Sjove figurer fra en have

Her kommer nogle af figurerne fra Birkegårdens haver…man kunne købe nogle af dem men de kostede spidsen af en jetjager :surrender1:

De var meget søde og den med kattene ville jeg gerne have haft men den var heldigvis udsolgt :høhø:

Jeg kan se, at han stadig laver musene, selvom han ikke havde nogen i butikken forleden dag :slight_smile:

Kunsthåndværk koster altid mere end fabriksfremstillede ting, men jeg synes helt klart, hans ting er pengene værd :smiley: Selv har jeg en racekat, en Reersø-kat (uden hale) og en mus og har planer om at lade flere flytte ind med tiden.

[QUOTE=Temple Bar;649658]Jeg kan se, at han stadig laver musene, selvom han ikke havde nogen i butikken forleden dag :slight_smile:

Kunsthåndværk koster altid mere end fabriksfremstillede ting, men jeg synes helt klart, hans ting er pengene værd :smiley: Selv har jeg en racekat, en Reersø-kat (uden hale) og en mus og har planer om at lade flere flytte ind med tiden.[/QUOTE]

Ja, ham som laver dem må være en nabo som bor lige om hjørnet…ka’ det passe?

Lige om hjørnet fra Birkegårdens Haver, ja :slight_smile: Hans værksted er i Hedeboryde.

http://www.mogenskraemer.dk/

Julemarkedet hos ham er absolut også anbefalelsesværdigt :cool2:

Den er jo heller ikke grøn, så det kunne aldrig gå :nix:

Nej, den ville aldrig have passet ind her :høhø:

Måske jeg kunne have fundet en plads lidt væk fra de andre…de var nemlig rigtig flotte :smiley:

Flotte figurer - og jeg har faktisk to katte og ville vældig gerne have en mus til at holde dem med selskab :tihi:

Der kan du bare se…pludselig har du nogle MEGET fine katte :smiley:

Hans værksted er klart et besøg værd, kom der tit da vi havde venner lige få meter fra ham. Synes tingene er lidt billigere i hans værksted end de er i Birkegårdens haver.

Havde vi bare vidst at man kunne komme derind.
Er også sikker på at det er billigere at købe dem hos ham…Birkegården skal selvfølgelig også tjene lidt når de står i deres have.

OMG … min mand må ALDRIG få at vide, at der findes sådan et sted med SÅ skønne figurer :uha:
Han ville købe revl og krat :høhø:

Hvis jeg sådan lige tankemæssigt løber vores have igennem, så har vi flg figurer stående:

En and i træ
3 andre ænder i keramik
En skilpadde
En japansk kvindefigur (som vi kalder melhovedet, fordi hun er så bleg)
Et 50-60 cm højt buddahoved i ler eller nowet
En vandbærerfigur i “gips”
Samt den for nogle - mig selv incl. - uforglemmeligt grimme fiskehejre, som jeg før har vist billeder af (ja den eksisterer endnu :høhø:)

Derudover kommer han jævnligt hjem med div. figurer.
Nogle kønnere end andre :S Senest én af Gøg og Gokke :dokdok: :besvimer:
Hva’ faen stiller man op med sådan en mand - det er jo en ulige kamp :klapper:

Forsøger at pynte lidt på “ulykkerne” med et par skovsere mere? :muhaha:

UGLER!!! Guuuh… MÅ EJE! Jeg samler en lille smule meget på ugler, så DE DER… Hm… Må se om jeg kan finde en jetjager jeg kan save spidsen af…

Priserne i butikken (jeg så ikke nogen figurer, der afveg, så jeg går ud fra, at det er en standardpris) er 190 kroner for en lille, 340 kroner for en mellem og 420 kroner for en stor (og der er et relativt stort spring fra lille til mellem :))

Jeg syntes så også at det er en meget pæn pris ca 1000 kr for de 3 som hører sammen i et sæt.

Ja, hvis du mener, de hører sammen og ikke kan købes hver for sig, så er det da en del penge på én gang - men jeg anser dem så ikke for at være “et sæt”, men 3 enkeltstående figurer, hvor man kan vælge at købe én eller flere :slight_smile:

1000 kr er selvfølgelig mange penge “bare til nips” men de er på den anden side håndlavede, så det er ikke ublu. Dyrt ja, men ikke ublu. Og man kan jo købe en af gangen :slight_smile:

Nu er det så bare at det ligger lidt … uhm… afsides i forhold til Århus. men nu ved jeg da hvad jeg skal kigge efter hvis jeg en dag skulle ende i en BIL på vej til Sjælland :slight_smile:

Mogens Kræmer er BESTEMT et besøg værd. Man kan få rigtig lang tid til at gå der. Pyt med om i har kontanter nok med, ppiiissttt han tager dankort.
Jeg har flere ting fra ham, er vild med hans ting.

Hm er der nogen der ved om man kan købe hans ting sådan på den her side af Storebælt osse?