Skulderkatte

Endnu en af slagsen, det viser sig at Pearl også er en skulderkat… dog er det første gang racen er Exotic…vi har en tortie hunkat (nu kastrat) hun er skulderkat, hendes RØDE søn er næsten værre, da han overhovedet ikke kan tåle man bare læner sig en smule frem, uden at han skal op ig ligge på skulder…

og så tænker jeg…er det røde gen et tegn… da det er det eneste, der går igen i alle 3 katte…
jeg har andre, en rød og en creme der bestemt ikke er skulderkatte…

Pearl ligger der næsten konstant…det er sådan set hyggeligt nok, da hun varmer mine gigtplagede skuldre, men jeg kan mærke, at jeg også spænder mere i muskulaturen…jo jo hun ligger der også nu …

jeg havde opfattelsen af at det kun var aby, sia og den slags der var skulderkatte…

er der nogen der har nogle gode bud på hvorfor de gør det…

Nej ingen gode bud men jeg har 3 sorte som også vil ligge der…Mulle og hendes 2 børnebørn Missy og Turbo…Turbo elsker specielt at hoppe derop når jeg børster tænder og så ligge og slå til tandbørsten-tihi

Her har jeg et par mega lange og tunge coonere der elsker når mor slæwer rundt på dem, især på skuldrene… men puuha, hvor hyggeligt det så end er med sådan en nakkepude så er de goooodt nok tunge… jeg har da faktisk et billede af min ene skuldermis… finder det lige.

Her er min tøs omkring 5 mdr.

På dette billede er hun så NOGET større G men det var hyggeligt, jeg var nemlig smadder syg.

uha lille jeg, godt jeg faldt for en forholdsvis “lille” race… det ser bestemt også hyggeligt ud Annette…

hehe Min “lille” Tara mus er skulder kat - Spørg bare Elin og Mogens !

:slight_smile:

Desværre er hun skulderkat MED klør:-)

Tror det er arvet fra Beloki?

Knus

jeg tror bestemt også det er “arveligt” Helle…

hehe enigt:-)

Har jo mødt beloki og han er også en STOR baby som vil OP!

Hehe

Jeg har en vis hvid 7,2 kgs lillebitte skulderkat, som giver hårmassage inkl. skuldersidningen.

Hvorfor de gør det? Det er da fordi de sagtens lige kan være der. :rolleyes:-forelsket (Jeg er vildt ærgerlig over at jeg ikke har et billede, for der er seriøst brug for at nogen snart fortæller hemmeligheden til Ninjo - der er ikke plads til at man sagtens lige kan sidde der, når man er en 7,2 kgs kænpestort hvidt pelsmonster -tihi).

-love

Ja Helle, din Tara er i høj grad skulderkat, desuden bruger hun Mogens som levende klatretræ, når vi er hos dig for at fodre og nusse.
Knap er vi indenfor, før der står en lille bitte kæmpe stor missepige og vil op. Så hvis Mogens ikke får sig plantet i en stol ret hurtig, så kravler man da bare selv op og det er lidt af en oplevelse, skal jeg hilse og sige.
Selv har jeg haft en sød stribemissepige ved navn Ole, hun var i høj grad skulderkat, dog kneb det da hun skulle have killinger, der var ikke rigtig plads til maven, men så forventede damen da bare jeg bøjede mig lidt frem, så der var bedre plads.
Knus Elin

Alma er min skulder mis. Og hvis jeg ikke lige bukker mig ned og tager hende derop, så springer hun selv et eller andet sted fra.
Nogen gange kan jeg ses gående foroverbøjet, bare så hun kan ligge der. Folk må jo tro jeg er vanvittig hvis de får et glimt af dem.

Men åh hvor jeg elsker når hun ligger der, så spinder hun, ordner mit hår, og stikker mulen ind i mit øre med fuld gas på spindet - det kilder-LOL
Ville ikke undvære det - selvom der da hører nogle krads med

Jeg gør hver dag kattebakker rene med 7,5 kilo Tara på skulderen. Hvis jeg glemmer en plet, så sætter hun klør i!

Jeg - en slave!

Og en gang lavede jeg yoga - MED tara på ryggen ;:slight_smile:

Derefter stoppede naboerne med at hilse…

:slight_smile:

[quote=lenschow;55656]Og en gang lavede jeg yoga - MED tara på ryggen ;:slight_smile:

Derefter stoppede naboerne med at hilse…

:-)[/quote]

haha, kan lige se dem gå forbi med en hånd for hovedet og bare glo pinligt i jorden-LOL

-rofl lenshow, dine naboer tror jo snart du er helt tosset

Min brune burmeser Bianca ved heller ikke noget bedre end at hænge på vores skuldre, så snart hun kan se sit snit til det.

lol Min Flykra er på samme måde. Så snart man er kommet hjem, så strækker hun sig op af mit ben og kigger på mig, som om hun ville sige “må jeg ikke nok komme ooooppp?” hehe
Hun er “damen” i huset og hvis hun ikke kan manipulere mig, så gør hun det da bare med min kæreste.
Hun vil såmænd også bestemme hvad hans strategi skal være, når han spiller x-box:

ha ha ha …jeg har netop fået dette billed tilsendt…her sidder hun søndag aften på min Similisøn’s skulder

-uha Uha en lækkerbisken-wehuu

Altså smuksakken med den rød/hvide pels-tihi

hmm mine 3 katte er også skulderkatte, ingen af dem er søskende, de har forskellige farver og de kommer fra meget forskellige steder…Elvira er en 6 mdr gammel sort hunkat med hvid krave og blids på næsen(en klassikker) og kom fra et hjem med 9 katte, et par hunde og en flok børn, hun er en meget rolig kat som sover det meste af tiden og som hellere vil betragte de andres leg end selv at lege.My er en 5 mdr gammel gråstribet hunkat og kom fra en idiot der bare ville af med kattene og ikke tænkte på hvordan de blev behandlet (derfor jeg tog hende til mig) og den sidste i flokken er Ninja der var omkring 8 uger da jeg fandt hende for 1 måneds tid siden.Hun er en flot kat med en helt jævn gråblå farve og det er kun selve næsetippen der er sort…udfra hendes tilstand tror jeg ikke hendes tidligere ejere har giddet hende, hun var sat til med lopper og spoleorm og selvom jeg efterlyste hendes ejer kom der aldrig nogen henvendelser…så hun har nok nærmere valgt mig selvom jeg da er meget glad for hende.

Det jeg vil sige med den “smørre” er vist at jeg tror det er forholdsvis almindeligt at katte vil være på skulderen, også når man ser på deres natur med at de skal ligge højt for at have overblik…