Slåskamp trods glasdør imellem kattene

Jeg har en kat som tidligere har været udekat, men da den ikke kom overens med de andre katte og altid fik tæv, besluttede de daværende ejere at give den skønne lille kat til mig så hun kunne blive indekat og få lidt fred. Jeg har haft hende i snart 3 år nu og hun faldt hurtigt godt til indelivet. Vi er for næsten et års tid siden flyttet. Den nye bolig har en terrassedør af glas. Problemet er at min kat hun kommer op at slås med katte der befinder sig på den anden side af glasdøren. Hun opfører sig fuldstændigt som om det var en rigtig slåskamp og når jeg fjerner hende fra døren går der lang tid før hun falder til ro igen.
Er der nogen der ved hvad jeg eventuelt kan gøre for at afhjælpe situationen lidt?

Kan du ikke sætte film på så hun ikke kan se igennem ? Det fåes jo i mange udgaver :slight_smile:

Du kan eventuelt sætte film på den nederste del af ruden, så hun ikke kan se ud. Det kan godt være, hun stadig kan høre andre katte, men det er måske svært at komme op at slås med nogen, man ikke kan se? Det kan også være, de andre katte mister interessen, hvis de ikke kan kigge ind.

Er hun steriliseret? Ellers få det gjort, så hun ikke ligefrem tiltrækker fertile hankatte.

Det med at slås gennem ruden kan Sigga også. Jeg kan dog som regel berolige hende ved at stryge hende rolig over ryggen, og derefter kan jeg så aflede hende lidt med mad eller leg.

Det lyder som et glimrende forslag, så må jeg ud og have fat i sådan noget :slight_smile: Takker

hun kan godt finde på at knurre lidt af kattene når hun sidder i vinduet, men det er også langt fra det samme som når der går slåskamp i den, så tror det vil hjælpe meget hvis hun ikke kan se den sådan direkte foran sig :slight_smile:

Hun er steriliseret :slight_smile:

Jeg har prøvet lidt af det hele for at aflede min Sasha, men når hun først har spottet en kat, er det for sent. Lige på det område er hun ikke så nem at distrahere som katte jo ellers godt kan være.