Skaldet plet og udstilling (igen!)

Jeg har lige opdaget en lille skaldet plet på Ib. På hans hals. Det er 110% et sted hvor Stevie har enten kradset eller bidt ham når de har slåsset. Det er ikke rødt eller på nogen måde underligt at se på, det er bare skaldet. På størrelse med hullet i en 5-krone (altså ikke på størrelse med en femkrone, kun hullet i midten af den!)

Er det nu noget jeg risikerer at blive afvist med i morgen?! O.o Eller kan dyrlægen godt se at det bare er resten af et sår og ikke f. eks. ringorm (det var der ikke i går, hvor jeg sad og børstede ham så det er garanteret et sår der lige er faldet af)

Ingen der ved noget? :frowning: Der må da være nogen der har prøvet det før… men de er måske allerede gået i seng :frowning:

Reelt har dyrlægen ikke mulighed for på stedet at vurdere om det er et gammel sår eller ringorm. Så det må et sats du må overveje om du vil tage

Jeg ville ønske jeg vidste noget, men jeg ved det desværre ikke :frowning:

Uden overhovedet at vide noget om det så må dyrlægen da kunne se hvad der er smittefarligt sår og hvad der ikke er, tænker jeg.

Jeg vil ikke tro at en dyrlæge vil se pletten? Det er jo ikke den årlige sundhedsundersøgelse de får der, men bare lige et hurtigt tjek for lopper, og øremider og at katten ser rask ud? :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1009338]Jeg har lige opdaget en lille skaldet plet på Ib. På hans hals. Det er 110% et sted hvor Stevie har enten kradset eller bidt ham når de har slåsset. Det er ikke rødt eller på nogen måde underligt at se på, det er bare skaldet. På størrelse med hullet i en 5-krone (altså ikke på størrelse med en femkrone, kun hullet i midten af den!)

Er det nu noget jeg risikerer at blive afvist med i morgen?! O.o Eller kan dyrlægen godt se at det bare er resten af et sår og ikke f. eks. ringorm (det var der ikke i går, hvor jeg sad og børstede ham så det er garanteret et sår der lige er faldet af)[/QUOTE]

Det undrer mig at du først ser det i dag og ikke så det igår, hvor du mener der må ha’ været et sår, men måske pga farven :slight_smile:
Jeg aner ikke hvad dyrlægen vil sige/gøre.
Umiddelbart ville jeg (hvis jeg skulle udstille) håbe dyrlægen afviste på mistanke, istedet for at ‘risikere’…

:slight_smile:

Her i december var vi på udstilling med bl.a Poker Face, han havde en skaldet plet på skulderen p.g.a en “krigsskade”…det sagde dyrlægen intet til…kunne godt se hvad det var :tihi:
Så jeg tror godt at du kan tage den helt med ro :slight_smile:

Kan du lægge et billede op af det? :slight_smile:

Så kan vi i hvert fald sige om det er noget, vi godt ville turde tage ham med for.

prøver lige om jeg kan snuppe et billede af det. I går må der stadig ha’ siddet hår fast i hvad der vel har været en sårskorpe, for der var der intet at se

Det gode ved Ib er at han kommer LØBENDE når man ta’r kameraet frem L Jeg behøvede ikke engang at kalde på ham :klapper:

Ikke verdens bedste billede men han ville jo hellere se ind i kameraet end opad… og så ku’ man ikke se pletten for hans grødho’de L

For mig at se ligner det ikke noget, en dyrlæge ville stoppe op og tænke “SMITTEFARE” ved. Jeg ville tage ham med uden at blinke med øjnene :slight_smile:

Jeg ville tage ham med, tror ikke der bliver gjort et nummer ud af det

Det håber jeg så :smiley: Nu har jeg lige bokset med ham hele aftenen for at få klippet hans kløer, det gad han bare ikke lige i dag - det plejer ellers ikke at være det store problem, men når han først har sat sig i hovedet at der er noget han vil - eller i dette tilfælde IKKE vil, så… >_<

Ej Ib skal med - jeg skal jo gramse :ups:

Rags er flere gange gået igennem med små “krigsskader” ovenpå hovedet, hvor det ikke kunne overses. Uden påtaler fra hverken dyrlæger eller dommere…