Skilsmisse

Grundet skilsmisse, skal jeg, mine sønner, to hunde og to katte flytte i lejlighed d.1.dec.

Jeg er nervøs for hvordan misserne, Paya og Mathilde tager det. nu er de jo vant til at komme ud, men det kan de ikke når vi flytter - tror i de kan vænne sig til at være indekatte:? Eller vil det være bedre at finde et nyt hjem:?

Jeg ville give det en chance - aktiver dem rigeligt og så se tiden an…

:kram:

Jeg ville helt sikkert tage mine katte med mig - jeg tænker, at bare du, børnene og hundene er der - vil det være bedre for dem end at få en ny familie.

Mine kunne :slight_smile: De nedgraderede fra fritløb til ledsaget udgang til 100% indekatte og opgraderede så igen til hegnet have :slight_smile: INGEN problemer :slight_smile:

Så absolut et forsøg værd :slight_smile:

Giv det en chance … jeg flyttede i sommers 4 ude/indekatte (Spotty har aldrig været ude efter han kom til mig) og de har levet som 100% indekatte siden, Miden vil gerne ud, men ellers har de taget det utrolig pænt :slight_smile:

Tusind tak for jeres svar

jeg har haft flere tidligere “vildkatte” som er blevet 100 % indekatte som voksne :slight_smile:

Så giv det en chance, langt de fleste katte kan omstille sig :slight_smile:

Min huskat Mea flyttede også med mig i lejlighed, da jeg flyttede hjemmefra. Det var på prøve for at se om hun trivedes, og det gjorde hun så heldigvis :slight_smile:

Er det i stuen, evt. 1. sal kunne jeg dog måske tænke mig at det kunne give større sandsynlighed for problemer, end hvis det er på 2. etage og op :slight_smile:
Men at det er i sammenhæng med en flytning er en god ting ifht at det skal kunne lykkes…

vi skal bo på 1. sal

Her i vintermånederne er de vel alligevel inde det meste af tiden? Giv det en chance, hvor gamle er dine katte? For de bliver ofte mere rolige i takt med at de bliver ældre.

Øv altså, Rikke. :trøste:

Men jeg er enig med de andre i, at du skal give det en chance. Snehvide boede 1½ år i lejlighed med os, før hun fik have - og jeg er ret sikker på, at hun havde været vant til noget andet før kattehjemmet. :ok:

Min mor flyttede i lejlighed - 3. sal - med en udekat på den gang 10 år. Den ville gerne ud og hun valgte at gå ned med den. Efter nogle timer så gik hun ned og kaldte og så kom den igen. Dette “arrangement” fungerede rigtig fint, så sådan forblev det fremove, og de andre i opgaven lukkede den også nogle gange ind. En anden i opgaven begyndte af gøre det samme med sin indekat, der blev lykkelig over at komme ud også. Men dette “arrangement” kræver nok lige accept af de øvrige i opgangen.

Ja, jeg vil også sige at de skal have en chance.

Vores Mille, der desværre nu er død, var også udekat, men hun blev indekat da min kæreste overtog hende, og der var hun omkring 3½ år.

Hvad sal du kommer til at bo på spiller ingen rolle for dine katte, som de andre skriver handler det om at give dem noget aktivering den første rum tid. Størstedelen af udekatte tilpasser sig den nye tilværelse. Og har du altan så kan du sikre denne med net så får de lidt luft ind i mellem :slight_smile:

Husk at få sat børnesikringer hapser på vinduerne, så er du sikker på de ikke selv skubber et vindue du har sat på haps op og render ud i en ukendt verden :slight_smile: