Simba er løbet væk!

Min venindes kat er løbet væk (igen) :frowning: En ven åbnede hoveddøren og han var lynhurtigt og løb med ud. Her er hvad hun desuden har skrevet på Facebook:

“Simba er løbet væk i går aftes (mandag d.2.maj 2011) fra Havevang 33, 4000 ROSKILDE. Han adlyder sit navn, men kan godt være sky for fremmede i naturen. Ring/ sms 60214212, hvis du har set ham.”

Simba er en grå/hvid huskat (indekat) med en meget karakteristisk grå plet ved snuden. Han er desværre ikke øretatoveret. Et billede:

Jeg kan anbefale dig at læse hvad jeg har postet i den forrige tråd. Måske de skal lede hvor de fandt ham sidst han blev væk. Og så må det da være nu de beslutter at katten SKAL øremærkes, så snart de har fundet ham igen.

Pøj pøj til din veninde og til Simba

Nu igen? Sidst kom han jo tilbage efter 5 timer. Er han fertil? :?

Hej Mette,

JA Simba skal øremærkes. Vi fandt ham ikke sidst, han kom selv hjem. Men sidst havde han aldrig været ude før, han var indekat på sit 12.år og har ellers altid boet på 2.sal og højere. Så jeg gik lidt i panik, da han rendte væk første gang.
Han har været rigtig sød til at blive i haven efterfølgende og kom når jeg/ vi kaldte, derfor var det ‘jo ikke noget der hastede, øretatoveringen’. Havde ikke i mine vildeste drømme troet at han ville spurte ud af døren på den måde, og bare forsvinde…

Mvh Krestine

Nej han er kasterat

Nå, det var da godt. Så må det have været noget andet, han ville ud at kigge på. En indekat vil jo normalt ikke spurte ud af døren, men stoppe op lige udenfor.
Jeg krydser fingre for, at han bliver i nærheden af huset og ikke forvilder sig over på ringvejen. :kryds::kryds::kryds:

Jeg kan se Krestine selv har oprettet en bruger og har svaret :slight_smile: Krydser fingre for at han snart kommer hjem.

Simba er desværre stadigvæk ikke blevet fundet :frowning: Det begynder at se lidt sort ud :frowning:

Det gør det efterhånden, ja. Men Krestine skal holde fast i håbet, for der har da også her i foråret har været eksempler på katte, der blev fundet efter flere uger.

Med til det positive tæller, at de ikke har fundet ham trafikdræbt, selv om de formentlig har ledt efter ham i området ved Østre Ringvej.
:kryds::kryds::kryds:

Finn Frode har helt ret. Hold fast i håbet.
Ja, det er nu hvor man synes at man har gjort ALT, uden at have fundet katten, at hele ser lidt sort og håbløst ud. Men det er nu det er vigtigt at holde fast og blive VED med at lede, blive ved med at sætte nye sedler op, blive ved med at håbe. Simba kan sagtens klare sig, så længe han ikke er lukket inde uden adgang til lidt vand. Og formodentlig har man netop banket på hos alle, som har garager, udhuse og skure stående i nabolaget, for at få dem til at åbne og tjekke.

Krestine må ikke give op, for sin egen og for Simbas skyld. Men ud med flere opslag - når Simba ikke er øremærket kan han godt være blevet inviteret indenfor hos nogle venlige mennesker, som jo ikke umiddelbart kan se, at han tilhører nogen (okay, han er kastreret, det er et fingerpeg, men ikke alle tænker så langt).

Desværre er det ofte sådan, at har katten først fundet ud af, at det er sjovt at være ude, kan det næsten være umuligt at holde dem inde igen.

Simba er kommet hjem!!:wehu::yah::hjertehop::juhu::thumbup:
En mand kom hjem til Krestine med Simba der havde været lukket inde i hans skur!
Simba har det godt - han er dog blevet lidt tynd og har en rift i øret - men ellers er han uskadt :smiley: Det er så dejligt, vi var ellers begyndt at miste modet! :slight_smile:
Tak for de krydsede fingre! Jeg råder Krestine til at holde Simba inde og få ham øremærket med det vuns (som hun også selv har givet udtryk for at hun vil) :slight_smile:

Det var da en dejlig nyhed at få på en regnfuld søndag :juhu: :juhu: :juhu:

Fantastisk nyhed - så håber jeg, Simba kan holdes inde fra nu af. :slight_smile:

Og det var jo faktisk så sent som i går, vi snakkede om at holde fast i håbet - selv efter flere uger. :wink:

[QUOTE=FinnFrode;601855]Fantastisk nyhed - så håber jeg, Simba kan holdes inde fra nu af. :slight_smile:

Og det var jo faktisk så sent som i går, vi snakkede om at holde fast i håbet - selv efter flere uger. ;)[/QUOTE]
Ja det var det nemlig, det er ret pudsigt :slight_smile: og jeg håber sku også at det var Simbas’ sidste udendørs eventyr :wink:

Hej alle sammen, Tak fordi at I fulgte med så lang tid :slight_smile:

Simba havde før en god vægt på omkring de 7kg, nu er den i hvert fald halveret. Men det er jo nemt nok at rette op på :wink:
Det var en meget glad genforening, Simba var helt rundt på gulvet efter at være blevet båret 700m i armene på en fremmed mand (som sagde at han virkede rimelig tillidsfuld) så de første 5min foregik snigende nede langs gulvet og over til madskåle, som der hurtigt blev lagt en smule mad i. Da han havde tømt skålen, så han op på min kæreste og jeg, der var en lille pause og så sagde han forsigtig “miav…” Lige på den måde ham og jeg altid plejer at snakke :stuck_out_tongue:
Siden da har han været meget mor-syg. Hele tiden skal han ligge ved mine fødder eller som nu på mit skød, når han ikke sover skal han nusses og snakkes med. Når jeg må tage på arbejde ligger han sig og sover. Hvis kæresten kalder på ham reagere han ikke. Men lige så snart jeg siger “hej” kommer han drønene ud i entréen :slight_smile: Men det er jo fair nok :slight_smile: Det er rigtig rart at mærke at savnet ikke kun er gået en vej :wink: Han har ikke været interesseret i at komme ud endnu, hvilket er dejligt, for det bliver svært at holde ham væk fra hoveddøren, når vi kommer hjem og åbner udfra.
Han skal selvfølgelig øremærkes, når jeg ved at der er en chance for at han kan løbe ud igen, men han skal lige på højkant med vægten inden da kan lades sig gøre :wink:
Knus Krestine og Simba

hvor er det dejligt at vide at der er håb på den måde

TIllykke med hjemkomsten !! :slight_smile:

Hvor er det bare en dejlig nyhed.
Endnu et bevis på at man ikke skal give op.

:slight_smile:

endnu en lykkelig slutning :slight_smile:

Tak for opdateringen, Krestine. Det var godt, han blev fundet - og er glad for at være kommet hjem. :slight_smile:

Jeg vil jo klart anbefale, at I bygger en løbegård, når han nu er så glad for at være ude. Og man behøves ikke indhegne hele haven - mindre kan sagtens gøre det. Her er vores.
Jeg har også en side med links til andres løsninger, som måske kan inspirere… :wink:

Hvis han har det med at smutte ud af hoveddøren, når man åbner, kan der måske laves en eller anden form for sluse? Måske en mellemdør med noget net?

Under alle omstændigheder - held og lykke med ham. :slight_smile: