Service meddelse: zooplus levering og DPD ændring

Blev lige gjort bekendt med der er sket ændringer på zooplus så hvis du vælger DPD vil det blive bragt til posthus og ikke dit hus mere. Så husk at vælg GLS. Hvis du da ikke helst selv vil hente det.

Tænkte andre kunne bruge denne info for blev da selv ret paf da jeg hørte de ikke leverede til døren mere til min veninde fandt forklaringen.

Tak for den opdatering :slight_smile: så bliver det gls fremover

Har altid brugt GLS og de er rigtig hurtige og flinke … (GLS - Hinnerup)

Det er ikke helt korret. Det er blot PostDK som modtager pakken i DK. Derfor vil det også være PostDK som afleverer den til DIN dør. Hvis du ikke er hjemme, ender den blot på posthuset, som en hvilken som helst anden pakke. Det er faktisk det samme som at bruge PostDK normalt. Jeg har i øvrigt få leveret to pakker med den ordning fra zooplus. og ganske rigtigt, det var PostDK som kom med pakken.

Enig ! …Dog skal man huske på, at PostDK ikke slæber de samme kilo som GLS. Jeg husker ikke helt nøjagtig men mener ikke at pakkeposten slæber mere end højst 20 kilo - Og det er jo ikke meget hvis man feks. har bestilt båder foder og grus

ok så er det de 20 kg der gør forskel. Men 20 kg er jo kun 2-3 poser grus så det når man hurtigt op over.

Netop …Når jeg bestiller vejer mine pakker sjældent mindre end 30+ kilo - Og dengang jeg købte sand hos zooplus bestilte jeg altid 5 poser a 15 kilo, og det er altså rart at få det slæbt op på 2. sal - Og ikke selv skal bakse det hjem fra posthuset.

Hm jeg har kun én gang bestilt med DPD… og der kom det da i en DPD-bil? :grubler: Måske er det forskelligt hvor i landet man bor? Måske kører DPD ikke ud alle steder?

De var nu betragtelig mere sløve med at levere det end GLS (som jeg ellers ikke er den store fan af) så jeg gik hurtigt tilbage til GLS efter et enkelt forsøg med DPD.

Det blev ændret 25 juli måske var det før da du bestilte med dem?

Hm ja hvis det er ændret på det tidspunkt, så er det efter at jeg har bestilt hos dem. Og under alle omstændigheder er det da rart at vide så man ikke bestiller kattegrus og finder ud af at man skal ha’ det med bussen f. eks…

Arbejder i post dk, så hermed lidt information :wink:

DPD, bruger nu post dk til at bringe deres pakker ud, DPD pakker bliver bragt ud, og hvis folk ikke er hjemme skal de hente det på nærmeste posthus…
Nå det er erhverspakker, er der ingen vægt grænse på 20 kg… Det er kun privat pakker, der ikke må veje over 20 kg… Så jo, post dk må gerne have mere med end 20 kg, nå der som her fra zooplus er tale om en erhverspakke…

GLS… Hvis du ikke er hjemme, og ikke har lagt en fuldmagt, så skal man jo til taastrup, og hente sin pakke…

[QUOTE=Bt86;949777]Arbejder i post dk, så hermed lidt information :wink:

DPD, bruger nu post dk til at bringe deres pakker ud, DPD pakker bliver bragt ud, og hvis folk ikke er hjemme skal de hente det på nærmeste posthus…
Nå det er erhverspakker, er der ingen vægt grænse på 20 kg… Det er kun privat pakker, der ikke må veje over 20 kg… Så jo, post dk må gerne have mere med end 20 kg, nå der som her fra zooplus er tale om en erhverspakke…

GLS… Hvis du ikke er hjemme, og ikke har lagt en fuldmagt, så skal man jo til taastrup, og hente sin pakke…[/QUOTE]

Det er så ikke det jeg fik at vide på mit lokale posthus, da jeg fik besked på at jeg selv skulle hente min pakke fordi den vejede over 20 kilo. Jeg brugte osse argumentationen om at det jo var en erhvervs pakke, men nix jeg er private kunde, så jeg kunne ikke komme under disse bestemmelser - For at være omfattet af det skulle det være erhvev til erhverv, og ikke erhverv til privat. Jeg kunne godt få mine varer afleveret af postvæsnet, men det ville betyde at zooplus skulle sende den som erhverv til privat, og det ville koste knaster.

[QUOTE=Bt86;949777]

GLS… Hvis du ikke er hjemme, og ikke har lagt en fuldmagt, så skal man jo til taastrup, og hente sin pakke…[/QUOTE]

arh - det er kun hvis Taastrup er ens nærmeste lager :slight_smile:
Hvis jeg ikke er hjemme når GLS forsøger 2. gang her, så skal jeg til Nørre Sundby.

[QUOTE=PiaB;949780]arh - det er kun hvis Taastrup er ens nærmeste lager :slight_smile:
Hvis jeg ikke er hjemme når GLS forsøger 2. gang her, så skal jeg til Nørre Sundby.[/QUOTE]

Nu har jeg fuldmagt på døren, så der er ingen problemer - Hvis ikke jeg havde skulle jeg bare lige rundt om hjørnet og hen på 7-11, der har GLS pakkested her i byen :slight_smile:

Uanset hvad den vejer, så skal den altså bringes ud til dig, nå det er et firma der afsender , da det så er en erhverspakke… :slight_smile: