Slankekur - nu syntes jeg måske de spiser for lidt

Shrek skal tabe 2 kg og de andre 3 må også godt gå lidt ned i vægt. Så de sidste 2-3 dage har de fået deres vådfoder som de godt kan lide om morgenen. Der bliver spist ca 3-400 gram. Shrek spiser absolut det meste, og Feline næsten ingenting. Så har der stået en halv kyllingefile og noget hakket oksekød fremme som ikke er blevet spist, og 100 gram tørfoder i deres 3 aktivitetsbræt’er som er blevet spist, og lux (som de ikke gider) har stået fremme, og så har de fået deres højt elskede vådfoder igen om aftenen ca 300 gram, hvor igen Shrek har spist mest.
Det vil sige pr døgn de sidste par dage har 4 katte spist ca 600 gram vådfoder, hvoraf Shrek nok har spist 300 gram og 100 gram tørfoder tilsammen.Det er da ikke nok ?? de går tit hen til deres sædvanlige madskåle og kigger, adrrr Lux og så går de igen. Men jeg har vist dem og de må da også kunne lugte at deres tørfoder er i deres aktivitetsbræt :bebe:

Bliv endelig ved :slight_smile: Hvis de ikke klager og de konstant har mad til rådighed, så savner de ikke noget

Ja her der kan jeg ikke få min til at spiser andet lux våd foder ej heller hvis jeg blander det så bliver det da bare sorteret fra Uhm

Jeg ville være obs på problemet og veje dem. Har selv katte, der ikke giver synderlig lyd fra sig, selvom de er sultne - og een, der dælme nok skal skabe sig.
De andre end Shrek - hvad foretrækker de? Tørfoder, ik? Hvorfor tager de ikke fra foderbrættet?

Nåå, de får 3x 100 g. tørfoder? Okay, så sulter i andre i hvert fald ikke kritisk, hvis de deler ca. 200 g. :slight_smile:

Så længe du er sikker på, at alle spiser, vil jeg ikke være bekymret.
Når de skal tabe sig, skal de jo helst spise mindre end de egentlig har behov for.

Nej 100 gr tørfoder tilsammen. Det lux der står fremme ville de vel spise hvis de var ved at dø af sult ikke ?også selv om de ikke kan lide det.
De spiser meget lidt tørfoder som kun serveres i deres aktivitetsbrætter, men hælder jeg tørfodret over i deres madskåle kommer de alle løbende og æder.
De var altså vant til aktivitetsbrættene så det er ikke fordi de ikke kan finde ud af dem. Er det ren og skær dovenskab at de ikke spiser mere tørfoder?
Hvor tit skal jeg veje dem? og hvad er et fornuftigt vægttab på f.eks en mdr for f.eks Shrek som vejer 8,34 kg og skal tabe min 2 kg.?