Ski weekend til norge.. Hjælp(ikke akut!) :)

Hej jeg søger lidt, lidt hjælp.
Sagen er min far i August fylder 50.
og vi er kommet frem til at vi vil give ham en ski weekend.
Min mor fik en weekend i england, min far norge.
Da min far ikke har bil og ikke vil flyve, har vi valgt at de skal med færgen. Hvis dette er muligt til sverige er dette også en mulighed :slight_smile:

Så færgen. Så var vi lidt ude i om det skulle være en hytte man lejede i den uge? Da folk siger det er mest hyggeligt med en hytte.
Min far har aldrig stået på ski før. Så en instruktør skal han nok have, plus udlejning.

Men for en som mig, som aldrig har stået på ski før, aldrig har bestilt en ski tur før , er det svært at finde. Plus, de skal jo også gerne have noget kørelses til ski stedet fra der hvor de ankommer med færgen.

Nogen som har forstand, som kan guide mig lidt, til hvad man skal kigge efter.

Han har fødselsdag i august. Men gaven bliver først indløst i 2015 :slight_smile: Januar, feb, marts, deromkring.

På forhånd tak :slight_smile:

Du kan sagtens finde fine weekendrejser til Norge i bus, jeg vil tro at et Thingaard kune være et bud som rejsearrangør, men der er mange andre der også kunne være en mulighed. Prøv med google - skirejser, bus. Norge, der kommer mange hits vil jeg tro.

Jeg kan anbefale Geilo, som har et fint skiområde også for begyndere. Der er både fine hoteller og hytter mv.

Jeg vil anbefale en instruktør hvis din far er nybegynder, det vil han få mest ud af.

Der er så lige at par ting jeg synes du skal tænke på inden du kaster dig ud i køb af rejse.

er din far interesseret i at stå på ski? - skiløb er en af den slags sportsgrene som folk enten elsker eller hader.

hvilken fysisk form er din far i? Hvis han er i god form er der ingen problemer, men er han ikke synes jeg personligt du skulle vælge noget andet. Skiløb hvad enten det er langrend eller alpin kræver en del af ens grundform, og det er meget nemt at komme til skade også som nybegynder, hvis man ikke er i god fysisk form.

det var bare lidt strøtanker her fra. Held og lykke med at finde den perfekte rejse til din far.

Han har talt længe om gerne at “ville” prøve det. Derfor skal det egentlig mere være en hygge tur, med måske en dag på ski bakken. Hvis han finder ud af det gider han ikke.
Han har aldrig prøvet det før, men vil gerne. :slight_smile: