Min dejlige bengal kat (1 år gammel) er blevet så uheldig at have fået skæl, og det er egentlig ret slemt…
Så er der nogen der har en idé til, hvordan jeg kan få bugt med det, UDEN at bade ham??
Og kan nogen af jer anbefale en FURminator til en bengal???
Håber virkelig at nogen vil svare
Vi har lige skiftet fra Royal Canin kitten til Royal Canin Indoor 27, og han får vådfoder 1 gang om ugen Havde tænkt at jeg ville begynde at give han noget af det der lakseolie i hans mad
Børster ham næsten dagligt og han fælder som bare fanden, men har lige brugt mine lommepenge på en furminator og har børstet ham en gang med den, og der kom godt nok mange hår af
Nu har jeg selv bengaler . Jeg ville sige du skal prøve et foder som appalws, acanna eller orijen eller andet mærke uden korn . Jeg har lige fået prøve på noget som hedder Farmina uden korn i som jeg ville give en chance.
Jeg vil også skyde på, at han skal have mere fedt i foderet.
Jeg har selv med stor succes brugt Furminatoren på en meget fældende huskat. Det giver helt sikkert ikke en udstillingsegnet pels, men den tager virkelig mange løse hår.
Hm ja… jeg vil mene at hvis man ser på fedtprocenten på deklarationen, er den jo beregnet på basis af det samlede foder, hvad enten dette er med eller uden korn. Så set på den måde er kornindholdet ikke interessant.
At der kan være andre ulemper ved meget højt kornindhold er noget helt andet.
Så jeg skal altså skifte til et foder med et lavt indhold af kulhydrater, højere indhold af fedt og ikke noget kort/ris??? kan nogen af jer anbefale et foder der indeholder de kriterier?? :?
Og min nye furminator har virkelig gjort indhug allerede. Meget mindre overskydig pels og en meget glat og blød pels :juhu:
Lige pt bruger vi Eukanuba. Fedt 22%, protein 35%… Det er nok lige rigeligt fedt i længden, den går ikke når de bliver ældre - men det er tilsyneladende godt foder - de trives og det er drøjt… og så længe de har fuld fart frem bliver de ikke for tykke (de er 10 mdr., 3 år og 4 år og aktive :))
Jeg er ikke glad for helt kornfri foder, for det resulterer altid i tynd mave her. Men katte er jo forskellige, .ligesom os
det fleste af porta’ernes foder har omkring 20 % fedt og 32-40 % protein fra animalske kilder - jeg er enig i at grain free varianter giver dårlig mave så en af de andre vil nok være at foretrække
iams har også nogle gode fedtede varianter… - blot sørg for at fiberindholdet er rimeligt når det er, for så er der som oftest en grænse for hvor meget de trods alt kan spsie
[QUOTE=Battlestar;847386]det fleste af porta’ernes foder har omkring 20 % fedt og 32-40 % protein fra animalske kilder - jeg er enig i at grain free varianter giver dårlig mave så en af de andre vil nok være at foretrække
[/QUOTE]Jeg har i øvrigt bemærket at de kornfrie typer tilsyneladende ofte har erstattet kornet med kartofler. Der også er kulhydrater
Jeg har også grublet over det faktum at kartofter der ikke er opbevaret mørkt nok, danner solanin, der giver bl.a. diarre, hvis man spiser det. Mon man kan være sikker på at kartofler brugt i dyrefoder altid er korrekt opbevaret - selv vores kartofler sælges jo i klare poser, så de bliver udsat for lys…
Jeg har tænkt at lægge mærke til om maveproblemerne her især kommer fra foder med kartofler i. Men det er bare spekulationer og et sidespring
[QUOTE=Vivi_Fletcher;847500]Jeg er ret ligeglad med om kulhydraterne i foderet er korn, ris, kartofler eller hvad det er - der skal bare være en tilpas lille mængde af det.
Jeg går efter et foder med højt proteinindhold, rimeligt fedtindhold og lavt kulhydratindhold.[/QUOTE]
Klart. Men eftersom jeg har bemærket en tendens til meget tynd mave af grainfree produkterne, der åbenbart typisk indeholder kartoffel i stedet for kornprodukter eller majs, så spekulerer jeg jo på grunden.
Sjovt, nu får mine så en blanding af flere varianter. Men den indeholder FP’s grain free variant, og jeg har ikke problemer med diarré? Har godt læst om flere af jer der har oplevet det, men hverken jeg eller en veninde der også bruger det i sin blanding har nogen problemer…