Sikke et chok

Vi har lige været et smut forbi Fredericia og da vi komme hjem, løber der en langhåret kat forbi. Jeg kalder på min mand som går bagved mig og siger der løb lige en kat forbi,den ligner Gandei.
Så kommer jeg helt ned til huset og kigger efter katten:yikes: det er Gandei og Frederik er der også. Skriger efter manden, at han skal se at få den løbegård låst op. Men han kan ikke finde nøglen, så ind og finde ekstranøglen. Jeg bliver ude og prøve at kalde kattene til mig, men de er alt for nervøse til at komme hen til mig. Endelig får vi lukket op til løbegården og de løber begge ind.:thumbup:
Så ind og tælle katte, puha de er der alle.
Men hvordan var de kommet ud:? Fyrrummet er forbudt område for vores katte fordi der er en kattelem helt ud (et levn fra da jeg havde fritgående katte)
den kattelem er låst og døren til fyrrummet er altid lukket.
Men det er lykkes Gandei at åbne døren og smadrer kattelemmen.
Puha, skal lige love for at blodtryk kom op i det røde felt.:S

Puha en grim forskrækkelse… Godt at alle misserne er hjemme og er i fin form efter eventyret… Jeg kan fisme godt forstå du/I fik et kæmpe chok. Det er ikke let med de “dumme” dyr… De kan altså nogle tricks engang imellem… :frowning:

Puha, for en forskrækkelse :frowning:
Og godt, at I kunne kalde kattene til jer. Pyhaa… :kram:

Vi bor på en meget stærkt trafikeret vej, tør ikke tænke på hvis de var løbet den anden vej.

Puha, godt det endte godt…

Jeg har prøvet noget lignende engang, hvor jeg var sikker på jeg havde lukket kattene forsvarligt inde mens vi blev nødt til at have yderdøren åben. Men tre hankatte kan i fællesskab åbne en dør der binder, og jeg opdagede det ved at der pludselig kom en meget forskræmt sort kat ind igennem døren. Jeg nåede lige at sige, at den var godt nok lige lovlig fræk den der kat, og gud hvor den ligner Ziggy - da det gik op for os begge at det VAR Ziggy. De var heldigvis også til at kalde ind igen…

Jeg tænker lidt: Kan I ikke fjerne den ødelagte kattelem og i stedet sætte en plade op? Måske ikke det kønneste i verden, men så kan de ikke bryde igennem lemmen en anden gang.

Puha, jeg kender godt det med at måtte dobbeltsikre så man ikke risikerer at kattene kommer ud. Nogen katte er bare SÅ gode til det. Vi har haft nogle “hudinier” i vores tid :yikes:
Men godt at I kom på det rigtige tidspunkt og fik dem ind igen. Der er nok en kattelem der skal mures til :høhø:

Det er planlagt at hele døren skal mures til i næste uge, der skal et vindue i istedet. Så det kommer ikke til at ske igen. Jeg må nok indrømme at chokket stadig sidder i mig, føler det næsten som om jeg har feber.

Det var godt der ikke skete noget - sådan nogle historier giver míg myrekryb. Jeg tror også jeg ville være tæt på at springe en sikring, hvis jeg mødte mine to misser uden for i fri dresur.

Puha, godt, at de ikke nåede ned på vejen. Der bliver nok ikke taget så meget hensyn til katte dernede. Sikke et drama, at komme hjem til.

Sikke dog en forskrækkelse, at få :yikes:

Godt der ikke skete noget, I må se at få lukket alt forsvarligt til.

Vi har én gang for rigtig mange år siden oplevet at sidde i stuen og se TV, kiggede lige ud af vinduet, der stod Cirkeline på den anden side og kiggede ind på os :yikes:.

Det var lykkedes at ‘løfte’ nettet over løbegården, et sted, hvor der åbenbart ikke var kramper nok i.
Alle de 3 katte vi havde dengang var gået en tur, Cirkeline og Georg var i haven, Arthur var ikke at finde …:S
Vi gik så rundt i området og ledte efter ham, vi mødte naboens datter, som havde mødt en gravid gråstribet kat :tihi: det var altså Arthur, der var lidt godt i stand…
Han var gået tur på stien, den samme tur som jeg ind i mellem gik med ham i sele, heldigvis indebar ruten ikke at man skulle krydse veje eller lignende. Han kom os glad i møde, da vi fandt ham.

:slight_smile: