Skræmmende udvikling

Hvis det virkelig er det, der foregår, så er det da ganske forfærdeligt, ingen tvivl om det. Men nu skal man huske på, at man ikke altid kan stole på det, der står i medierne, og især Ekstra Bladet er et meget tvivlsomt et af slagsen! Deres største formål er at forarge, og så betyder det mindre, om man må fordreje nogle sandheder undervejs.
Jeg tror per automatik ikke på Ekstra Bladet, da det er set så tit, at det de skrev alligevel ikke lige var helt sandt.

I øvrigt… sidste gang Flemming var i Kina på forretningsrejse, blev han et sted mødt af en meget anklagende kvinde “I hear that you kill dolphins in Denmark”. Det viste sig så at være de Færøske grindedrab, som hun var så forarget over, men der er stor forskel på den version hun gav Flemming og så sandheden.

Psst - hvert år laver vores fagblad en undersøgelse af hvilke medier, der må trække mest i land af det, som de har skrevet - og hvert år overrasker EB med at være et af de medier, der sjældnest må gøre det - det betyder, at EB har et uforskyldt dårligt ry… Ikke for at forsvare dem - men ret skal være ret.

Ellers en skrækkelig artikel… Jeg viste det godt - det er old newz - desværre

PS ang delfindrab - det er Japan - se filmen the crove men jeg må advare… Det er en amerikaner bosat i DK, der står bag. Måske derfra misforståelsen

[QUOTE=Marsini;719258]Jeg må sige, at jeg så nok må betegnes som en forfærdelig opdrætter, for jeg har fået aflivet killinger, som havde fejl. Ikke skønhedsfejl som haleknæk mv. Men jeg har bl.a. fået aflivet en killing med skævt bid, ikke pga. biddet i sig selv, men fordi jeg syntes, at han ikke spiste så godt som sine søskende. Jeg har også fået aflivet to killinger, hvor jeg skønnede at deres næsebor var for snævre. Hvorfor? Fordi der er grænser for, hvilke problemer jeg vil give kælekatte købere. I tilfældet med de snævre næsebor, ja så vil jeg helst ikke ende i en situation, hvor katten skal have næseoperation for at kunne trække vejret ordenligt, spise og lege som den bør (som der lige har været en tråd om for nylig). Her mener jeg, at det er mig som opdrætter, der må bære det ansvar at sige farvel til killingen på en ordenlig måde.

Ingen tvivl om at jeg synes det lyder forfærdeligt i den artikel, mest at alt pga. måden dyrene bliver aflivet på. Men hellere at et dyr bliver aflivet, end det ender på et internat et eller andet sted og bare venter i månedsvis på at der måske kommer nogen forbi, som vil adoptere den. Det er ihvertfald min mening. Og mennesker, der sorterer deres dyr fra på den måde, som det beskrives i artiklen, ja de burde efter min mening ikke have dyr.[/QUOTE]
At aflive dyr af helbredsmæssige grunde er jo kun fornuftigt. Men er man nødt til at aflive dyr p.g.a. defekter som kan skyldes eks. typen/hovedformen, så er det avlsarbejdet den er gal med, og man må IMO træde 10 skridt tilbage og vælge helt anderledes. Naturligvis kan der dukke uforudsete ting op i et kuld, men så må man gøre sit absolut yderste for at forhindre dette fremover.

Nu mener jeg så ikke at to killinger på 6 år er alarmerende højt…men det er der sikkert rigtig mange andre, der synes…