Sikke en forskrækkelse!

I nat kom jeg hjem fra Randers Studiekreds, og mens jeg sad i sofaen og lige hilste på kattene, begyndte de 3 små at lege på 1. sal. Pludselig falder Fie ned af min trappe, som er snoet. Hun ryger med hele sin vægt direkte ned i midten af vinkeltrappen - undervejs rammer hendes krop mod 6 massive egetræstrin.

Den lyd, det gav, var virkelig grim.

På gulvet blev hun ligggende som en frø med bagbenene helt slappe. Da jeg rejste mig blev hun bange, forsøgte at løbe men dinglede bare over og lå på den ene side med store øjne. Hun blødte ganske lidt ud af munden, men det stoppede.

Jeg mærkede på hende - troede helt ærligt, at ryggen var brækket - og hun hang bare helt slap fra skulderen og ned.

Jeg fik hende i en kasse, gav metacam og Bach og honning akut (mod chok). Ventede en time - hun kunne stadig ikke gå. Klokken var halv 2.

Jeg valgte at tage hende med op i soveværelset og lukke døren i stedet for at køre akut til dyrlæge. Der lå hun i kassen i nat, mens jeg stort set ikke har sovet. Jeg græd bare. Mest over Fie, min ven :ked:- og lidt over vores opdræt, som jeg troede sluttede lige der, før det knap var begyndt.:brist:

Tidligt i morges kom hun så ud ud af kassen. Bagparten var stadig en smule slap, men hun kunne hoppe op på sengen. Hun var slem passiv, og jeg tog til dyrlæge, som heldigvis kunne konstaterere, at der ingen alvorlige skader er sket på hendes knogler eller indre organer.

PYYYHA!-what

Status er en forstuvet ryg, en krop, der er meget øm, samt et kraftigt slag over kæben og den ene side af hendes ansigt.

Hun ligger og sover, for hun er på smertestillende, men hun klarer den.
Især forstuvningen kan tage lang tid - vi kommer derfor ikke til TICA udstillingen næste weekend - naturligvis ikke.

SIKKE EN FORSKRÆKKELSE!

Nu skal den trappe godt nok skærmes af!

Set i bakspejlet skulle jeg nok have kørt til dyrlæge straks i nat. Når jeg ser tilbage, så fatter jeg ikke hvorfor jeg ikke kørte straks… Jeg var nok lidt i chok…

Heldigvis er hun lavet af beton:hjerte:

MVH

:kram: både til dig og missen

Pyha, det må have været slemt at skulle igennem natten, uden at vide, hvor slet det var med Fie :ked:

Dejligt at hun er så hårdfør - giv hende et stort kram :wehuu: - og så skal hun vist have ro nu til at komme sig.

Puha’, sikke en skrækkelig oplevelse. Gisp

Dog er det glædeligt at læse, at det ikke var værre end man kunne frygte.

God bedring med hende den smukke pige. -wehuu

Ja det var en hård nat. Jeg har snakket med Elin og Mogens her til morgen, og de sagde, at jeg jo altid bare skulle ringe, men lige der var jeg nok lidt for chokeret selv.

Den lyd altså…

Og den forbandede trappe! Elin og PiaH kender den og den er simpelthen det mindst kattevenlige i verden!

Havde vi mistet Fie, havde jeg fyret med den lige nu.

Har du Metacam på lager, som hvad: flydende eller injection?

Honning - det ville jeg have holdt mig fra da det kan indeholde en jordbakterie der giver pølsesyge - er baktussen i honningen bliver de rigtig meget syge.

Lammelser i bagpartiet kan skyldes at der fra slaget er dannet et ødem (blodsamling) i rygraden (kan ikke mærkes - heller ikke ses hverken på røntgen eller scan). En dygtig dyrlæge vil sikkert kunne palpere rygraden og på kattens reaktion bedømmer hvor problemet er - måske ikke hvad det er.

Nope, katte er ikke lavet af beton - de har heller ikke ni liv.

God bedring med Fie

Jeg har metacam i flydende og skal iflg dyrlægen fortsætte med det de kommende dage.

MVH

PS Nanoq er altså SÅ sød. I nat sov han i soveværelset hos hende, og nu ligger han også ude ved hende i en køje ved siden af:-)

Nååerh:-)

Pyh, for fanden da! Sikken da en oplevelse! Jeg krydser fingre for at hun kommer sig uden mén.

Iflg dyrlægen så kommer hun sig helt - men det kan tage et par uger til et par måneder - alt efter hvor slem slagene er.

Føj for en grim oplevelse, håber hun kommer sig over det uden mén.

Jeg kender godt lyden… den er rigtig grim og man glemmer den aldrig. Min datter lavede samme “stunt” ned af en vinkeltrappe da hun var 2-3 år, men røg heldigvis kun ned til svinget og slap mirakuløst helt uden at være kommet til skade.

Det er nok en god idé med et børnegitter i toppen af trappen så det ikke kan ske igen.

Fortsat god bedring med hende Helle …den stakkels lille mis.

Et børnegitter var en god idé - hvis jeg stadig bor her, når der kommer killinger, så skal den simpelthen også sikre… Brita har kommenteret den før, da hun var her… Men I ved… der er jo aldrig sket noget… SUK! Dumme lærepenge!

Åhhhh nej da hvor frygteligt for lille Fie pigen og dig, godt hun kommer sig helt.
Ja den trappe er ikke god til misser, det er min vel heller ikke, men den er dog ikke vindel.
Rigtig god bedring til det lille pus :kram:

Du ved du også altid kan kontakte mig og snakke, og jeg kommer også gerne hvis det er.

Puha,:blegne: Sikken en forskrækkelse, men når uheldet skal være ude, må man sige hun er nådigt sluppet. Håber hun kommer sig hurtigt efter det grimme styrt :kryds::kryds::kryds:

Rigtig god bedring til den lille misse-pige :slight_smile:

Jeg har selv et børnegitter. Hvis afstanden mellem stængerne er for store kan man jo evt. sætte et net på og lade en lille åbning være i den ene side så kattene kan smutte igennem så man ikke behøver at åbne den hver gang katten skal op og ned. Det sikrer bare at de ikke i leg så nemt kan smutte ned ad trappen i fuld firspring og derved komme til skade.

Hold da op en forskrækkelse og stakkels mis :frowning: Rigtig god bedring til hende :kryds:

Nok engang god bedring med Fiepigen.
Der går nok et par dage inden hun er Frække igen.
Godt det fik en god slutning for den lille pelsede tøs.
Knus Elin

Fie-pige dog.

:hjerte: :hjerte: :håndtryk::heya::heya::kindkys: :krammegave:

Føj for pokker, jeg ville have gjort et eller andet i mine bukser :blegne:

Godt at det kun er mindre skader hun har fået sig. God bedring med hende :slight_smile:

God bedring med hende!

Det må have været meget ubehageligt for både dig og hende.