har udvist ligefrem overvældende omhu og katte-forstand tidligere?
Jeg synes, at man som dyreven har pligt til at vejlede efter bedste evne, når novicer anskaffer sig kat.
Da jeg gik i gang med at lede efter min første kat, spurgte jeg om råd mange steder, og lyttede til dem.
Hvis man ikke gør det, så er man mere udsat for useriøse sælgere, og dermed risikerer både kat og køber et dårligt katteliv og mange sorger.
Derfor bekymrer det mig, om de køber et godt sted, og om killingen er OK. Der er så mange useriøse sælgere, parate til at påstå hvadsomhelst for at sælge.
Det vil jeg gerne prøve at beskytte mine bekendte imod.

[quote=Mig og Mille T;183164]Altså nu findes der vel osse andet end dårlige sælgere i DBA???

Jeg har da selv både annonceret killinger til salg i DBA og fået seriøse henvendelser derigennem.
Hvad angår internater, så har jeg en bekendt der købte en kat på internat.
Den var så syg af kattesyge at den smittede de 2 andre katte, og internatet fralagde sig ansvaret, såe det med at internat katte er bedre, vil jeg nu stille mig tvivlende overfor.

Mht. den omtalte killing, er jeg enig med de øvrige der har kommenteret billederne.
Den ser fin og sund ud.
Håber dine venner bliver glade for killingen.[/quote]

Tak for info, Sanni :ok:
Man lærer hele tiden :wink:
Jeg har set et par skrækhistorier om videresalg af katte på DBA, og det gjorde mig skeptisk overfor sitet. Venner af mig bruger det til at sælge gode, brugte ting på. Det er det, jeg kender det for :slight_smile:

Og jeg skal lige tilføje, at hvis man er erfarent katte-menneske, så er det selvfølgelig noget nemmere at vurdere køb og salg af katte via internettet.

Men drejer det sig om uerfarne killingekøbere, så ville jeg være forsigtig med at råde til det. Så hellere anbefale at handle et sted, hvor man forhåbentlig kan regne med, at der på forhånd er taget hånd om dyrets sundhed.
I min naivitet tror jeg, at det gør de fleste internater. Ikke alle, kan jeg så forstå.

Samme familie har før haft en racekat af de mere aktive racer. Det var bestemt ikke nogen succes, ikke på nogen måde. Sørgeligt nok heller ikke for katten. Det kan altså være for stor en mundfuld for uerfarne/nybagte katteejere. Derfor føler jeg, at de kunne bruge lidt ekstra vejledning.
Igen kan erfarne opdrættere og kælekatteejere gennem flere år bedre vurdere, hvad de kan magte af racer og antal katte på den givne plads.
Men det er svært at sidde på hænderne, når man før har set det gå galt hos en katte-uerfaren familie. Det bekymrer mig.

Det kan gå godt - og lad os da håbe det.
Tak for alle venlige råd :slight_smile: