Shrek halter

Shrek på 2,5 år som har en kollapset lændevirvl og dagligt får metacam - er i nat kommet til skade.
Jeg vågnede kl 6 ved at der var ballade i stuen og mine lysestager i vindueskarmen væltede. Det sker en gang imellem at mine 4 milde “små” pus flipper ud hvis der kommer en anden kat for tæt på stuevinduet. Så jeg regner med at det er det der er sket. Så plejer Zuma at flippe helt ud, og det bliver Shrek bange for at han kommer op under min seng. Jeg samler lysestager etc op og prøver at få Shrek ud fra under sengen. Det vil han ikke så jeg hopper i kassen et par timer mere. Kl 8 står jeg op og giver kattene deres vådfoder og shrek hans smertestillende og kosttilskud. Der ser jeg at han halter på højre bagben :ked: Han spiser en smule og går så ned ad kældertrappen og ud i løbegården. Så han kan godt gå ned at trapperne, problemet kom da han skulle op igen - det var svært - men han kom op. Så gik jeg på badeværelset og da kommer han altid og hopper op på toilettet og videre op til håndvasken som jeg så skal hælde vand i han kan drikke. Da han hoppede op på toiletten var det som om han slet ikke fik bagbenet med. Havde det været en af de andre 3 katte havde jeg selvfølgelig været urolig. Men pga Shreks kollapset lændevirvl og bløde knæskaller (ikke løse) er jeg bare rigtig nervøs for at der er skadet endnu mere og at dr dyr ikke mener det er værdigt at holde ham i live. Jeg ringede til min dr dyr og han mente når nu Shrek har fået smertestillende skulle vi lige se tiden an til i morgen. Så håber og beder til at det bare er et slag og Shrek er fik igen i aften :kryds::kryds: men jeg har desværre min tvivl.

Stakkels Shrek. Forhåbentligt er er ikke så galt, som du frygter, men god bedrig til ham.:kryds::kryds::kryds:

:kryds::kryds::kryds: for at det ikke er noget særligt :kryds::kryds::kryds:

Åh nej den stakkel. Jeg forstår godt din bekymring :kram:

:kryds: :kryds: :kryds:

:kryds: :bebe: :kryds: :bebe: :kryds: :bebe: :kryds: :bebe: :kryds: :bebe: :kryds: for stakkels Shrek.
:kram:

Jeg håber ikke det er så galt som du frygter.
:kryds: for det ikke er og så lige et :kram:

Lad os håbe at det bare er slaget, og at han kommer sig hurtigt.

God bedring med ham

Tak skal I have. Shrek har lige taget en lille lur på 5 timer. Jeg håbede at han ville vågne og være frisk, men han halter dog stadig meget - måske endda mere end før han lagde sig.
Han har altid siddet lidt skævt, men da han sad og spise vådfoder nu da han var oppe - sad han mere skævt på højre side nogensinde før.

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

for at Shrek ikke er kommet alt for slemt til skade og at han har det meget bedre i morgen

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Man kan jo frygte, at hans kollapsede lændehvirvel er slået endnu mere ud af kurs. Det gør hammer ondt, og selv om Metacam er godt, dækker det ikke smerter helt!
Et røntgenbillede kan vise, hvor galt det står til.

Tine, jeg håber virkelig, det står bedre til med ham i morgen :kryds:

Ringede til dr dyr igen i går aftes, var i tvivl om det var ok at vente med dr dyr til i dag. Men det mente de det var, allerhelst skulle han sidde i bur sagde de - men jeg har ikke noget bur så Shrek og jeg burede os inde på et lille bitte værelse med kun en seng. Der har vi “sovet” hele natten kun afbrudt en 10-20 gange af Shrek’s 3 små venner der ikke kunne forstå hvorfor han ikke kunne komme med ud i løbegården. Selv da vi kunne høre de andre katte fise rundt og lege osv i stuen lå Shrek helt stille ved siden af mig. Da vi stod op kunne jeg se at det ikke er blevet bedre og nu virker det til han går sidelæns og stadig halter. Så vi ringede til dr dyr kl 8 og fik lov til at komme med det samme. Dr dyr syntes ikke Shrek virkede så smerteplaget som man skulle tro - han har ikke fået sit metacam i dag - det sagde dr dyr i aftes at vi skulle lade være med da de måske skulle give ham binyrebakhormon. Så nu ligger Shrek hos dr dyr og skal have taget billeder.

:kryds::kryds::kryds:

-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser

Håber det allerbedste for Shrek

Håber det kan afhjælpes og han kan få det bedre.
:kram:

Det er jo nok godt, han får taget billeder. Både for dig og ham, så I ved helt præcis, hvad I har med at gøre. Jeg håber det bedste for den lille fyr :kryds:

Shrek har fået taget billeder og der er intet brækket eller forskubbet mere end der plejer at være. Han skal dog blive derude til minimum i morgen, da han skal have binyrebakhormon hver 2.- 4. og 6. t. Der er noget hævelse som de mener trykker på nerverne. Når han så kommer hjem skal han bo i vores lille værelse (mit soveværelse) i 1-2 uger så han ikke hopper op før han er så frisk som muligt igen. Sååååååå jeg tror jeres krydsede fingre har virket … vi glæder os bare til at få ham hjem igen.

Tak for updaten :kryds:'er fortsat for Shrek, men det lyder jo rigtig godt

:slight_smile:

Det lyder da godt, at der ikke ser ud til at være nye knogleskader. :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Dejlig opdatering. :kryds::kryds::kryds: for at han snart er frisk igen.