Skofus er indlagt

Det var også dyrlægens første bud over telefonen, men hun mente ikke at det kunne være sådan en da hun så ham. Der var ingen smerter og han havde normal temperatur i poterne, så enten har den været uendeligt lille og hurtigt passeret, eller også var det et meget ukarakteristisk forløb. Han blev hjertescannet for et par år siden og havde dengang et perfekt hjerte og der var rolig puls og ingen mislyde da han blev lyttet på i aftes.
Jeg håber at kan bliver normalt gående hen over de næste par dage og slipper fra den her omgang uden mén og uden gentagelser. Hvis det går sådan, kan jeg godt leve med ikke at finde ud af hvad der har forårsaget det - især nu hvor tumorer og diskusprolaps er udelukket.

9 Synes om

Åh læser det hele først nu, :kram: :kram: til jer begge, håber så meget det er overstået og det går meget hurtigt frem af, :slightly_smiling_face:
Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Ja, de har tit meget ondt hvis det er sådan en. Den normale temperatur i poterne vil være der hvis den har opløst sig selv meget hurtigt. Det sker hos mennesker (hurtig opløsning), men der kan katte selvfølgelig være anderledes.

Skal vi ikke bare krydse fingre for at det var en 1Xs forteelse også bede ham om at love dig aldrig at give sådanne forskrækkelser igen! :hjerte: , krydsede poter for fortsat bedring hos ham :kram:

6 Synes om

Det er godt at høre, at Skofus er hjemme igen. Og at han tilsyneladende har det godt på alle andre måder og ikke har smerter.

2 Synes om

Hvordan går det med Skofus i dag?

1 Synes om

Jeg skulle lige til at opdatere og stille opfølgende spørgsmål til de kloge folk herinde.
Skofus er stadig i fint humør, men går stadig ikke normalt. Han er ret krumrygget og så er han mega oppustet. Vi er lidt bekymrede for om han kan være forstoppet. Han spiser glad og gerne og vi har også set ham tisse uden problemer.
Normalt har han afføring en enkelt gang i døgnet og det har tendens til at være ret fast. Han plejer fint at kunne komme af med det men nu har han jo nok lidt nedsat kraft i bagparten.
Han får 100% vådfoder efter han er kommet hjem for at være sikker på at der kommer godt med væske gennem systemet efter narkosen. Normalt får de en håndfuld tørfoder morgen og aften til deling mellem 4 katte, så det er ikke den store foderændring at undvære dem.

Kan jeg give ham lidt kattemalt eller lignende for at gøre det lidt lettere at få gang i tarmsystemet?

4 Synes om

Det ville jeg gøre :slight_smile: Malten burde ikke kunne skade.

Men måske der findes mere afførende produkter til katte :gruble:

1 Synes om

Parfinolie virker :+1:t2: Det bruger jeg til killinger, hvis set er svært at komme på fast føde og det bliver for hårdt at gå på bakke :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Vores 17 årige kat Mikki, har i noget tid haft problemer med at komme af med afføring.

Vi har prøvet parafinolie, som hun var meget ked af at få. Og økologisk olivenolie, som var lidt bedre, men heller ikke så rart.
Så så jeg at en netdyrlæge, foreslog Lactulose.
Så spurgte jeg vores dyrlæge, om hun kunne gå med til, at vi bruger det til Mikki, og det var ok.
Mikki fik i starten 2 ml x 2 dgl. og det var bedre. Nu er vi nede på 2 ml hveranden dag. Og det er vi nødt til at fortsætte med, for at hun kan komme af med det.
Dyrlægen har sagt ok til det.

4 Synes om

Vores gamle bimse Xion (15 d. 14/8) får i perioder også lactulose mod forstoppelse. Her er det også 2 x 2 ml. i døgnet, og det virker så fint. :slight_smile:

4 Synes om

Jeg har fået fat i en tube malt, som han synes er mega lækkert.
Det er som om han er lidt mindre oppustet her til aften. Vi har ikke set ham være på bakken, men han kan godt have sat sig bag en busk i haven uden at vi har set det.
Lige nu ligger han og flader ud ved siden af mig i sofaen, hvilket er endnu en fremgang efter at han ellers har ligget en stor del af dagen i en af deres huler. :heart:

24 Synes om

Så dejligt at høre din opdatering med ham :blush:, tak for det

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Skofus er nu tilbage til at være “almindeligt” rund om maven. Om det er malt, eller bare at være tilbage i de faste rutiner der har gjort forskel, er ikke til at sige.
Han går stadig underligt skævt/slingrende på bagkroppen og med lidt krum ryg, men han virker ikke til at være det mindste påvirket på humør og aktivitet. Han har lige været totalt fjollet og snoet sig rundt om en kradsestolpe med hele kroppen og alle fire ben igang. Og hopper gladeligt op på sofaen for at sidde på mig og spinde og banke sin pande ind i min næse :face_with_head_bandage::grin:

Han er bare glad og tilfreds. Ville ønske at han også fysisk var tilbage til normal :confused:

22 Synes om

Godt at høre, og kan godt forstå at du gerne lige vil have “den sidste del” på plads også. Forsat god bedring til ham. :hjerte:

3 Synes om

Mon ikke al den aktivitet kommer til i sidste ende at genoptræne ham :slight_smile: Skal han undersøges og tjekkes mere?

3 Synes om

Jo, jeg håber at det at han ikke skåner sig selv, hjælper til at blive fit for fight igen. Han er på en lav dosis smertestillende to dage mere. Når det er ovre vil jeg lige se om der er nogen ændring og så tage en snak med min egen dyrlæge.
Og så har jeg faktisk overvejet om jeg skulle prøve at kontakte Magtor og høre om de kan gøre noget for ham, eller råde til hvordan han bedst kan hjælpes til at genoptræne.

9 Synes om

det syntes jeg lyder som en rigtig god ide!

2 Synes om

Om en times tid skal Skofus til tjek hos vores egen dyrlæge. Han har ikke fået smertestillende de to sidste døgn og bliver stadig mere og mere “almindelig” i sit bevægelsesmønster og kropsholdning. Han er stadig noget fra sin gamle form, men lader sig ikke hæmme af at bagkroppen trækker lidt mod venstre. For lidt siden kom han sprintende hen til mig fra den anden ende af haven bare for at sige hej :heart:

18 Synes om

:kryds: for godt svar, og tak for du opdatere, det her er sådan noget jeg kan have glædes tåre over, på andres vegne :ups:

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

Jeg fik da aldrig opdateret efter vi havde været ved dyrlægen… :grin:
Skofus hyggede sig super godt - især efter at dyrlægen havde fundet godbidderne frem. Det tog hende lidt tid at finde ud af hvorfor han gik og stirrede på hende mens han kom med små opmuntrende tilråb :hoho:
Hun sagde noget om at katte normalt ikke vil have godbidder når de er hos dyrlægen og så skyndte hun sig ud for at finde nogle :ok:
I pauserne mellem tildeling af godbidder, blev Skofus tjekket igennem i ryg og bagben. Han har en anelse ømhed når han bliver trykket lige i det område hvor der er en lille smule slidgigt, men ud fra røntgen, CT-scanning og den kliniske undersøgelse, mente dyrlægen at en tur til Magtor ville være et rigtig godt næste skridt både med henblik på at se om der er noget de trænede fingre kan finde i led og muskler, som kan forklare midlertidigt tab af funktion i bagbenene og for at få tips til videre genoptræning. Hvis ikke der bliver fundet “et eller andet” som kan forklare det, så har vi snakket om at gå videre med en hjertescanning. Hvis den også er fejlfri, må jeg lade mig slå til tåls med at det bare har været et freak accident og krydse fingre for at det aldrig sker igen. :woman_shrugging:

19 Synes om