Sille "lader" som om hun skal tisse?

[quote=taina;300663]Jeg faldt lige over denne tråd om Abaddons kat. Den er et meget langt argument for at tage sin kat til dyrlægen, når den viser de mindste tegn på urinvejsproblemer.

Kat der ikke kan tisse?? - De Kattegale Debatterer

mvh. tina[/quote]

Helt enig, og omkring samme emne generelt , så undrer det mig meget, at der ofte skal være flere dages meningsudvekslinger i tråde på diverse fora, om netop dette emne, i stedet for at tage katten til dyrlæge når den udviser en så markant ændret adfærd i forbindelse med at tisse.

Jeg mener, der har SÅ mange gange været beskrevet symptomer på urinvejslidelser/blærebetændelse hos katte…og ikke mindre hvad det i værste fald kan udvikle sig til.

Jeg håber sandelig, at du allerede er kørt til dyrlæge kl. er 14.15…
Som flere skriver, er det aldeles farligt.

Hvorfor ofte alt det palaver frem og tilbage. :ked:

[quote=Felis;300696]Helt enig, og omkring samme emne generelt , så undrer det mig meget, at der ofte skal være flere dages meningsudvekslinger i tråde på diverse fora, om netop dette emne, i stedet for at tage katten til dyrlæge når den udviser en så markant ændret adfærd i forbindelse med at tisse.
[/quote]

Jeg forstår overhovedet ikke at man venter med at søge dyrlæge og mener faktisk at det er dybt uetisk!
Selvfølgelig kan man godt se kattens tilstand an natten over hvis man opdager noget “mildt”, men hvis katten er alvorligt syg, kan det ski da kun gå for langsomt med at komme afsted til Dr. Dyr!

At vente flere dage er IMO en overskridelse af dyreværnslovens § 1.

Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

Jeg går stærkt ud fra at katten som denne tråd er om, allerede nu ér kommet under behandling af en dyrlæge, hvorfor dyreværnsloven så ér overholdt.

/Mette

[quote=Christina B;300589]
Man kan også selv tage en urinprøve fra derhjemme, men så skal man have noget specielt plast-grus, som kan købes hos dyrlægen. Jeg har været hos dyrlægen adskillige gange med urinprøver, fordi det er den nemmeste måde at udelukke en årsag til tisseri. [/quote]

Man behøver nu ikke nødvendigvis det der plastik-grus :slight_smile:
Jeg døjede jo en del med May sidste efterår og var derfor afsted med prøver flere gange over nogle uger.
Det jeg gjorde istedet var bare at gengøre bakken grundigt (så der ikke var grus rester) og så sætte den til May. Der blev alle 3-4 (husker ikke længere hvor mange) gange tisset fint i den bakke… :slight_smile:

Jeg håber at du er kommet afsted, det er bestemt ikke sjovt for katten med blærebetændelse og det kan være livsfarligt.

Jeg har ikke haft mulighed for at være til dyrlæge med hende endnu, da jeg netop er kommet hjem fra arbejde, og dyrlægen åbner først hér kl 16:00, så jeg kører så jeg er der lige når de åbner…

Det der, synes jeg, er DYBT uansvarligt! Din kat lider, har ondt og kan knap komme af med sin urin, så venter man altså ikke med at køre til dyrlæge, til det er belejligt!

Rolig nu - Hvis dyrelægen først åbner kl. 16 så kan hun jo ikke komme med katten før da. Hun har sagt hun har tænkt sig at stå ude foran døren kl. 16, så er der vel ikke grund til at æde hende levende?

Nej, så må man vælge en anden dyrlæge, der har åbent tidligere!

Det kunne også tænkes at man kunne sige tingene pænt til en person. I risikerer bare at personen ikke spørger efter råd i fremtiden, og hvad kan dette medbringe… Ja det er ihvertfald ikke godt for katten.

Der er 20 indlæg, hvor folk PÆNT fortæller, at det altså haster med at komme til dyrlæge.

Det tangerer jo mishandling af katten, det er dælme svært at ae en op og ned af ryggen, så man ikke viser størrer interesse og ansvarlighed.

Og hvad angår at spørge efter råd i fremtiden …Klart man skal søge råd, men bør man så ikke reagere på de råd man får ?

Jeg håber katten har fået den hjælp den behøver …Og i tide !!

ja jeg ville give jane ret…

Syntes allerede du skulle havde ringet i går det er ikke noget at spøge med, du har vidst ikke selv haft blærebetændelse.
Syntes ikke man kan bruge den med , dyrelægen først har åben kl 16, der er noget der hedder dyrelæge vagt, så må man ringe til den …

[quote=Gry Gressbakken;300818]Rolig nu -

Kære Gry…
Det synes jeg egentlig ikke, du kan tillade dig at skrive til os.

Tænker du over, hvad du mener med rolig nu.

Det er helt uansvarligt,
at det stakkels dyr først kommer til dyrlæge i dag kl. 16

Der er overhovedet ingen grund til at mane til ro - tværtimod! :S
Den kat burde forlængst have været til dyrlægen, og det har ikke skortet på indtrængende (pænt formulerede) råd derom samt advarsler om, hvad der kan ske ved at vente.

Der er noget, der hedder dyrlægevagten!

[quote=Mega;300877]Der er overhovedet ingen grund til at mane til ro - tværtimod! :S
Den kat burde forlængst have været til dyrlægen, og det har ikke skortet på indtrængende (pænt formulerede) råd derom samt advarsler om, hvad der kan ske ved at vente.

Der er noget, der hedder dyrlægevagten![/quote]

Det kan være fatalt at vente, for slet ikke at tale om de vanvittige smerter den stakkels kat har gået/går med.

Jeg har en gang haft så kraftig blærebetændelse, at jeg ikke kunne tisse. det er de værste smerter jeg har været udsat for ! Så hellere føde tvillinger :slight_smile:

hmm måske bor jeg bare for langt ude på landet i jylland… men hvilken dyrelæge åbner først kl 16 og så fra skriver sig aften tillæg… for det må de da gøre hvis fra kl. 16 er normal åbnings tid

Tak for din opbakning Gry…

Og jer andre har jeg sådan set ingen kommentarar til…!

Jeg var der da døren åbnede og kunne hurtigt komme til, så Sille har været til dyrlæge…

Enig med dig … Hun burde afsted noget før med det arme dyr…

Jeg bruger en dyrlæge i tyskland, og har altid haft det godt med deres åbningstider, da jeg (modsat mange andre hér i jylland) har et arbejde. Så er det fantastisk, at jeg har en dyrlæge der har åbent om eftermiddagen, så jeg kan tage katten derhen når jeg har fri.

HOV HOV den var ikke pæn skrevet …
Der er mange der har arbejde her inde og det kan man ikke bruge som undskyldning når man har job.
Så må man få en til at kører dyret for det skal ikke lide.