Ski' smart *gg*

Ja vi har ingen transport kasse herhjemme (endnu) .
Så da vi skulle have Fiona Neu. vacc. og øretattoveret havde vi jo et problem .
Ringede til en af mine venner da jeg ved at hans mor har en masse katte .
Han sagde så at dyrlægen i Brovst låner transport kasser ud . Gratis [bigloony] .
Så nu behøves vi sådan set ikke købe en når vi kan låne en :smiley: (selvom jeg gerne vil have min egen:) )
Andre’s dyrlæger der har sådan en service ? [smilie=hate-smile.gif]
Og hvad syntes i om det ? Jeg syntes selv det er rigtig smart . Og man kan ringe og resavere(stav?) en så man er sikker på at der er en når man skal bruge den [smilie=hate-smile.gif]

hejsa

jeg kender ikke til dyrlæger der låner sådan noget ud og vil da osse sige at det da helt klart er bedst man har sin egen transportkasse, for hvad gør man kl midt om natten hvis ens kat er syg osv.
samtiddig koster en sådan transport ikke alverden , de kan jo købes brugt til ingen penge, samt ka man mange steder købe transportkasser til under 200 kr, de er måske ikke supergode og de bedste, men de ka fint bruges, har selv sådan 2 og de passer fint til vores behov

Vores dyrlæge låner os deres transportkasser ud. Men nu har jeg 2 selv :wink:

Min dyrlæge låner også transportkasser ud , den lokale dyrhandler lejer dem også ud.

Jeg ved ikke om vores låner transportkasser ud, men jeg vil hurtig komme til at bruge flere penge på benzin end en transportkasse koster.

Jeg har 2 sorte metalbure samt 2 plastic transportkasser de har samlet kostet 550kr.

Vi skal også have vores egen . Men indtil da er det dejligt at kunne låne en :slight_smile:

Vores dyrlæge har osse nogle man kan låne og som vi lånte ofte indtil vi lavede en aftale med ham om, at han kom herud og vacinerede alle kattene på en gang…det er lidt af et gedemarked, at få dengang 6 katte til dyrlægen på en gang -kat1

Jeg foretrækker nu ar være sikker hvilke baktusser kassen kan være befængt med, så jeg anvender kun egne.
Når du nu skal købe en, så køb en god solid model, den skal have metallåge, plasticlåger kan give sig og så er katten gået.
MAnge katte kan godt lide at bruge deres transportkasse som sovehule

Jeg holde helt sikkert med Lis…og faktisk ved Victoria helt sikkert hvilke kasse der er hendes…hun jager simpelthen de andre ud hvis de går i hendes kasse…

vores dyrlæge låner også transportkasser, og han vasker dem hver gang de har været lånt ud, får de lige en afspritning. skide smart, men har alligevel købt vores egen,

Det er fint nok de er sprittet af efter brug - men det skal de faktisk også inden brug.

det gør jeg altså ikke med vores.

Nej se’fø’li’ gør du ikke det. Der er også stor forskel på om man opbevarer en transportkasse i det hjem katten bor i - eller den kommer fra dyrlægen hvis klinik modtager alt der ikke er værd at få med hjem.

Her er jeg meget enig. Vi har 1 stk. transportkasse pr. kat - altså 5 stk i tilfælde af, at vi akut skulle afsted med dem allesammen.

jeg tænker bare når min kat er hos dyrlægen er min transportkasse der jo også. så den får jo også de bakterier.

Jeg spritter så mine transportkasser af regelmæssigt [bigloony] Jeg forsøger at få spå lidt bakterier med hjem som muligt.

Her i huset har vi ikke mindre end 9 transportkasser, og det er dybest set for få …til 15 misser. -upssa Men jeg er kommet til at forære et par kasser bort i forbindelse med nogle hittemisser, så det var jo et godt formål. -blomst
Af gode grunde bliver mine dyr så også vaccineret her hjemme af min søde dyrlæge, for ellers ville det tage en halv dag…
Så vi lader Muhammed komme til bjerget istedet for omvendt. -høhø
Her vaskes transportkasserne også jævnligt af, nok mest fordi man som fertil kan komme til at markerer på dem, og jeg vil ikke stå med en ulækker transportkasse et eller andet sted. -fin
Kasserede transportkasser bliver brugt som sovesteder. Bl.a. står der en nede i hønsehuset og en i drivhuset og maaaange lur’e tages i disse. -sover
En nullerputseng syet specielt til en transportkasse er en glimrende ting. Man ligger dejligt blødt, der er tryghed i en sådan OG hvis man skal ud ovre ved dyrlægen behøver man ikke tages ud med istedet stille lempes ud i sin nullerputseng. Det er god psykologi og positiv oplevelse [3d-cat–playing.gif]
Brita -pote

jeg tænker bare når min kat er hos dyrlægen er min transportkasse der jo også. så den får jo også de bakterier.

Der er baktusser alle vegne. Men der opfanges nu ikke ligeså mange ved en halv times besøg i en lukket konsultation hvor kassen står på et nysteriliseret undersøgelsesbord, som på en kasse der opbevares.
Et rigtig godt sted for opsamling af f.eks. ringormesporer er transportkassen der står på gulvet på en udstilling - prøv selv og se hvor meget hår der flagrer rundt dernede.

nu tænker jeg f.eks på da hulk blev kastereret og da whitney skulle have været opereret for brok der var kassen jo hos dyrlægen hele dagen.

En nullerputseng er en seng man nullerputter i -høhø
Jeg har siden dec 06 (hvor jeg havde berselsferie…mit P-kuld) syet omkring 400 nullerputsenge
De kan laves i alle slags stoffer og i en mængde størrelser…lige fra en liiillebitte nullerputseng til en misling til den største som Viktor sover i. Voktor er en Berner Sennen-vovse på omkring 65 kg.
Jeg har aldrig fået så stort OG vådt et kys, som da jeg gav ham sengen. -shhhh
Mine rynker i ansigtet sad resten af dagen i og omkring min hårgrænse i panden -uha
Flere herinde har nullerputsenge til deres misser. For den er god når:
man står i en skidekold-frysende kø en kooold novemberdag til udstilling og køen er så lang man de første 20 minutter står udenfor hallen. Så fryser kun VI for nullerputsengen holder MIS dejlig varm inde i transportkassen…
NÅR man skal til dyrlægen og man så kan putte sig i sin hjemmelige vante lugt…
NÅR man har mislinger, for de sover (det kan jeg se på mine egne mislinger) SÅ afslappet og trygt i deres nullerputseng
HVIS man har enebørn…så kan man bestille en lille nullerputseng som enebarn kan putte i
Og i al almindelighed…så er en nullerputseng uundværlig
Jeg HAR billeder af divese nullerputsenge syet gennem tiderne, men jeg rosinhjerne har stadig ikke fattet hvordan man sætter billeder ind i dette forum -høhø
Brita
nb…måske har Denise et billede eller to af en nullerputseng. Da Qunigo NU Quini flyttede hjem til hende fik han så vidt jeg husker en nullerputseng med. Det er fast hjemme-fra-flytning’s gave når jeg kører ud med mine killinger. Så har man noget der virker trygt og hjemmevant -thumbs