Skal du have and i aften?

ingen and her, kan slet ikke se nogen grund til at man i nutidens danmark skal spise and på mortens aften, i min verden er det noget bavl, nåja udover det kan jeg ikke fordrage and.

Nej… undskyld…:trøste::trøste::trøste:… men hvor er der nogen, der har hygget sig…[/QUOTE]

Ja der nogen der havde hyggede sig og heldigvis havde jeg ikke lavet en cognac marinade som var planlagt , da jeg heller ville prøve at lave råsyltet cognac druer .
Eller var vi måske kommet hjem til et fuldt hus -xxrotflmao-xxrotflmao-xxrotflmao

:ihhaltsåå:

årh ja… vi fejrer da oz jul i nutidens Danmark… :p:p … jeg synes GODT om at holde de gamle traditioner i hævd - det dynes du sikkert også, når du er blevet lige så gammel som jeg er :olding:

[QUOTE=Noël;726891]Ja der nogen der havde hyggede sig og heldigvis havde jeg ikke lavet en cognac marinade som var planlagt , da jeg heller ville prøve at lave råsyltet cognac druer .
Eller var vi måske kommet hjem til et fuldt hus -xxrotflmao-xxrotflmao-xxrotflmao
[/QUOTE]

:tihi::høhø::smiley:

Ja… et par fulde katte…

Jeg ved godt, at det ikke er pænt at more sig over at de har ædt jeres and… men jeg synes altid det er så sjovt at høre, hvordan jeres katte stjæler jeres mad med arme og ben… for det kan Silke desværre ikke finde på… øv !! :cool2:

Hun gider kun sit tørfoder - om så jeg stillede en skål rejer - ville hun ikke røre dem :slight_smile:

Yup her skal vi have andebryster med karl johan svampe sauce og for en gangs skyld råstegte kartofler selv om de er fy fy i min kost :slight_smile:

Jeg plejer at gøre sådan her :

læg brystet med huden nedaf på en VARM, tør pande… lad det ligge et par minutter-… vend det, og lad det stege et par minutter - stadig på høj varme…

skru ned for varmen og giv det ganske kort tid på hver side… tag det af og læg det med staniol om, og lad det hvile lidt… det vil være svagt lyserødt indeni - det ved jeg ikke, om du kan lide.:savle::savle::savle:

husk salt og peber efter behov…

og så de forbudte trin :

hæld lidt piskefløde på panden og lad det snurre lidt i andefedtet… :savle::savle::savle::savle::savle::savle::savle:[/QUOTE]
OM jeg kan?
Pia her er verdens største fan af rødt-til-rosa med faktisk ALT helt kød :savle: :tihi:

der skal piskefløde i både sovs og rosenkålspuré, så må hellere stoppe der, hvis ikke jeg vil trille ind i seng i aften :tihi:

og det lyder jo lige til at gå til :smiley: glæder mig til aftensmaden nu… har lyst til at spise tidligt :tihi:

nej - men jeg skal have 8 personer til gigantisk Mortens aftens forsinket andemiddag på søndag!!!

Vi har allerede holdt Mortens aften. Det er en større familietradition (større end juleaften), så alle skulle jo helst dukke op. Men vi fik spist 6 lækre ænder, en masse brunede kartofler, menuchips og en masse is til dessert. Jeg :hjerte: and med brunede kartofler.

I aften står den på hyldebærsuppe med tvebakker til.

Her står den på fuldkorns pasta med pastasovs fyyyyldt med grøntsager - så ingen and her. Syntes det smager ok (bryst stykket) men er ikke ved at falde i svimer over sådan noget “stads”:tihi:. Ved svigerinden serverer det til jul - som tilskud til vores families ribben- og flæskesteg, så der spiser jeg altid et stykke:)

Desværre ikke. Gad godt, men jeg prøver at passe meget på min mave. Har nogle sygdomme i mave-tarmsystemet der gør, at jeg ikke særlig godt tåler fedt og sukker, og så venter jeg også på en bortoperation af galdeblæren, så vil ikke risikere at gøre det værre. Kunne dælme ellers godt spise en portion smørmør andesteg a la jul! :julehoved:

Jeg så det på tilbud (ret så billigt) igår i Føtex, og var sååå tæt på at købe det… Men undlod fordi jeg måske alligevel synes det var “frås”… Nævnte det for Casper, og det synes han helt sikkert at vi skulle…
Så nu skal vi have andebryst, kartofler og en skøøøn appelsin sauce til aften… HVIS de altså stadig har nogen tilbage derovre :tihi: Og så skal jeg lige ringe til min far for en genopfrisker af både stegning og sovs, hvis jeg ikke fik det skrevet ned sidste gang…

Ingen and til mig. Jeg må nøjes med kylling. Øv!

Vi skal ned til min mor og have and, så køre om 5 min. Skal lige have liv i Linea ss Det er ænder fra en god veninde som har haft det godt her ude på landet. Så nu vil vi glædes over dem en sidste gang

MVH
Gitte

Nix det skal jeg ikke… Vi skal have suppe. :slight_smile:

Nope, og heldigvis for det :slight_smile: Jeg kan simpelthen ikke få and ned. Synes det smager som fordærvet kød lugter… Og jeg HAR prøvet til maaaaange gange. :slight_smile: Jeg skal have tomatsuppe med nudler :slight_smile:

Ikke i dag, men i morgen skal vi. Jeg har inviteret min mor og papfar til andesteg, så jeg håber at jeg kan finde ud af at tilberede sådan et dyr! :smiley: Den skal vel bare fyldes med svesker og æbler i måsen og så i ovnen i ca. 3 timer :tihi: Og så har min mor lovet at hjælpe med at lave sovsen. MUMS!

Ja kongen og jeg har spist and, jeg sprang over hvor gærdet var lavt og købte en 1/4 and med kartofler, sovs og rødkål i Føtex, 3 min. i mikroovnen så var maden klar :ok: :engel2:

Ja vi skal.
Faktisk har vi fået 3 ekstra med i aften, så vi har både en hel and og et stort andebryst i ovnen :wehu:
Jeg ELSKER and, så jeg jubler hver eneste gang vi har muligheden for at lave det. :savle:

Selvfølgelig skal vi have hvide kartofler til. Vi springer de brunede kartofler over (øv) men der er selvfølgelig brun SÅVS, rødkål og chips med :savle:

Jeg har lige gået rundt i Pilka og kigget efter billig and. Men fandt det ikke (jo altså normalt Pilka-billigt, men ikke sådan wow)

Men så kom Manden pludselig rendende med oksebøffer (rib eyes) - han plejer ellers ikke at være meget for oksekød mens jeg gladeligt kunne æde en hel ko om ugen… så jeg greb chancen med kyshånd.

Så her står den på hmm… ved ikke om de bli’r grillede eller pandestegte… der er mørkt ude ved grillen… rib eye steaks med minikartofler, salat og bagte champignoner fyldt med hvidløgsost. Og så et par laksesteaks bagt i ovn til ikke-kødspiseren Alex :slight_smile:

Om jeg glæder mig til at vælte mig i oksekød? YESSIR!

Nu HAR jeg fået and, brune kartofler, vildtsauce og rosenkålspuré :savle:
og en stor kold Økologisk Thy Classic til :smiley:

NU har jeg det altså bare rigtig rigtig rigtig godt! :høhø: