Sim-Sims hemmelighed

Tidligere i aften skrev Sim-Sim følgende i Tanketråden:

[QUOTE=Sim-Sim;981979]Tak Irene. Jeg venter nu bare på at hun ringer…en Burmilla er faktisk en god lille kat at have sammen med de store skrumler jeg har…en Burmilla er et oplivende indslag i dagligdagen…og SÅ kommer der en hemmelighed:

Jeg HAR en Burmilla…hun bliver 19 år juleaften jeg har købt hende hos Birgit Nehammer, dengang hun boede oppe i Holte. :smiley:
Da jeg flyttede ind her måtte jeg kun have 2 katte, jeg turde ikke søge om diapensation til hende, tænk hvis jeg fik nej.
Så hun flyttede bare med ind.

Der har boet én her på min vej, der var herinde på kattegale…derfor har jeg gået stille med det.:rock:

(MEN Pia Bisgård og Marina kan bekræfte at jeg har hende, hun har gigt, får Metacam og Canosan, men fejler intet derudover…)[/QUOTE]

Jeg bad om billeddokumentation, og her er den. Det ligner godt nok en Burmilla…:hjerte:

Hvor ER hun fin :wehuu:
Hun ligner ikke en dame der snart bliver 19. :uha:
Smuk misser :hjerte:

Tak FinnFrode for at du sætter billederne ind…og jo, hun er en Burmilla. Hun er nemlig købt af selveste den opdrætter, der fik racen godkendt…Birgit Nehammer fra Thamakan :slight_smile: i hendes private hus oppe i Holte, nemlig :smiley:

Knirke er en blå sølvburmilla.

Meget smuk mis og sikke godt hun holder sig.

[QUOTE=Theomilou;982138]Hvor ER hun fin :wehuu:
Hun ligner ikke en dame der snart bliver 19. :uha:
Smuk misser :hjerte:[/QUOTE]

Tak…billedet er 1½ år gammelt…men hun lever i bedste velgående…jeg får lavet det store blodbillede hvert andet år, hendes nyreværdi er som en ung kat…fantastisk.
Hun bliver dog ikke vaccineret mere, tror hun var knap 12 da hun fik den sidste…man skal ikke udfordre skæbnen.:slight_smile:

Tak Irene. :slight_smile: ja, hun holder sig godt, og hun kan løbe hurtigere end min MCO-Sim-Sim, når han er fræk, så bider hun ham helt nede ved poterne, der er nemlig mindst pels på ham :smiley:

Ih hvor er hun PÆN! Hun ligner altså Phumba en del - selvom hun jo så er sølvaby og ikke burmilla. Burmillaer har den samme flotte pels som jeg netop faldt for ved sølvabyerne :slight_smile:

Årh, hun er da fin! Den hemmelighed har du været god til at holde på :tihi: Det kom godt nok som noget af en overraskelse…

[QUOTE=Sim-Sim;982145]Tak…billedet er 1½ år gammelt…men hun lever i bedste velgående…jeg får lavet det store blodbillede hvert andet år, hendes nyreværdi er som en ung kat…fantastisk.
Hun bliver dog ikke vaccineret mere, tror hun var knap 12 da hun fik den sidste…man skal ikke udfordre skæbnen.:-)[/QUOTE]

Hvor er det flot klaret - hun må være af en sund stamme. :hjerte: Og vaccination er der ingen grund til at udsætte de gamle for… :slight_smile:

hun er ikke en hemmelighed…

… hun er en velbevaret skat! :wehuu::wehuu::wehuu: :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Hold nu op en smuksak!

Ja, og jeg har bare været såååå tæt på at lække min hemmelighed hver gang jeg har set billeder af din Phumba, for de ligner bare hinanden såååå meget, :slight_smile:

Ja, jeg var jo nødt til at tænke på min bolig og mine katte…måske ville en få ondt i måsen over at jeg har 3…men nu er jeg ligeglad.
Jeg køber bare et hus, hvis jeg får problemer…:slight_smile:

Ja, hendes gener er bare perfekte, altså bortset fra at hun er født døv, men det har aldrig været et problem her…hun kan tegnsprog, :smiley:

[QUOTE=PiaB;982157]hun er ikke en hemmelighed…

… hun er en velbevaret skat! :wehuu::wehuu::wehuu: :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Hold nu op en smuksak![/QUOTE]

Nåååå Pia, hvor er du sød, tak skal du have :slight_smile:

Hvor er hun nuser :wehuu:

Nu er jeg efterhånden mest vant til at kigge på billeder af store katte, så hun ligner da en stor killing :hjerte: Må være det man mener, når man siger ‘ældes med ynde’ :fin:

[QUOTE=Lykke;982189]Hvor er hun nuser :wehuu:

Nu er jeg efterhånden mest vant til at kigge på billeder af store katte, så hun ligner da en stor killing :hjerte: Må være det man mener, når man siger ‘ældes med ynde’ :fin:[/QUOTE]

Tak Lykke.

hun er jo ikke så stor, hun vejer 3 kg…så ved siden af Sim-Sim, det store skrummel på 8 kg, så ser hun lille ud. :slight_smile:

Hvor er hun nuser og sikke flot hun holder sig, vi passede faktisk for ca 13 år siden 2 smukke burmillaer, mor og søn. Mor var fra samme opdrætter som din pige

Tak Gitte :slight_smile:

Thamakan var et rigtig godt opdræt…Birgit Nehammer var såååå dygtig og et sødt og hjerteligt menneske.
Ole Stephensen, journalisten, havde også en Burmilla fra Thamakan.

Hvor er hun smuk - burmillaen er virkeligt en race der har tiltalt mig. Jeg elsker deres smukke og kloge øjne, og deres lækre lækre sølvpels. Hende må du altså vise frem lidt oftere :ballonbamse::ballonbamse:

Smuksak, så kort kan det siges :slight_smile:

Sikke en fin misling!! Den er lige til at nusse…

Hvor er hun fin -og det er slet ikke til at se, at hun er en ældre dame.

Hvor er hun fin! Og et bragende godt eksempel på at en “designer race” ikke behøver blive ekstrem på nogen måde!
VH
Susanne