Sidste nyt om nytårskatten.....nu med billeder

:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

Jeg er så glad !!!

Katten og jeg er nu blevet bedstevenner - og det aller-aller-bedste :

den er øretatoveret !!!

Så nu vil jeg prøve at ringe til min dyrlæge og se om hun kan hjælpe mig med at tyde det - så jeg kan ringe til dens mor og far - så HUN kan komme hjem.

Lige nu ligger min nabo inde på gulvet og nusser den - den er SÅ dejlig - jeg har taget billeder af den - de kommer på om lidt …

:wehu::wehu::wehu:

Åhhhhhhh hvor dejligt der er et øremærke, håber det kan læses så det findes frem til den rigtige ejer.

Glæder mig til at se billeder.

Billeder af nytårsmissen, som lige har ædt en uges ration af tørfoder og to guffe-stænger :

ej hvor godt - sikke en dejlig misser :slight_smile:

der bliver nogle ejere der bliver meget glade for at få den igen :slight_smile:

Nøøøjjjjj hvor ser hun bare dejlig ud :wehuu:

I guder, for en lækker kat :wehuu:

Jeg tror der er nogen der bliver glade for at få den igen… og at få at vide, at den har været i sikkerhed hele natten :slight_smile:

Hvor er den bare dejlig :wehuu:

Når den er øremærket, er der så ikke et register, man kan slå op i og se, hvor den bor??

Mener Inges Kattehjem har et bl.a.

Åhh hvor er hun dejlig og så tillidsfuld og viser bug og det hele :wehuu::wehuu: Godt at hun har øre-tatoo så hun kan komme hjem til familien igen :thumbup: Rigtig søde billeder :thumbup:

Jo Inges kattehjem haer et register, men der er også et inde på kattenes værn hjemmeside.

Hvis øremærket er svært at læse, kan man bruge lidt madolie - det får det til at træde tydeligere frem.
Prøv at søg på www.katteregister.dk for at finde ejer :slight_smile:

:D:D:D

Tak for de gode råd, naboen og jeg prøver at gnide lidt olie i øret på hende… for min dyrlæge svarer desværre ikke i dag.

:confused::confused::confused:

Vi har fået olie i øret på en storspindende missekat, men vi kan ikke læse det hele og vi er i tvivl om, hvordan nummeret skal læses ?

Skal det læses fra ørespidsen og ind mod hovedet - eller omvendt ??

:confused:

Der er jo både bogstaver og tal og bogstaverne skal læses først.

Du skal starte med bogstaverne, de to af dem angiver dyrlægen der har tatoveret. Hvis det er svært at læse i det ene øre så prøv det andet.
Marina

Den er sød! Ligner en bobcat!

Hvor dejligt den er øremærket og hvor ser den smuk og velholdt ud.:slight_smile: Så den har sikkert en familie der savner den. Ja problemer med øremærkninger er de sædvanlige, tit umuligt at læse.
Øremærkning læses altid fra venstre mod højre. Nogle gange kan det også hjælpe med en lommelygte, at holde lygten bag øret.
Mon ikke snart dem der mangler katten får sat sedler op i omegnen, ellers har du nogle gode billeder du kan sætte op, hvis øremærkningen volder for mange problemer at læse.

Godt du fik reddet den stakkels mis fra alt det nytårsskyderi :ok:

NB! Fandt lige dette om tolkningen af bogstaverne http://www.netdyredoktor.dk/sw15413.asp

:):slight_smile:

Tak for flere gode råd.

Nu får hun lige lov til at sove et par timer, hun er så træt at hun lige har ligget og sovet med hovedet på naboens hånd.

Vi prøver senere på dagen - og i sidste ende, har vi dyrlægen i morgen som måske kan hjælpe os med at finde hendes ejere.

Dyrlægen er jo også kun et menneske, så de kan nok ikke læse det meget bedre end I selv kan - og alt andet lige, vil det jo være bedst både for hende og ejerne, at de finder hinanden i dag :slight_smile:
Øremærkerne er lavet sådan, at i det ene øre sidder tallene yderst - i det andet øre er det bogstaverne. Så prøv et øre og skriv ned, hvad I kan læse - og gør så det samme med det andet øre. Forhåbentlig kan I så stykke det sammen på den måde :slight_smile:

Hvor er det dejligt at du tager dig så godt af missen. :thumbup: og hvis du måske er dobbelt heldig, så kan det være at i faktisk bruger samme dyrelæge

Hvor er det dog en…:wehuu:
pragtfuld kat.

Den må da være savnet af sin familie.
Jeg håber, at den snart er hjemme hos sin familie igen.

Dejligt :inlove: at du tager dig så kærligt af den.

Mange gode tanker
Mona