Sites om alle de skønne racer der er herinde :) - opdateret d. 10.05.09

Hej alle :slight_smile:

For noget tid siden blev der spurgt ud i forummet hvilke katte vi alle sammen har :slight_smile:

det blev til mange mange forskellige racer og det er jo DEJLIGT :slight_smile:

nu vil jeg gerne spørge de af jer der har tid og overskud…

har i lyst til at hjælpe mig med at skrive noget originalt materiale om den enkelte race som vi kan bruge til at promovere netop jeres race på kattegale. (også huskatten)

Tanken er, at vi:

1: skal bruge en saglig/faglig tekst med info om racen:

Udseende, farver, temperament, lidt historie, alle de sjove karakteristika der er ved netop jeres race og selvfølgelig nogle data om hvor mange der findes og hvad i ellers synes er vigtigt at vide om racen.
Teksten skal være mellem 1 og 1½ A4 sider skriftstørrelse 12 - på den måde får vi ca lige meget om hver race.

i må MEGET gerne finde billeder som vi kan bruge i teksten som illustrationer af missen. Dem kan i sende til mig på [email protected]

2: vi skal bruge sjove historier om netop jeres race - jeres sjoveste oplevelse med jeres kat - helst en der er rigtig sjov/pudsig/speciel… vi modtager op til 10 sjove historier pr race.

I er meget velkomne til at fylde links ind i teksten så der er relevante links til racen - “læs mere her” konceptet :slight_smile:

Håber meget i har lyst til at være med i dette lille projekt så vi kan vise så mange dejlige misser som muligt.

Nåpr i har skrevet teksten - så skriv til mig på [email protected] og vedhæft det i har skrevet :slight_smile: De af jer der skriver de faglige tekster får naturligvis al credit og links til websites hvis i har lyst til det :slight_smile:

-kramer

Hvornår skal det være til, for jeg kunne godt finde på at skrive om huskatten tror jeg.

Forøvrigt en rigtig god idé :slight_smile:

[QUOTE=PiaH;53923]Hvornår skal det være til, for jeg kunne godt finde på at skrive om huskatten tror jeg.

Forøvrigt en rigtig god idé :)[/QUOTE]

jamen du har hermed tjansen om huskatten - og du skriver bare i det tempo du har lyst :slight_smile:

hvis den er færdig inden for en uges tid til 1½ - så passer det helt fint :slight_smile:

SUPER - at du har lyst - STOR -kramer til dig

Okay, jeg vil se om jeg kan nå det, men det kan jeg nok godt.

Er det okay jeg skriver efter min erfaring med huskatte, har haft en del gennem livet, eller skal jeg bare skrive om dem jeg har nu?

Jeg elsker at skrive om mine misser, og jeg valgte huskatten fordi den efter min mening er alt alt for overset.

Og det var da så lidt med at skrive :slight_smile:

[QUOTE=PiaH;53926]Okay, jeg vil se om jeg kan nå det, men det kan jeg nok godt.

Er det okay jeg skriver efter min erfaring med huskatte, har haft en del gennem livet, eller skal jeg bare skrive om dem jeg har nu?

Jeg elsker at skrive om mine misser, og jeg valgte huskatten fordi den efter min mening er alt alt for overset.

Og det var da så lidt med at skrive :)[/QUOTE]

du må meget gerne dele det lidt op så det er hhv konkret fakta og hvad der er personlige erfaringer - så man kan se hvad der er hvad :slight_smile:

du må meget gerne hvad angår temperament ect skrive tage udgangspunkt i dine egne erfaringer - og du er også velkommen til at illusterere med fotos hvis du har nogen :slight_smile:

-kramer

Jeg har fotos af mine kræ, og jeg vil se hvad jeg kan finde om fakte om huskatten generalt også skriver jeg lidt om mine egne erfaringer også.

Glæder mig sgi helt til at komme igang med det :slight_smile:

Jeg snupper da gerne en lille beskrivelse af british Shorthair …Har det nogen interesse ?? :slight_smile:

absolut - det vil være alletiders :slight_smile: SUPER at du har lyst

STOR -kramer til dig

Jeg synes det er en super idé -thumbs

Og hatten af for dem, som har tid, lyst og overskud til at skrive -thumbs -thumbs

hvad med blandinger? Ved godt det ikke er en race - men der er jo mange der har såadn nogen. Man kunne jo snakke lidt fremogtilbage der og evt. slutte af med det er bedst at holder racerne rene.

jeg kan godt skrive om den orientalske langhår… men skal den skrives i den orientalske race… for balinesere, siameser, orientaler, langhårede orientalere og Seychellois korthår og langhår har jo samme temperament. Det er jo kun farvegenetiken der variere…

Af de ovenstående har jeg en seychellois (siameser uden en “rigtig” maske). Min hedder: Dk arjunas Mr Weasely og dem der er nysgerrig kan kigge på min eller Annes hjemmeside fror at se hvordan han ser ud. Og ellers har jeg langhårede orientaler (og varianter)… Så det er dem jeg kender bedst for det er dem jeg ser på…

er ikke 100% med på hvad du mener, men skriv et udkast - hvis jeg har forstået dig rigtigt er det en god måde at formidle ideen om neutralisering og hvorfor det er vigtigt at holde racerne fri af hinanden :slight_smile:

[QUOTE=line_refsgaard;53992]jeg kan godt skrive om den orientalske langhår… men skal den skrives i den orientalske race… for balinesere, siameser, orientaler, langhårede orientalere og Seychellois korthår og langhår har jo samme temperament. Det er jo kun farvegenetiken der variere…

Af de ovenstående har jeg en seychellois (siameser uden en “rigtig” maske). Min hedder: Dk arjunas Mr Weasely og dem der er nysgerrig kan kigge på min eller Annes hjemmeside fror at se hvordan han ser ud. Og ellers har jeg langhårede orientaler (og varianter)… Så det er dem jeg kender bedst for det er dem jeg ser på…[/QUOTE]

hvis det KUN er farverne der varierer de racer i mellem - så vil det være super hvis du skriver en overordnet beskrivelse og hvordan man ser forskel og ikke mindst OM de forskelle der er …

lidt historie om hvorfor det er som det er vil jo være helt perfekt :slight_smile: især hvis der også kan komme lidt illustrationer på der beskriver forskellene :slight_smile:

hvis du gider det er det jo bare vildt fedt :slight_smile: -kramer

Ja men jeg vil da gerne fortælle og skrive om den frække dejlige super smukke bengal.
Knus Elin

Skønt Elin,

Det ville være rigtig dejligt!

før eller senere skal i nok få en info tekst om peterbald s

Fedt Kira

ihh hvor er i bare DEJLIGE at i bakker så fint op om tiltaget :slight_smile:

indtil videre har vi altså

PiaH - om huskatten
Alice - om British Shorthair
line_refsgaard - om orientalske racer ( balinesere, siameser, orientaler, langhårede orientalere og Seychellois korthår og langhår)
Leopolds mor - om bengalen
Kira V - om peterbald

det er bare SUPER - det bliver alletiders :slight_smile:

stor -kramer

Miss T - Noget i den stil. Om at fortælle om alle de charmerende blandinger der findes. Men hvorfor det er en dårlig idé at lave dem ;o)

Jeg kan sagtens finde det frem jeg en gang skrev til specialklubben om abyssinier - det kommer når jeg får lukket “den gamle” op:-)