Skræmt kat

Arnold går og er meget skræmt, men vi ved simpelthen ikke over hvad :frowning:
Han gemmer sig under tv bordet, hans hale er mellem benene, og hans øre er meget opmærksomme, det samme er hans kropssprog, han er helt oppe på dupperne, og man kan tydeligt se han er bange.

vi ved dog slet ikke hvad grunden er, da det lige pludselig kom :frowning:
hvordan skal vi bedst reagere i denne situation:?

Opfør jer helt normalt og giv ham ingen særlig opmærksomhed. På den måde signalerer I, at alt er ok, og så vil han langsomt “falde ned” igen :slight_smile:

Umiddelbart ville jeg lade ham være og opføre mig og mine som normalt. Altså gøre alt for at vise ham at alt er i skønneste orden og helt som det er normalt, sats på han selv kan komme ud af den besynderlige angsttilstand når hans verden i øvrigt er ganske som den plejer

Alternativt. kan I få fat i ham? så tag ham op og sit med ham til han slapper af. Flyt ham ud af situationen.

Det er blot sådan som jeg umiddelbart forestiller mig jeg ville handle, og jeg ville ikke jagte ham for at få fat i ham.

det prøver vi også. Vi synes bare at det hat stået på længe nu, men vi lader stadig som ingenting :slight_smile:

[QUOTE=catsanddogs;1215615]Umiddelbart ville jeg lade ham være og opføre mig og mine som normalt. Altså gøre alt for at vise ham at alt er i skønneste orden og helt som det er normalt, sats på han selv kan komme ud af den besynderlige angsttilstand når hans verden i øvrigt er ganske som den plejer

Alternativt. kan I få fat i ham? så tag ham op og sit med ham til han slapper af. Flyt ham ud af situationen.

Det er blot sådan som jeg umiddelbart forestiller mig jeg ville handle, og jeg ville ikke jagte ham for at få fat i ham.[/QUOTE]

Jeg har ikke prøvet at tage fat i ham, da han ligger under tv bordet, vi prøvede at lokke ham frem med lidt godbidder, men han var slet ikke interesseret. Og da han endelig kom frem, skyndte han sig under igen, og vi kan ikke forstå hvorfor, da der ingenting har været sket (i vores øjne selvfølgelig)

Der har vel ikke været fyrværkeri udenfor? Eller måske nogle andre uvante lyde?

der er vel ikke sådan at i forveksler det med smerter ?

  • adfærd ved smerter kan ligne adfærd ved skræmt

[QUOTE=Jim;1215673]der er vel ikke sådan at i forveksler det med smerter ?

  • adfærd ved smerter kan ligne adfærd ved skræmt[/QUOTE]

han lå og sov, og pludselig så løb ham ind under tvbordet, og kom frem og var helt skræmt.
og idag er der ingenting, så det tror jeg bestemt ikke :slight_smile:

Jo, det har nok været sådan noget, som vi så bare ikke har bemærket.
der er i hvertfald ikke noget længere - heldigvis :slight_smile:

Mine katte reagerede sådan en dag. De var helt rundt på gulvet og næste dag var det væk. To af dem reagerede, de andre så målløse ud lige som mig. Næste dag fandt jeg ud af, at der havde været brand i nogle bygninger et stykke fra vores hjem. Jeg er selv sikker på, at det var det du to kunne lugte… det er gætværk… men når det går væk igen så er det jo også ok :slight_smile: Måske der er sket noget lignende et sted omkring jer…

Tænkte også på en lyd, så det har måske været fyrværkeri…

Mareridt måske?