Sikring af altan

Hejsa

Jeg håber lidt der er nogle, der har prøvet at sikre en altan som minder lidt om min…
Er lidt utryg ved at have misserne gående ude, da der er en nabo der virker lidt utilregnelig plus jeg er nervøs for, at de render ind til naboer osv.

Derfor ville jeg meget gerne sætte et net op på min altan på en eller anden måde. Har en gang måtte hente Ivan på taget og Cleo inde på naboens altan… Ikke en stor succes selvom naboen tog det pænt :slight_smile:

Jeg har vedhæftet nogle billeder af altanen, tænker lidt at et net på husvæggen, ud til hjørnet og så hen til næste hjørne og ind til væggen igen da ikke kan være så svært? Så på en eller anden måde skal der vel lukkes af i toppen, da de er MEGET kreative og har krudt i *****…

Ikke at jeg har prøvet det, men det du har fat i der lyder som en god ide.

Hvad med at føre nettet videre op til taget så der bliver lukket i toppen også?

zooplus har nogle monteringskit og også hegnet, prøv at kig der om der er noget der kan bruges.

Som jeg ser det skal der laves noget så hegnet kan blive så højt I kan stå op - og så skal det ind og ha’ fat i tagrende/tag

Jeg ville som udgangspunkt skaffe mig en træstolpe du kan ligge ned på gulvet på altanen ud mod gitteret og ind mod siderne. I den kan du i hver ende sætte 2 andre stolper lodret ud mod gitteret og højt nok så i også kan stå oprejst på altanen når nettet kommer på.
Og så ellers fæstne nettet på træstolperne hele vejen rundt og op under taget.
Ved ikke om du kan/må bore et par huller i de hvide lister under taget som du kan sætte nettet fast på…
Er det forståeligt?
Knus.

Hvor ville jeg da bare ønske at vi havde en altan til Mille og Laban:S

[quote=Celina;141088]Jeg ville som udgangspunkt skaffe mig en træstolpe du kan ligge ned på gulvet på altanen ud mod gitteret og ind mod siderne. I den kan du i hver ende sætte 2 andre stolper lodret ud mod gitteret og højt nok så i også kan stå oprejst på altanen når nettet kommer på.
Og så ellers fæstne nettet på træstolperne hele vejen rundt og op under taget.
Ved ikke om du kan/må bore et par huller i de hvide lister under taget som du kan sætte nettet fast på…
Er det forståeligt?
Knus.[/quote]

Ja, det tror jeg det er…
Jeg ved heller ikke om jeg må bore i det hvide, men kan ikke se det er værre end at hænge en blomst op…
Jeg bor i en andelsforening, så skal nok lige have spurgt om lov - men det er da bedre end at kattene render og irriterer naboerne?

Kigger lige i zooplus og ser hvad de har af redskaber :slight_smile: