Skal du have and i aften?

:savle::savle::savle:

Skal du have and i aften ??

Jeg skal… har købt det lækreste øko-berberi-andebryst og skal have det med ovnbagte rodfrugter og sauce…

Amme-namme !!

:savle::savle::savle:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Jeg havde jo truet lidt med selv at lave and…
Men så var jeg dælme så heldig, at blive inviteret i byen til and.
Så jeg sagde JAAAA TAAAAK!!!

Nej ikke i dag… men er dog inviteret på mad hos en kammerat… Håber lidt på jeg skal have det lørdag i stedet :slight_smile:

det kan du tro jeg skal :smiley:
Fandt et øko-berberi-andebryst (sikkert samme slags som dit Tut :slight_smile: ) billigt i Super best fordi det havde udløbsdato i dag :høhø:
Dertil skal der laves vildtsovs (har en lille portion fond i fryseren nemlig) og rosenkålspuré og ovnkartofler :slight_smile:

Mums!

Nej :ked:

Det er tøsebarnets maddag og hun ville lave ris og boller i karry, men hvis nu jeg er lidt dygtig, så overtaler jeg manden til at få and i weekenden. Så er det godtnok ikke Mortens aften mere (men behøver man DEN undskyldning for at spise and :? )

Desværre ikke. Ligger med den ondeste lungebetændelse og kan ingenting. :frowning: Men jeg håber at finde en billig and i næste uge og fejre Mortens Aften med tilbagevirkende kraft…

Nej desværre ikke :frowning:
Sejr havde ellers båret grill ud .
Vi skulle have marineret grillet andebryst med lækkert tilbehør
Men der nogen der spist dem hvem mon det var :?
Vi var kun ude og handle i en ½ time da vi kom hjem var skålen med andekødet væk som jeg havde lagt i marinade også i den den lukket skål.
Det er godt vi havde herregård koteletter med hjem til weekenden dem må vi får i aften . Og så købe nogle nye andebryster til weekend . Nu havde jeg glædet mig sådan til and i aften.:ked:

[QUOTE=Anne Korsbakke;726855]Nej :ked:

Det er tøsebarnets maddag og hun ville lave ris og boller i karry, men hvis nu jeg er lidt dygtig, så overtaler jeg manden til at få and i weekenden. Så er det godtnok ikke Mortens aften mere (men behøver man DEN undskyldning for at spise and :? )[/QUOTE]

:høhø::høhø:

Narj… jeg kan spise and ved den mindste an(d)ledning… spiser dog kun brystet, lårene på and (og kylling) er keeeeeedelige…

Jeg elsker and… det er bare så lækkert…:savle::savle:

Jep. Min far og brormand kommer og sammen skal vi smovse i andebryst med hvide og brunede kartofler, andesovs, lune rødkål og agurkesalat. Det spændende tilbehør som min vindruesalsa og min brors Waldorfsalat venter vi med til jul :wink:

Så må du jo være en haj til at tilberede sådan et andebryst?

how to? det er min allerførste gang jeg skal gøre det helt alene :tihi:

[QUOTE=PiaB;726854]det kan du tro jeg skal :smiley:
Fandt et øko-berberi-andebryst (sikkert samme slags som dit Tut :slight_smile: ) billigt i Super best fordi det havde udløbsdato i dag :høhø:
Dertil skal der laves vildtsovs (har en lille portion fond i fryseren nemlig) og rosenkålspuré og ovnkartofler :slight_smile:

Mums![/QUOTE]

:savle::savle::savle::savle:

Ja, det er amme-namme-mad… jeg købte mit bryst i Irma i sidste uge, der var 50 % på… så jeg slap med 42 kr… og det må have været et ordentligt bæst af en and - for det er STORT !!!:ok::ok::ok:

Har en han-and bryster ???

Så tror jeg det må være fra en han-and…:høhø:

åårrhhh brune kartofler… overvejer seriøst at fræse i Super best efter glaskartofler og lave brune kartofler (mine hænder driller, så jeg må hellere ligge min energi i rosenkålene frem for kartofler)

Det skal jeg ihvertfald ikke, min galdeblære kan ikke li’ andefedt :blegne:
Så her bliver det nok til rugbrødsmadder … igen :cool:

[QUOTE=PiaB;726864]Så må du jo være en haj til at tilberede sådan et andebryst?

how to? det er min allerførste gang jeg skal gøre det helt alene :tihi:[/QUOTE]

Vores fremgangsmåde:

Skindet ridses forsigtigt (ikke hele vejen ned til kødet) og gnides med lidt peber og salt. Steges på pande i varmt fedtstof (ikke olie) først med skindsiden ned i 12 minutter og derefter på kødsiden i 15 minutter. Lad hvile tildækket i 10 minutter eller spis med det samme hvis du ikke kan vente :wink:

[QUOTE=PiaB;726864]Så må du jo være en haj til at tilberede sådan et andebryst?

how to? det er min allerførste gang jeg skal gøre det helt alene :tihi:[/QUOTE]

:inlove::inlove::inlove:

Jeg plejer at gøre sådan her :

læg brystet med huden nedaf på en VARM, tør pande… lad det ligge et par minutter-… vend det, og lad det stege et par minutter - stadig på høj varme…

skru ned for varmen og giv det ganske kort tid på hver side… tag det af og læg det med staniol om, og lad det hvile lidt… det vil være svagt lyserødt indeni - det ved jeg ikke, om du kan lide… :savle::savle::savle:

husk salt og peber efter behov…

og så de forbudte trin :

hæld lidt piskefløde på panden og lad det snurre lidt i andefedtet… :savle::savle::savle::savle::savle::savle::savle:

Tip mere… Hvis du spiser andebrystet med det samme, render al den gode saft ud af det. Lad det endelig ligge i 10 minutter :wink:

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Årh… din stakkel… rigtig god bedring :trøste::trøste:

[QUOTE=Gizzemissen;726870]Vores fremgangsmåde:

Skindet ridses forsigtigt (ikke hele vejen ned til kødet) og gnides med lidt peber og salt. Steges på pande i varmt fedtstof (ikke olie) først med skindsiden ned i 12 minutter og derefter på kødsiden i 15 minutter. Lad hvile tildækket i 10 minutter eller spis med det samme hvis du ikke kan vente ;)[/QUOTE]

Der er rigeligt med fedt i andebrystet, så det er ikke nødvendigt med ekstra fedtstof på panden :wink: Og et andebryst må gerne være rosastegt :slight_smile:

Jeg skal desværre ikke have and :frowning: Flemming kan ikke lide det, og svigermor har ikke inviteret i år. Har dog planer om at købe et andebryst helt til mig selv i weekenden!

Jeg skal have and imorgen… Jeg kan ikke lave det selv, eller jo… Men brændt-på-and-idag vs Lækker-Saftig-And-imorgen? Det valg tager jo sig selv…
Min storesøster har barn-fri og imorgen skal vi bare hygge hos hende… :smiley: Så nøjes jeg fint med min pap-pizza idag…

[QUOTE=Noël;726860]Nej desværre ikke :frowning:
Sejr havde ellers båret grill ud .
Vi skulle have marineret grillet andebryst med lækkert tilbehør
Men der nogen der spist dem hvem mon det var :?
Vi var kun ude og handle i en ½ time da vi kom hjem var skålen med andekødet væk som jeg havde lagt i marinade også i den den lukket skål.
Det er godt vi havde herregård koteletter med hjem til weekenden dem må vi får i aften . Og så købe nogle nye andebryster til weekend . Nu havde jeg glædet mig sådan til and i aften.:ked:[/QUOTE]

:lol::lol::lol::lol:

Nej… undskyld…:trøste::trøste::trøste:… men hvor er der nogen, der har hygget sig…