Simba syg på 4. døgn. Hjælp hurtigt! :(

Min lille Simba dreng (burmeser, 3 år) er meget syg og nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre længere, er ved at gå i spåner, jeg er SÅ bekymret, og frygter hvert øjeblik, at han pludselig ligger sig til at dø :frowning: Det startede i mandags, hvor han ikke ville spise og var meeget sløv. Jeg regnede egentlig stærkt med at det var varmen - da han en gang før har været sådan - men det gik over inden der var gået et døgn. Tirsdag var han dog stadig sløv og slap, og jeg ringede til dyrlægen tidligt om morgenen, som kom et par timer senere og kiggede på ham. Hun mærkede ham allesteder, men han beklagede sig ikke over noget af det. Så gav hun ham et skud af et eller andet jeg ikke kan huske hvad var (kvalmestillende tror jeg måske), og et skud B-vitamin og gav mig en pasta CanikurPro, som han skal have 2ml af 2 gange dagligt. Tirsdag aften fik jeg ham så til at spise noget vådfoder, men det kom alt sammen op igen. Igår spiste han også en smule, og fik en del godbidder. Godbidderne kom op igen. Nu har han bare ikke spist siden igår eftermiddags, og jeg frister ham med ALT. Hans almindelige tørkost, 2 slags vådfoder, tun, godbidder. Ingenting vil han have :frowning: Han er så sløv og sløj. Jeg holdt øje med hans afføring igår. Han gik et døgn uden at lave hverken det ene eller det andet, men han får selvfølgelig næsten heller ingenting i maven. Igår aftes havde han dog lavet i bakken. Nu ligger han her hos mig, slap og sløv. Han spinder næsten ikke, han ser SÅ trist ud. Han vasker sig ikke engang, for han er stadig fyldt med den CanikurPro pasta fra igår aftes. Jeg holder ham fra de andre, dvs. jeg holder ham i køkkenet om dagen og så får han lov at sove i min seng om natten mens de andre er i køkkenet. Han er jo ikke udekat, men kommer ud at gå i snor, sammen med mig, så der holder jeg jo øje med ham. Hvad pokker kan det være? Dyrlægen tog jo også hans temperatur, men ingen feber. Hvad gør jeg??? Vil gøre alt for at min lille dreng bliver rask. Jeg elsker ham højere end ord kan beskrive!:frowning: Hjælp mig!

Han skal til dyrlægen, nu :frowning:

God bedring med det lille pus :kryds:

Hvad du gør?

Du bringer ham til dyrlæge i en fart, katte kan ikke tåle at være uden mad i flere dage :frowning:

Du putter Simba i en kasse og suser til Aalborg Dyrehospital og ser Simon dybt i øjnene og beder om lige at få lavet nogle blodprøver! Hellere idag end imorgen. Du har knap 3 kvarters kørsel, se at komme afsted hurtigst muligt.
VH
Susanne

Enig med de andre; dyrlæge NU!

Og indtil det modsatte er bevist, så er katten formentligt stærkt dehydreret (bare udfra oplysningerne om, at han ikke har villet indtage noget som helst).
Så der skal fyldes noget væske på ham med drop!!

Og så noget regelret udredning for at finde årsagen (diagnosen). Temperatur og blodprøver vil være det første skridt (blodprøver kan vise om der er en infektion kroppen, og om der er organpåvirkning).

God bedring med ham :kryds: :kryds: :kryds:

Dy skal have katten til dyrlægen omgående…det er så heldigt, at Aalborg Dyrehospital ikke ligger såååå langt fra dig og de er alle så dygtige. :ok:

Stakkels Simba. God bedring til ham. :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Hvordan gik det hos dyrlægen?

Denne tråd - desværre. :frowning:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=48498

Åhh ja… Jeg så tråden efterfølgende… :frowning:

Det gør mig så ondt :frowning:

[QUOTE=MissHoumann;1102113]Min lille Simba dreng (burmeser, 3 år) er meget syg og nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre længere, er ved at gå i spåner, jeg er SÅ bekymret, og frygter hvert øjeblik, at han pludselig ligger sig til at dø :frowning: Det startede i mandags, hvor han ikke ville spise og var meeget sløv. Jeg regnede egentlig stærkt med at det var varmen - da han en gang før har været sådan - men det gik over inden der var gået et døgn. Tirsdag var han dog stadig sløv og slap, og jeg ringede til dyrlægen tidligt om morgenen, som kom et par timer senere og kiggede på ham. Hun mærkede ham allesteder, men han beklagede sig ikke over noget af det. Så gav hun ham et skud af et eller andet jeg ikke kan huske hvad var (kvalmestillende tror jeg måske), og et skud B-vitamin og gav mig en pasta CanikurPro, som han skal have 2ml af 2 gange dagligt. Tirsdag aften fik jeg ham så til at spise noget vådfoder, men det kom alt sammen op igen. Igår spiste han også en smule, og fik en del godbidder. Godbidderne kom op igen. Nu har han bare ikke spist siden igår eftermiddags, og jeg frister ham med ALT. Hans almindelige tørkost, 2 slags vådfoder, tun, godbidder. Ingenting vil han have :frowning: Han er så sløv og sløj. Jeg holdt øje med hans afføring igår. Han gik et døgn uden at lave hverken det ene eller det andet, men han får selvfølgelig næsten heller ingenting i maven. Igår aftes havde han dog lavet i bakken. Nu ligger han her hos mig, slap og sløv. Han spinder næsten ikke, han ser SÅ trist ud. Han vasker sig ikke engang, for han er stadig fyldt med den CanikurPro pasta fra igår aftes. Jeg holder ham fra de andre, dvs. jeg holder ham i køkkenet om dagen og så får han lov at sove i min seng om natten mens de andre er i køkkenet. Han er jo ikke udekat, men kommer ud at gå i snor, sammen med mig, så der holder jeg jo øje med ham. Hvad pokker kan det være? Dyrlægen tog jo også hans temperatur, men ingen feber. Hvad gør jeg??? Vil gøre alt for at min lille dreng bliver rask. Jeg elsker ham højere end ord kan beskrive!:frowning: Hjælp mig![/QUOT: Han skal ialtfald ha’ noget vand, måske med eengangssprøjte, for ikke, at dehydrere! Vand er vigtigere end mad, men en ide er kogt torsk moset ud i noget af det letsaltede kogevand! Og yoghurt er også en god ide, hvis hans mave er helt i udu. Åhhh jeg håber, at din lille Burmeser snart bliver frisk igen! Mange tanker fra Cats og Conni

Conninissen @ Katten er blevet aflivet pga. akut nyresvigt