Simba 41 er mere end stille

…så jeg har fået en tid til ham her halv 1. Han fik en halv millbemax mislingepille mandag formiddag og jeg syntes ligesom det var der han ændrede adfærd. Han var jo med igår hos dyrlægen da mine egne mislinger og no 40 skulle vaccineres og vi talte om det sagtens kan være ormekuren der volder ham problemer, for han havde med garanti mange orm.
Han spiser ikke, så jeg giver ham KMR også for han ikke dehydrerer.
Jeg har aldrig prøvet dette, og er der nogen der har så fortæl lige din/jeres erfaring.
Han har tabt dig meget…ikke så underligt. Hans brormand har også fået ormekur, men han tonser rundt

Øv, stakkels bette myr. Jeg har desværre ikke nogen erfaring med evt. følgevirkninger fra en ormekur… Men jeg tror det er en god idé at han får KMR og et besøg hos dyrlægen…

Krydser fingre for ham den lille misling :kryds::kryds::kryds:

Virker han på nogen måde ellers syg…

hvis han har været meget angrebet af orm - så har han nu en flok døde orme i tarmene der ligger og genererer toxiner… det kan de godt blive ret dårlige af…

jeg kan huske da jeg fik neffy og cleo - de var så orme-angrebet at jeg ikke måtte give dem milbemax fordi det tager ALT - det var for farligt jf dyrlægen da de ikke var på toppen og tilmed ige var blevet snippet

så har han haft mange orm - så kan det sagtens ske

Helt enig med Regitze - hvis han har været propfuld af orm, så er det en almindelig reaktion. Han skal nu nok blive bedre så.
VH
Susanne

Det er præcist dèt vi regner med er årsagen. Nu er mus hos dyrlægerne og får fyldt vand på og observeres. Hans temp var 37.1 og det er jo ikke meget. Han var dehydreret (ikke meget) men dog dehydreret

De ringede fra klinikken i samme sekund jeg sendte forrige indlæg. Mus har det bedre, har fået hældt vand på, været på kattebakken og tisse (naturligt nok) OG spiser selv, JUBLE
Stinne-vet-sygpl-eleven tager mus med hjem, hun bor få 100 meter fra klinikken og så henter jeg mus imorgen eftermiddag. Han skal være helt fit for fight inden han kommer herhjem. Men det må handle om mad, mad og mad så hans tarm får noget at arbejde med og får renset ud af de grimme toxiner.
Så har jeg lært dèt…ingen millbemax til mis der har mange orm, men der imod panakur. For Simba 41’s kuldbror ham no 42 fejler intet og han fik panakur. Det kan være der er andre omstændigheder, men jeg må tage tingene til mnig og bruge dem på min måde.
Min erfaring med orm kan ligge et meget lillebitte sted. De 24 kuld jeg har haft OG hvor jeg har lavet McMaster-test i hvert tilfælde de 20-21 gange har der kun 2 eller 3 gange været påvist ganske få ormeæg og så har mine mislinger fået millbemax, men i Simba 41’s tilfælde har han med garanti været fyldt op “til halshullet” og så gik det galt

Det er godt det går fremad. Erfaringer er bare noget, der tit kommer med bekymringer. Heldigvis er den lille mus i bedring og jeg er sikker på at han nok skal komme sig helt.

Jeg har 2 gange på kort tid været parat til at tage en taxa til vagtdyrlægen med min plejemis, fordi han opførte sig som om han var ved at dø over hårboller. Han er så bare en rigtig mand, der slet ikke kan tåle at have det skidt. :wink: Den slags problemer har jeg aldrig haft med mine huskatte. Den sidste har været usædvanelig nem at læse og meget velopdragen.

[QUOTE=kamikaze;933814]De ringede fra klinikken i samme sekund jeg sendte forrige indlæg. Mus har det bedre, har fået hældt vand på, været på kattebakken og tisse (naturligt nok) OG spiser selv, JUBLE
Stinne-vet-sygpl-eleven tager mus med hjem, hun bor få 100 meter fra klinikken og så henter jeg mus imorgen eftermiddag. Han skal være helt fit for fight inden han kommer herhjem. Men det må handle om mad, mad og mad så hans tarm får noget at arbejde med og får renset ud af de grimme toxiner.
Så har jeg lært dèt…ingen millbemax til mis der har mange orm, men der imod panakur. For Simba 41’s kuldbror ham no 42 fejler intet og han fik panakur. Det kan være der er andre omstændigheder, men jeg må tage tingene til mnig og bruge dem på min måde.
Min erfaring med orm kan ligge et meget lillebitte sted. De 24 kuld jeg har haft OG hvor jeg har lavet McMaster-test i hvert tilfælde de 20-21 gange har der kun 2 eller 3 gange været påvist ganske få ormeæg og så har mine mislinger fået millbemax, men i Simba 41’s tilfælde har han med garanti været fyldt op “til halshullet” og så gik det galt[/QUOTE]

det er også den rigtige måde med meget angrebne katte :slight_smile: 1 gang panakur først og derefter milbemax til hele flokken :slight_smile:

super det går fremad med mus… dejligt at høre