Skraber på kanten af bakken og ikke i gruset

Ja vi har også et par som dækker til uden for “kontoret”

Merlot han gør hvad han skal og så dækker han til- uden for bakken, han graver og graver så snuser han til det han lavede i bakken, jo den lugter stadig og så graver og graver han udenfor bakken igen, sådan kan Merlot få laaaang tid til at gå.

Vi har også Cedille og hun er altså lidt småpjattet også.
hun gør hvad hun skal og så river og flår hun i den plastikmåtte som vi har liggende foran “kontoret” dunk dunk dunk siger det længe.
Vi har opgivet at have bløde måtter foran, dem graver hun simpelthen ind i bakken :tihi:
Hilsen Lisbeth

Det hedder Katz svjh.
Faktisk helt ok til prisen, men det holder ikke lugten væk, så godt som EC gør.

Nå, men både Filur og Panda skraber også alle mulige andre steder end i gruset og det har de altid gjort.

Her skal både gulvet, kanten og radiatoren ved siden af bakken, helst skrabes hen over gruset, når mine går på potten. De er ellers meget gode til at dække til. Hvis de SLET ikke rammer gruset, så ved jeg at det er fordi de synes at bakken trænger til at blive af-klumpet. :tihi:

Mine er rimelig smarte for når de har lavet en pølle, så lugter de til den, konstaterer at det lugter ulækkert, og så skraber de. Nå de har skrabet lidt, lugter de igen, og hvis den stadigvæk lugter får den en skraber mere. Lige indtil den er helt dækket og ikke lugter mere :thumbup:

Min erfaring er også, at tildækning af møg kommer an på, hvor tilfredse de er med gruset.
Jeg eksperimenterer lidt med krystaller for tiden… og er lidt ærgelig over, at jeg har 18 pakker Tigorino på lager. For kattene er bare så meget mere tilfredse med det fine Sanicat, hvor alting bliver tildækket af begge katte.