Skift til nyt grus

Vi har skiftet fra Extreme Classic til Cat’s Best Nature Gold i går. Som et forsøg har vi skiftet det hele på en gang, for det kunne jo være det kunne gøres så nemt. Nobel var fra starten frisk på at tisse i det (gjorde det med det samme bakken var på plads) og har tisset flere gange siden vi satte det op i går.
Men han har ikke pøllet endnu. Han plejer at gøre det ca 1 gang i døgnet, og nu er det ved at være noget over et døgn siden han sidst gjorde det (har ikke et præcist tidspunkt).

Kan en kat godt finde på at den gerne vil tisse i et nyt slags grus men ikke bummelum? :?
Eller kan det være han bare ikke har skulle endnu? Han har fx spist en hel del mindre i nat end han plejer…

Er der slet ingen der har nogen ideer/erfaringer/tanker?

Hmm. Jeg TROR det er tilfældigt. Det er osse dage hvor jeg ikke… osv :tihi:

Hehe

Jeg endte med at få råd et andet sted om at hælde en smule af hans gamle grus på toppen… Vi prøve, og ½ minut efter havde han pøllet i bakken :dokdok:

Så nu er der en blanding af meget nyt med en smule af det gamle i…

Det gode spg er så (for mig) om det er fordi han mener det nye store træ-grus ikke er beregnet til at pølle i, eller om han manglede de mængder af parfume der er i det grus han havde før… :slight_smile:

Eller også skulle han bare liiige finde ud af at den kunne bruges til begge ting :slight_smile: Håber for det sidste…

(Skulle tage urinprøve på en af mine. Normalt plejer jeg bare at kunne stille en tom bakke frem, så er der gevinst (May), men her var det først ligeså snart jeg hældte lidt af de der små ikke sugende kugler i, at katten skyndte sig på pakken :høhø: Der SKULLE altså bare være lidt man kunne skrabe i, før han fangede idéen - hvilket jo er meget rart, så kattene ikke bare med stor iver tror at alle kasser er bakker stille frem til dem :tihi:)

Jeg tror det ikke, for det var tydeligt (gik det op for os) at han gik og mjavede klagende fordi han skulle på toilettet, men ikke ‘kunne’ komme til det - altså før der kom lidt af den gamle grus på :dokdok:

Vi venter nu på at se hvad han gør i morgen - om han pøller i blandingen som den er nu eller ej… For hvis han gør, så må det jo være parfumen der manglede… Og han burde da vel kunne vænnes til at den lisså stille forsvinder? :?

:kryds: for det virker - for jeg kan ikke udstå parfumen i EC :tihi: eller at jeg virkeligt føler jeg får støv i næsen af det :thumbdown:

[QUOTE=Lykke;992773]Jeg tror det ikke, for det var tydeligt (gik det op for os) at han gik og mjavede klagende fordi han skulle på toilettet, men ikke ‘kunne’ komme til det - altså før der kom lidt af den gamle grus på :dokdok:

Vi venter nu på at se hvad han gør i morgen - om han pøller i blandingen som den er nu eller ej… For hvis han gør, så må det jo være parfumen der manglede… Og han burde da vel kunne vænnes til at den lisså stille forsvinder? :?

:kryds: for det virker - for jeg kan ikke udstå parfumen i EC :tihi: eller at jeg virkeligt føler jeg får støv i næsen af det :thumbdown:[/QUOTE]

Måske var det ikke så meget parfumen fra EC, han manglede - men mere “parfumen” fra sig selv, som jo også hænger i det gamle grus.

‘Det gamle grus’ var ment som den gamle type grus (men frisk) ikke noget af det vi havde taget op af bakken - undskyld det kunne misforstås :slight_smile:

Nåh, okay :slight_smile: Men jeg tror nu stadig ikke, det behøver være parfumen i sig selv, han har haft brug for. Bare den velkendte bakkelugt, hvad den så end består i. Når først han får brugt det nye “grus”, bliver det det, han kommer til at forbinde med bakke.

Det er også lidt det min tanke er med parfumen - at den er velkendt i forhold til hvor man pøller :slight_smile:

Men vi venter stadig spændt på hvad han gør i dag - er stadig fascineret af hvor interessant afføring kan blive :tihi:

Ja, det er helt utroligt hvor meget man kan gå op i sådan noget… :wink: