Skraber maden til

Min hun kat på 3 år, er for et par måneder siden, begyndt at skrabe foran madskålen, nå hun har spist vådkost… Men nu er hun også lige begyndt på at gøre det, inden hun skal spise sin tørkost…

Andre der oplever deres katte også gør det?

Ja, vi har også et par stykker som kan finde på det :slight_smile:
Jeg tænker altid at de nok tænker…Føj for p…r noget at servere :høhø:
Men det er jo nok noget med at gemme det i stedet :slight_smile:

For en uges tid siden havde vi denne tråd: Kradser på gulvet ved madskålen!? - og det er vist ikke den eneste, hvis du søger lidt. :wink:

Der var en lignende tråd for ganske kort tid siden:

Kradser på gulvet ved madskålen!

Og ja, min den ene gør det også. Det er mest, når det er noget, han ikke rigtig gider, så vidt jeg har observeret. Men det er vist ikke tilfældet for alle.

Min gamle Victoria gjorde det når hun skulle drikke men ikke når hun skulle spise :slight_smile:

:)Min Aby gør det også! Noget med at levne det lækre mad til senere har jeg hørt…
:smiley:

Min Waldo gør det hvis han har fået noget lækkert han ikke kan spise op.
Så tror han lige dækker det til så han kan gemme det til senere :cool2:

:høhø:…det er blot mærkeligt at de skraber og levner maden, når de kan se, at maden jo ikke bliver dækket til…:høhø:

det er helt normal adfærd :slight_smile:

Tjoeh men det er ikke anderledes end at nogle katte skraber hele vejen RUNDT om kattebakken i stedet for i sandet. Vores Phumba skraber på LÅGET til kattebakken når hun har præsteret noget derinde :wink:

Min Romeo kan godt finde på ar skrabe foran madskålen, men kun hvis det er noget han ikke kan lide??

Det virker som om han vil lave et hul i gulvet hvor maden, pist væk, kan ryge ned i for aldrig mere at komme tilbage…men som regel kommer lillebror og æder det (husets skraldespand!) LOL

[QUOTE=Helene;639709]Min Romeo kan godt finde på ar skrabe foran madskålen, men kun hvis det er noget han ikke kan lide??

Det virker som om han vil lave et hul i gulvet hvor maden, pist væk, kan ryge ned i for aldrig mere at komme tilbage…men som regel kommer lillebror og æder det (husets skraldespand!) LOL[/QUOTE]

Og hvis lillebror ikke vil have det kan du jo prøve at spørge børnene :tihi:
( Du kommer til at høre for den for evigt :D)