Skal han aflives?

Mig og min kæreste går og snakker om aflivning ang. Missen.

Han er slet ikke en glad kat mere… Han er faktisk “bare” en udgift her i huset.

Da vi flyttede herud blev han lidt mobset… pjuske fik killinger, rex blev kastereret og så var helvede løs. ALLE katte skulle der hvæses af og slåes til. Vi valgte at lukke ham ud da vi troede at det var problemet. Men det er bare ikke blevet bedre.

Han kommer hjem om aftnen, spiser, sover og drikker… og ja slår og hvæser de andre.

Han er ikke en glad kat mere… Han er sur og ikke til at være i hus sammen med. Når han er hjemme, er han hjemme i et par timer og så vil han ud igen.

Vi vil prøve feliway… Og hjælper det ikke… Så ser jeg ikke anden udvej end aflivning -ked -græd -græd -ked

Kunne omplacering ikke komme på tale inden så drastiske midler?

-jegkrydser

Desværre ikke nej. Han er en meget skræmt kat overfor fremmede mennesker. Jeg aner ikke hvad den gamle ejer har gjort ved ham siden han er sådan. Jeg tror det ville ødelægge ham helt hvis han kom ud til nogle andre mennesker.

Lyt til dit hjerte Nat. og føler du at det er bedst at aflive ham ,så han får fred og ro i sjælen.Han har det ikke godt og det er sgi synd for ham.

Sender dig et stort -HUG …jeg ved hvor svært det er .Men forstår dig godt.

Det skal lige siges at han selfølgelig os lige kommer til tjek hos dyrlægen inden der sker drastiske beslutninger.

Gitte E - Puha, får helt tåre i øjene nu -ked

Håber at dyrlægen finder en go grund til problemet og det kan løses…

Men lykkes det ikke og du vælger at give ham fred,så husk på at du har valgt ham og han har ikke valgt dig.Forstå mig ret [smilie=hate-smile.gif] Du har ansvaret for at han har det godt.

Jeg måtte træffe det valg for et par år tilbage,det var sgu ikke sjovt og jeg tuede i flere dage.Men min kat har det godt i dag.
Det glæder jeg mig over selvom jeg savner hende meget.Men hellere en glad og veltilpas kat end en kat som kun kommer hjem når den er meget sulten og så derefter farvel igen …

Hivs du føler din mis ikke har et godt liv, og den bestemt ikke egner sig til omplacering, ja så bliver du nødt til at tale med dyrlægen om en aflivning.

Men det er en stor og svær beslutning, som kun du kan tage

-gruppekram

Desværre ikke nej. Han er en meget skræmt kat overfor fremmede mennesker. Jeg aner ikke hvad den gamle ejer har gjort ved ham siden han er sådan. Jeg tror det ville ødelægge ham helt hvis han kom ud til nogle andre mennesker.[/quote]

Åhhh for søren… ja sikke en træls situation du står i. -sorry

Lyt til dit hjeret - du ved inderst inde, hvad der er bedst for ham.

Jeg har stået i samme situation som dig, med en kat som gik amok - hun var også meget sky også overfor mig og jeg måtte i samarbejde med min dyrlæge, tage den svære beslutning at give hende fred.

Men jeg har ikke fortrudt, mine andre katte trives nu og hun har fået ro i sjælen, der er ingen tvivl om, at hun havde det skidt.

Skal lige siges at jeg selvfølglig, var afsted til hos dyrlægen og fik hende tjekket i hovede og r…, men hun fejlede intet fysisk.

Jeg kan umiddelbart heller ikke tro at han fejler noget… Andet end stress :frowning:

Men han ryger til dyrlægen alligevel og så får vi ham tjekket… Og som det ser ud lige nu, så tror jeg at det er den svære beslutning der skal tages i det lange løb -ked

Er ked af at du har haft samme oplevelse -ked

Natascha.

Jeg kan ikke huske om han er kastareret eller det kun er Rex der er det? For er han fertil kan det jo meget vel være der problemet ligger nu hvor I er flyttet.

Han er kastereret :slight_smile: Det blev han for omkring 3 år siden.

hej natascha

Er ked af at høre om dit svære dilemma. Hvor gammel er katten og hvor gammel var den, da du fik den?

Er siker på du har hjertet på rette sted og tager den bedste beslutning for din mis.

Venlig hilsen

Gitte

Hejsa. Han er snart 4 år gammel, og han var 6 mdr da jeg fik ham. :slight_smile:

Jeg svarer dig, som jeg gjorde på KG i dag, før du slettede tråden? (Jeg kan i hvert fald ikke finde den derinde).

Missen var jeres første kat, I tog jer meget af ham og ville også begynde at klikkertræne med ham. (Blev det til noget?)

Men fra slutningen af 2007 og til nu har I fået tre nye killinger/katte, og nu har hans søster Mulle også fået killinger. Det er hård kost for de fleste katte.

Jeg bad dig være helt oprigtig over for dig selv (ikke mig) og tænke over, om I måske har ladet ham glide i baggrunden og forsømt ham på grund af de nye.
Hvis det er tilfældet, forstår jeg godt, han er blevet “sur” og kun betragter jeres hjem som et pensionat, hvor han spiser, sover og så går igen.

Det er nemlig husets “gamle” kat, man først og fremmest skal tage sig af, når der kommer nye til.

Jeg ved som sagt ikke, om det forholder sig sådan, men tanken er meget nærliggende.

Hvis han - som du skrev - kun er en “udgift uden glæde”, så synes jeg alligevel, I fortsat skal give ham mad og husly og så ellers lade ham leve det liv, han har fundet derude. Selvfølgelig forudsat, at han er sund og rask.

Det kan jo også være, at det kan lykkes at finde et nyt hjem til ham som enekat, og hvor han kan være i centrum.

Jeg har sjældent været mere enig med en anden bruger af et forum, end DÈT hanne skriver.
Giv missedrengen hans liv, som mhan vil have det. Og lad ham bestemme.
Man afliver KUN en kat hvis det handler om sygdom eller alderdom.
Få han tjekket ved dyrlægen og er der intet fysisk ivejen som ikke kan helbredes, så lad ham få sit udeliv i fred.
Brita

Det er ikke uden grund, at vi kaldes slaver. Hvis vi bilder os ind, at vi anskaffer os katte for at de skal indrette sig efter os, har vi misforstået det at være katteejer. En kat er sin egen og er af natur ikke sat i denne verden for at behage mennesker. At mange af kattene så gør det alligevel, er jo så rigtig heldigt for os -høhø

Her i huset foregår det meste efter, hvad der passer kattene og hvornår det passer dem. De får dog ikke lov at løbe frit, selvom de sikkert ville synes det var på sin plads. Fejler Missen ikke noget og generer han ikke nogen (udover jer -høhø), så synes jeg, at han skal have lov til at være kat på sin egen måde. Om det så skulle indebære, at den eneste kontakt I har med ham, er når I giver ham mad og drikke og sørger for at han er rask -fløde1

Hvis det var min kat, ville den sidste løsning også være en aflivning.

Du beskriver ham som en nervøs kat, der har svært ved at at håntere ændringer. Hvis han var min kat, ville jeg finde et stille og roligt hjem til ham, hvor der ikke er andre katte eller børn, måske hos et ældre par som går hjemme. Jeg ville lade ham gennemgå denne sidste ædnring og vide det ville være stressende for ham i en periode, men han til gengæld ville have et lykkeligt liv resten af sine katte-dage.

Jeg kan se at du vil katten det bedste og er ikke i tvivl om det. De fleste katte på 4 år vil godt kunne håndtere en omplacering, hvis de bliver omplaceret til et stille og roligt sted.

Venlig Hilsen

Gitte Pedersen

Har selv en kat, der i et halvt år ikke har kunnet med de andre. Vi talte om, om det var fordi hun er den yngste og mindste uda af 4 katte. Derefter overvejede vi at få hende ud på en gård eller lignende…

• For 3 uger siden blev vores katte til katte med løbegård fremfor udekatte. Mærkeligt nok er de nu mere sammen. De slåsser men putter nu også og “problemkatten” er bare blevet kælet…
  • Har kun erfaring fra mine egne katte, men tænker på, om det måske er fordi han er for fri? Hvis han ikke er meget med andre katte, lærer han det jo ikke.
  • Vores første kat, blev først sød igen efter et lille års tid, da vi havde fået 3 nye katte.
  • Forstår godt din frustration og mener at du ved bedst. Vi elsker jo vore katte her på kattegale, men der skal selvfølgelig prioriteres, hvis alt andet ikke lykkes…
  • Håber du finder en løsning.
  • Selvom det er en skræmt kat, kan det da være, han kan indfinde sig i et andet hjem.
  • Det er rigtigt TRÆLS, som det er med dine katte. -græd

Nu er problemet jo bare at han generer ALLE i huset. Han hvæser, sprutter og slår efter killinger og de store katte. Jeg kunne leve med hvis han ikke gjorde det men, bare var sky agtig eller lign overfor os, men det er han ikke.

Det bliver så slemt nogengange at jeg blir nødt til at lukke ham ud fordi han simpelthen gør dem alle fortræd.