Skal besøge killinger i dag

Ja så er det i dag jeg skal ud til en opdrætter for første gang og se killinger og snakke om det med at have main coon og udstilling og sådan.

Det glæder jeg mig helt vildt til også og se om der er muglighed for at købe en killing der :smiley:

så nu håber jeg bare jeg kan huske alle de spørgsmål jeg har vil det se meget dumt ud hvis jeg havde skrevet det ned på et stykke papir så jeg kan huske det?

tænker bare om man som opdrætter tænker han er da en mærkelig en der har skrevet det hele ned?

mvh
Stefan

Hej Stefan.

Jeg tror bestemt ikke at det vil blive opfattet som dumt eller mærkeligt. Det viser blot at du er en interesseret ny killingeejer, der gerne vil sætte dig grundigt ind i sagerne:)
Husk også at kemien mellem opdrætter og dig er vigtig for jeres videre samarbejde, så hvis vedkommende synes at du er mærkelig så er det nok ikke der du skal have kat fra:)

Held og lykke med at finde en lille killing:love2:

Husk nu at fortælle hvordan det gik:ok:

[QUOTE=stefanp;906465]Ja så er det i dag jeg skal ud til en opdrætter for første gang og se killinger og snakke om det med at have main coon og udstilling og sådan.

Det glæder jeg mig helt vildt til også og se om der er muglighed for at købe en killing der :smiley:

så nu håber jeg bare jeg kan huske alle de spørgsmål jeg har vil det se meget dumt ud hvis jeg havde skrevet det ned på et stykke papir så jeg kan huske det?

tænker bare om man som opdrætter tænker han er da en mærkelig en der har skrevet det hele ned?

mvh
Stefan[/QUOTE]

Hvor spændende :smiley: Jeg er ret sikker på at opdrætteren bare vil se dig som velforberedt og engageret, hvis du har skrevet dine spørgsmål ned :slight_smile:

Nej, og hvis opdrætter tænker sådan, så er det ikke dit problem. Da jeg i løbet af meget kort tid (lidt over en uge) skulle tage stilling til, at tage en mis ind her, som endda var racekat, og det var ca. 25 år siden vi havde haft katte (husmisser) sidst, så blev der også skrevet en liste, jeg tog med.

Jeg gør nøjagtigt det samme når vi f.eks. er hos dyrlæge, så jeg forhåbentlig husker det hele. Så kan folk tænke hvad de vil.

Sedlen var en lille støtte for mig, selvom det midlertidige opholdshjem vores mis gik i, desværre ikke vidste så meget om katte eller racen generelt. Men det gør en opdrætter jo, så du er så langt bedre stillet end vi var med hensyn til, at få svar på alle dine spørgsmål.

Som tidligere opdrætter af hunde, ville jeg da selv synes det var fedt, at der kom en interesseret køber med en megalang seddel med alverdens spørgsmål, opdrætter er den nærmeste at støtte sig op ad efter min mening, og en interesseret køber med massere af spørgsmål er i mine øjne en, der har tænkt over tingene, sat sig ind i den eventuelle race osv.

Rigtig god tur, håber du finder det rigtige match. Jeg er overhovedet ikke misundelig på, at du skal afsted og kigge på mislinger hos en opdrætter. Håber en dag jeg selv får den mulighed :hjerte:
Mvh
Yvonne

Enhver fornuftig opdrætter vil værdsætte, at du er velforberedt. God fornøjelse. :slight_smile:

Ja det er da dejligt med købere som har forberedt sig, så det skal da nok gå godt, hvis jeres kemi så passer sammen.

[QUOTE=stefanp;906465]Ja så er det i dag jeg skal ud til en opdrætter for første gang og se killinger og snakke om det med at have main coon og udstilling og sådan.

mvh
Stefan[/QUOTE] Hej

Som opdrætter ville jeg altid opfatte en masse spørgsmål . meget positivt, - – og det er en go’ ide’ at skrive dem ned, da du helt sikkert bliver distraheret når du bliver omringet af killinger! God fornøjelse fra Cats og Conni

Jeg kan heller ikke forestille mig andet end at opdrætter vil være glad for at møde en interesseret og velforberedt killinge-køber-in-spe.

Jeg er også blandt dem der skriver spørgsmål ned, inden dyrlæge besøg, er bange for at glemme og er sikker på det er ligeså ved opdrætter.

God fornøjelse
:slight_smile:

Ps: Huske billeder herinde, når du er hjemme igen :cool:

Spændende, hvordan det går. :slight_smile:

Jeg synes det er super godt at du skriver dine spørgsmål ned, det ville jeg også gøre hvis det var mig :slight_smile:

Det bliver spændende at høre hvordan det er gået.

Jeg har jo også her i foråret/sommer besøgt flere opdrættere. Jeg har en notesbog dedikeret til formålet. Jeg har altid en masse spørgsmål, men når jeg er i situationen kan jeg sjældent huske dem, så jeg tænke at jeg måtte skrive dem ned - det er blevet modtaget positivt.

Jeg glæder mig til at høre hvad du har fået ud af dine besøg.

Hvis der kom en intersseret killinge køber her med en nedskrevet liste, ville jeg blive glad :slight_smile:
Glad for at det var en, der var omhyggelig og velforberedt. Og en der havde gjort sig tanker om det at have kat.