Skal finde bestemte gaver til 13 årig

En bekendts datter der snart fylder 13 år har nogle bestemte gaveønsker som jeg håber i kan hjælpe med.

Først har hun nu i snart ½ år snakket om de her gule blyanter med lyserødt viskelæder i enden. Jeg kan huske dem fra min barndom men jeg har endnu ikke haft held med at finde dem hverken i den lokale bog/kontorartikler butik eller på nettet. Kan finde dem i alle mulige andre farver og i gul/sort stribet men ikke i hel gul.
Er der mon nogen af jer der kender til et sted hvor man kan købe dem??? Gerne på nettet.

Der næst har hun lige fået en dvd afspiller af sine bedsteforældre og ønsker sig brændende dvd film og serier. Jeg har lånt hende Gilmore girls og Felicity og hun er bare helt solgt - det bedste ved de to serier er at de handler om unge piger der studere og enddag elsker at studer.
Så jeg vil høre om i kender til nogle film og/eller serier der handler om unge piger der studere og gerne på college og/eller universitet. En serie som Beverly Hills 90210 syntes hun er kedelig og plat.

Jeg mener at der er en serie kaldet Heksene fra Warrick Manor (?)… den var ret populær hos tøzerne, mens jeg arbejdede i ungdomsklub…

Naturligvis Buffy - the vampire slayer… Prøv evt også at få fat i filmen, som var forlægget til TV-serien… Og seriens spin-off Angel…

En filmserie Bring It On - om cheerleaders… meget svingende kvalitet i filmene, vist nok 5 eller 6 i alt, men de er ret populære hos tøzer…

Naturligvis Harry Potter - men vent evt til den sidste film kommer på dvd…

Om den er for voksen til en pige på tretten, ved jeg ikke helt… men… Dangerous Minds…

Clueless - er bare en sød film :slight_smile:

I samme boldgade findes Blondinens Hævn - eller sådan noget lignende. Det er to film om en vaskeægte blondines vej til Harvard :slight_smile: Men jeg kan altså ikke huske korrekt titel, hverken på dansk eller amerikansk…

Det var hvad jeg sådan lige på stående fod kunne komme i tanke om… Måske ikke lige det nyeste, men det betyder jo så også at filmene/serierne er til at betale - og ikke mindst er samlet i diverse box-sæt :slight_smile:

Mange gange tak Ann. Selvfølgelig Harry Potter havde jeg slet ikke tænkt på - hun elsker både bøger og de film hun nu har set. De andre skal jeg lige tjekke det er ikke alle jeg kender.

Ann K - Du snakker om Legally Blonde med Reese Witherspoon :slight_smile: En film som fik mig ind i min pinke periode i en alder af 20 :tihi: kun 10 år for sent… Der er også lavet en 2’er :slight_smile:

Hvis du ikke kan finde blyanterne andre steder, så prøv at kigge på prof. kontor artikler :slight_smile:

http://www.vinderland.dk/produkt/485/20-HB®-Blyanter.htm

Og man kan få nogen i blå med hvidt viskelæder, men det er jo ikke helt det samme

Eller naturfarvede fra Tiger

Serien AnnK nævner er Heksene fra Warren Manor

Hvis du har en Spar-butik i nærheden, så har de gule blyanter med lyserødt viskelæder i næste uge E-Pages - side 13 … det er selvfølgelig ikke de ‘‘gamle go’e’’, men det ligner :cool2:

Twillight serien er meget populær lige nu… Umildbart skal man være over 11 for at se den, men den er rigtig sød og tøsset

Vampires diary er populær i USA lige nu, men vampyre er vist meget in… Jeg synes den er blodig og bare en dårlig serie

The o.c (orange county) lidt speciel men har vundet mange priser. Jeg mener at personerne i starten er ca 15år. Men de vokser op og bliver mere anderledes.

Selv så jeg meget roswell, dawsons Creek, og film som american pie, 10 things i hate about you og andre sjove eller romantiske film.

Hov ellers er der jo serier som Hannah Montana… Men nogle gange kan Disney film også være et hit…

Nå, ja… Disneys film…
High School Musical I-III må da være et must :slight_smile:

de blyanter var i et af de reklame blade som kom her i weekenden kig dem lige igennem

Hvis du kigger lidt længere oppe, har jeg linket til dem …

Så er der også den dejlige fim om Anne fra Grønnebakken :slight_smile:

Bilka har dem i denne uge til ca 15 kr.
Det er dog med hvidt viskelæder…

Det afhænger jo meget af, hvor moden hun er.

Min datter er lige blevet 12 år og har været fuldstændig forgabt i Twilight i 1 1/2 år. Har læst alle bøgerne flere gange, har alle filmene, plakater og alt muligt andet.

Kan du finde noget hun “går op i” er det aldrig svært at finde en gave :slight_smile:

Mange gange tak for svar alle.

Vi har nu set klip fra alle de forslag i er kommet med og fundet frem til at hun ønsker sig serierne Charmed/heksene fra Warren manor og Gilmore girls og alle filmene om Harry Potter. Der er vist også nok jeg/andre kan vælge imellem. Sjovt nok syntes hun ikke om Twilight eller det tror hun ikke da hun syntes bog 1 er kedelig.
Der bliver holdt øje med den lokale spar for at se om de får blynterne men ellers syntes hun de naturfarvet som Felis linkede til er “fede”.