Sikke som tiden dog er gået

Jeg har ikke været her inde i snart 2 uger, og tiden er bare fløjet væk -what

MEN jeg har gang i en massse projekter, som indtil videre ser meget fornuftige ud :thumbup:

  1. projekt er en lille nisse pige kjole, som skal være færdig til vores julefrokost :tihi: En af vores venner ELSKER julen og alt hvad der har med jul at gøre, så kun for hans skyld er jeg i gang med at sy kjolen. Den er smæk fyldt med perler (syet på i hånden - enkeltvis) og selvfølgelig i rød og hvid. Hi hi jeg glæder mig til den er færdig.

  2. projekt - at starte en forening op, så vi kan “rykke ud” i løbet af ingen tid, når en person forsvinder. Vi er i fuld gang med at danne den, få CVR nr. lave aftaler med politiet og meget mere

  3. projekt - at starte natteravnene op i Aalborg centrum. Vi mangler i den grad natteravne til at gå i centrum, så her til aften havde vi informationsmøde omkring det. Normalt siger landsforeningen, at der skal være minimum 12 til at starte op, men vi har fået tilmeldinger fra 20 personer indtil videre. Hvor er det bare skønt, at folk støtter op om dette tiltag. Forhåbentligt kan vi gøre en forskel for de unge mennesker i Aalborgs byliv.
    Skulle nogen få lyst til at melde sig, så skriv endelig til mig, så jeg kan sende en besked ud til alle interesserede. Jo flere vi er, jo bedre er det for os alle.

Ja der sker noget i mit liv lige for tiden :tihi:

:fin::fin::fin:

Javel så… aha… ser man det…

Det lyder ret så aktivt - meeeen du kunne nu godt afse lidt tid til os herinde, nå.

:inlove:

[quote=Annette O;298436]
2. projekt - at starte en forening op, så vi kan “rykke ud” i løbet af ingen tid, når en person forsvinder. Vi er i fuld gang med at danne den, få CVR nr. lave aftaler med politiet og meget mere [/quote]

“når en person forsvinder” ??? :uha:

Vil du ikke nok uddybe?
Hvad går det ud på?

[quote=MiSi;298503]“når en person forsvinder” ??? :uha:

Vil du ikke nok uddybe?
Hvad går det ud på?[/quote]

Jo det vil jeg helt bestemt :ok:

I forrige måned ledte vi efter den 16 årige Casper Sørensen, som var forsvundet efter en fest. Vi fik samlet omkring 1.000 frivillige, som kom ind på Nordkraft for at få en “rute” at gå efter.

Den forening vi er i gang med at lave nu, er i tråd med det vi lavede på Nordkraft. Det var en kæmpe hjælp til politiet, og det gav de pårørende en støtte til (og et håb om) at finde den savnede person.
Vi har fundet nogle samarbejdspartnere, som vil være behjælpelig med at sponsere lidt at drikke til de der leder (frivilligt). Nogle donerer lygter, noge donerer deres erfaring i forskellige elementer (vand/skov…) osv. Sidst så har vi politiet til at bakke os op, og som er mere end glad for vores hjælp.

Håber det gav svar på dit spørgsmål :thumbup:

[quote=Annette O;298521]Jo det vil jeg helt bestemt :ok:

I forrige måned ledte vi efter den 16 årige Casper Sørensen, som var forsvundet efter en fest. Vi fik samlet omkring 1.000 frivillige, som kom ind på Nordkraft for at få en “rute” at gå efter.

Den forening vi er i gang med at lave nu, er i tråd med det vi lavede på Nordkraft. Det var en kæmpe hjælp til politiet, og det gav de pårørende en støtte til (og et håb om) at finde den savnede person.
Vi har fundet nogle samarbejdspartnere, som vil være behjælpelig med at sponsere lidt at drikke til de der leder (frivilligt). Nogle donerer lygter, noge donerer deres erfaring i forskellige elementer (vand/skov…) osv. Sidst så har vi politiet til at bakke os op, og som er mere end glad for vores hjælp.

Håber det gav svar på dit spørgsmål :thumbup:[/quote]

Anette… forsøg også at tage kontakt til det lokale redningsberedskab.
Enhver redningshundefører vil gerne stille op til den slags eftersøgninger! Hundene er hamrende dygtige… men politiet har endnu ikke fået ordentligt “øje” på den enorme ressource, der ligger her!

Jan har med Sif deltaget i en del af den slags frivillige eftersøgninger… både efter bortkomne børn/unge og især ældre demente.
Det er givende og tilfredsstillende arbejde… og ikke at glemme, ganske god træning for både fører og hund … det kræver som regel blot, at der sidst på eftersøgningen er en som vil være figurant, sådan at hunden får en positiv oplevelse ved at finde bare en person :slight_smile:

[quote=Ann K;298532]Anette… forsøg også at tage kontakt til det lokale redningsberedskab.
Enhver redningshundefører vil gerne stille op til den slags eftersøgninger! Hundene er hamrende dygtige… men politiet har endnu ikke fået ordentligt “øje” på den enorme ressource, der ligger her!

Jan har med Sif deltaget i en del af den slags frivillige eftersøgninger… både efter bortkomne børn/unge og især ældre demente.
Det er givende og tilfredsstillende arbejde… og ikke at glemme, ganske god træning for både fører og hund … det kræver som regel blot, at der sidst på eftersøgningen er en som vil være figurant, sådan at hunden får en positiv oplevelse ved at finde bare en person :)[/quote]

Vi har også snakket med hundefører (både private og fra DCH) omkring eftersøgning med hunde, men politiet er ikke interesseret i at de kommer og deltager (:mad:)
Det må vi respektere, hvis vi skal have et samarbejde med politiet.

Jeg er fuldstændig enig med dig i at det vil være mest optimalt, jo flere der kan deltage i en eftersøgning - deriblandt hunde.

Wow - det er da lige før, at jeg melder mig som figurant - det lyder virkelig spændende!

[quote=Annette O;298536]Vi har også snakket med hundefører (både private og fra DCH) omkring eftersøgning med hunde, men politiet er ikke interesseret i at de kommer og deltager (:mad:)
Det må vi respektere, hvis vi skal have et samarbejde med politiet.[/quote]

Det var da li’egodt sevens! -surrender Men der må jo være en årsag til det :?
Måske ved Charlotte Oeh noget om det :?