Sippede udlejere! :(

Hehe… Ting menneskerne har ødelagt/slidt i tiden de har boet der…! :stuck_out_tongue:

[quote=pivnu;171100]Hvad tror I, man bruger et depositum til? :stuck_out_tongue:

.[/quote]

Nu er størrelsen på depositum typisk det samme som 3 måneders husleje…og det forslår som “en skrædder i H******” i visse tilfælde:S

Har man ikke selv lov til at bestemme depositummet, eller er der rent faktisk et max. i lejeloven? Herovre er det i hvert fald ikke unormalt med 3 månders depositum + 3 måneders forudbetaling + 1. måned forud (i boligforeninger vel at mærke). Lidt trælst ude i Ørestaden, hvor huslejerne starter fra 10.000 kr. for noget lorte-nybyggeri :smiley:
Og man har da i hvert fald også lov til at se lejerne an. Ligesom at jeg har set mange private udlejere an og kasseret dem alle. Den ene snød mere end den anden.

[quote=pivnu;171119]Har man ikke selv lov til at bestemme depositummet, eller er der rent faktisk et max. i lejeloven? Herovre er det i hvert fald ikke unormalt med 3 månders depositum + 3 måneders forudbetaling + 1. måned forud (i boligforeninger vel at mærke). Lidt trælst ude i Ørestaden, hvor huslejerne starter fra 10.000 kr. for noget lorte-nybyggeri :smiley:
Og man har da i hvert fald også lov til at se lejerne an. Ligesom at jeg har set mange private udlejere an og kasseret dem alle. Den ene snød mere end den anden.[/quote]

De 3 måneders forudbetalt husleje har du ret til at bo op og du kan derfor ikke sige det er et egentligt depositum. Vælger du ikke at bo det op og kan dit depositum ikke dække udgifterne, så er det klart udlejer tager af de penge - så husk at bo dem op :slight_smile:

Nu er jeg ikke helt vågen endnu :wink: Men uden at have tjekket det mener jeg at man højst kan komme til at betale 9 måneders husleje ved indflytning, men da det hele ikke kan karakteriseres som depositum, kan udlejer derfor ikke regne med at have 9 måneders husleje stående på kontoen den dag man flytter. Skal jeg komme med et mere uddybende (og gennemtænkt :)) svar må det blive i eftermiddag når jeg kommer hjem fra forelæsning :slight_smile:

[quote=Bølle-missen;171087]Ja, det ved jeg godt. Kunne heller ikke drømme om at leje hos hverken HD eller Barfoed!

Vi er medlem af 3 forskellige boligforeninger lige pt. men overvejer også at melde mig ind i Kristiansdal… Så er vi snart helgarderede, så må der da komme et eller andet!

Mht. Kristiansdal hvordan er det så? Melder man sig ind og så dækker den indmeldelse over alle de foreninger der er skrevet på forsiden, eller hvordan? :? Synes det er liiidt forvirrende… Og er ellers ikke normalt så dum på det punkt, men kan ikke gennemskue det… :ups:[/quote]

Det kan jeg ikke lige huske, men mon ikke det står på hjemmesiden? Ellers er de søde til at hjælpe når man ringer til dem :slight_smile:

[quote=Nevadaisy;171121]De 3 måneders forudbetalt husleje har du ret til at bo op og du kan derfor ikke sige det er et egentligt depositum. Vælger du ikke at bo det op og kan dit depositum ikke dække udgifterne, så er det klart udlejer tager af de penge - så husk at bo dem op :slight_smile:

Nu er jeg ikke helt vågen endnu :wink: Men uden at have tjekket det mener jeg at man højst kan komme til at betale 9 måneders husleje ved indflytning, men da det hele ikke kan karakteriseres som depositum, kan udlejer derfor ikke regne med at have 9 måneders husleje stående på kontoen den dag man flytter. Skal jeg komme med et mere uddybende (og gennemtænkt :)) svar må det blive i eftermiddag når jeg kommer hjem fra forelæsning :)[/quote]

Bo dem op?? Specificér tak… :slight_smile: :tihi:

Jeg skulle mene, at det betyder, at man skal bo der i det fulde antal mdr. man har forudbetalt huslejen.

Det med den forudbetalte husleje var bare fordi, at nogen nævne noget om at stikke af. det er jo netop det, den forudbetalte husleje beskytter imod. At du har en chance for at finde en ny lejer uden at gå glip af huslejeindtægt.
Og depositummet beskytter imod skader/unormalt slid mv., ja.

Og så mener jeg stadig, at man kan tage at bruge sin almindelige sunde fornuft og intuition i valg af lejer. Især som det er nu, hvor der er voldsomt mange lejere til alt for få lejeboliger. Det skulle man nok hellere tænke over, end at vride så mange kroner som muligt ud af den mest desperate lejer (som det i hvert fald gøres her i KBH).

Man kan højst komme til at betale 9 måneders husleje ved indflytning.

3 måneders husleje som depositum
3 måneders forudbetalt husleje
3 måneders husleje, hvis udlejer opkræver husleje kvartalsvis

Den forudbetalte husleje har man ret til at “bo op”. Det betyder at har man f.eks. indbetalt 3 måneders husleje skal man ikke betale husleje de sidste 3 måneder man bor i det lejede - man må gerne, men det er smartere at bo de penge op, som man allerede har indbetalt :slight_smile:

Jeg håber I finde en god lejlighed , hvor jeres Bøllemis også er velkommen :kryds::kryds::kryds: helst med mulighed for han også kan få sig lille legekammerat , ikke …

Joh… Hvis han ikke kan komme ud, så bliver det nok nødvendigt… :slight_smile:

Ja , og for jer -høhø… Jeg syntes personligt det er alt alt for lidt , med “kun” en kat , Vi har " kun" Sally nu , men jeg må indrømme at nu skal der snart ikke gå lang tid , før end der skal ekstra mislinger hertil :wehuu:…Vi har altid haft flere end en .

Det kræver jo så også, at man har lov til mere end en… -høhø

Ja , det skal selvfølgelig være i orden …

Inden så længe har jeg tænkt mig at ringe til en ny udlejer. Det er en 3 vær. på 70kvm, i næsten samme område som den sidste vi var ude og se på. Så kryds fingre folkens.
Der er indflytning allerede om en måned :s

Good luck :slight_smile:

Jo tak… Men det blev desværre endnu et afslag…:thumbdown:

Det var da ærgerligt - i finder nok noget andet :slight_smile: