Skade på 3 øjenlåg hvor udredt er det?

Opdagede den her skade på Tsarinas 3øjenlåg ved et tilfælde:blegne:

Har været ved dyrlæge og tåreflow testen var heldigvis normal og sår fint helet.
dyrlæge sagde så det ikke var en unormal skade men hun havde set en del da hun var på en speciel klinik…har i oplevet sådanne skade der IKKE har skadet selve øjet synes godt nok det virker meget heldigt øjet er uskadt?

Jeg har kun oplevet det, hvor der også var et sår på hornhinden - så i er heldigt sluppet :slight_smile:

Jeg vil også sige at det er en forholdsvis almindelige skade af finde på en aktiv udekat eller en der ellers slås meget. Hvis skaden er gammel kan et evt. sår på hornhinden være helet og usynligt for det blotte øje. Så er der kun riften i øjenlåget tilbage.

Mindre skader på hornhinden kan forbigå som en “almindelige øjenbetændelse”, da man ikke altid kan se den slags skader direkte uden farve og specialudstyr.

/Søren

Tsarina er så indekat og har ikke været i slagsmål kun fået et par lussinger i starten da hun var lille killing. Hun er kun 8 måneder da jeg opdaget skaden.
Troede faktisk de fleste skader På øjet efterlod ar/misfarvninger :open_mouth: Tak for ny info