Slemme hankat :(

Åhhh- håber så sørme der er nogle kloge folk derude der kan hjælpe mig lidt! Sagen er at min højt elskede hankat blev kastreret for en månede siden da vi skal flytte og ikke kan have hankatte hus mere! Ataman er en stor, overfertil hankat på snart 4 år! Og han har altid været en slem strinte gris :frowning:
Er der nogen der har gode råd til hvordan jeg kan ‘mindske’ problemet eller hjælpe Ata med at fatte at han nu er kastrat? Jeg har ingen andre hanner og mine piger er unge og på p piller… Men stadig brøler han som en han løve og tisser… :frowning: og hvis ikke han holder så vil kæresten ikke have ham med- forståeligt nok :’(
Så alt hjælp er velkommen!
Tak på forhånd

Det er desværre ikke alle som stopper med at strinter efter de bliver kastrat. Ofte kan nyt hjem/ miljø dog gøre et positivt udslag.

Det er også sidste mulighed- godt vi flytter om en uge :slight_smile:

Hvis det kun er en måned siden han blev kastreret, så kan du håbe på, at han opfører sig fertil fordi homonerne ikke er ude af kroppen på ham endnu. Så vidt jeg ved så tager det mindst 6 uger, eller mere.

Der var også en anden tråd herinde for noget tid siden med en der havde samme problem med sin kat. Jeg kan desværre bare ikke huske hvem. Men der havde de fået løst problemet med en hormonstav (tror jeg). Men måske personen selv kigger med og kan korrigere mig hvis jeg husker forkert mht. staven…?

Fik de en stav efter neutralisering??? Hmmmm- skulle tro det var dobbelt arbejde- men må håbe på at det ‘bare’ er resterende hormoner der skal brandes af!

Nogle hankatte vågner op efter at være blevet kastreret og er med det samme Kastrat med stort K. For andre tager det længere tid, før hormonerne er dunstet af. Det er min erfaring, at jo ældre en hankat er, når han bliver kastreret, des længere tid tager det for ham at aflægge sine “hankattevaner”, især hvis han har parret flere gange.

Der er så heldigvis det store plus for jeres vedkommende, at flytning til nyt område ofte gør underværker, så kryds fingre for det.

For øvrigt kan I ikke være sikre på, at jeres hunkatte på et tidspunkt også begynder at strinte.
Det kan så være en “trøst”, at hunkatte- og kastrattis lugter - fertil hankattetid stinker!

PS:
Du skriver “hankattehus”. Hvor var det placeret i forhold til boligen, var han alene dér eller havde han selskab af andre katte og kom han nogle gange ind til jer andre?

Det var … øh… hvem er det nu der har en bengal? Hmm? Det var i al fald en bengal han der vik en suprelorin chip fordi han blev ved med at strinte. Og det virkede næsten fra den ene dag til den anden…

Jeg vil give sig ret i at det virker som overkill når katten nu ER kastreret, men i al fald i det tilfælde gjorde det underværker. Så hvis ikke selve flytningen får ham på bedre tanker så er det da et forsøg værd! :slight_smile:

Men Trekkie, var den bengaler han ikke også kastreret… mener nemlig jeg spurgte til dig og fik “Ja, han er kastreret tilbage”… men kan selvfølgelig huske forkert :?

Æhm, tjek lige hvor tråden ligger… :slight_smile: Og om der er skrevet noget offentligt om det…

var det ikke Hmms bengal (Diesel??) der fik den ? jeg er ret sikker på det var hende - hun skrev en jubletråd såvidt jeg husker over at han nu havde fået suprelorin og problemet var løst fordi hendes kat var begyndt at slappe af selv om de fremmede katte markerede

den er her

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?40498-Lige-en-lille-opdatering

[QUOTE=Mega;879310]Nogle hankatte vågner op efter at være blevet kastreret og er med det samme Kastrat med stort K. For andre tager det længere tid, før hormonerne er dunstet af. Det er min erfaring, at jo ældre en hankat er, når han bliver kastreret, des længere tid tager det for ham at aflægge sine “hankattevaner”, især hvis han har parret flere gange.

Der er så heldigvis det store plus for jeres vedkommende, at flytning til nyt område ofte gør underværker, så kryds fingre for det.

For øvrigt kan I ikke være sikre på, at jeres hunkatte på et tidspunkt også begynder at strinte.
Det kan så være en “trøst”, at hunkatte- og kastrattis lugter - fertil hankattetid stinker!

PS:
Du skriver “hankattehus”. Hvor var det placeret i forhold til boligen, var han alene dér eller havde han selskab af andre katte og kom han nogle gange ind til jer andre?[/QUOTE]

Hankatte huset lå seperat fra vores hus og Ataman hat altid ‘delt’ det med en hunkat da han HADER at være alene- han har kun været inde i huset i forbindelse med show og vask osv… Men har strintet i nogle hjørner!
Vil give dig ret i at hans urin nu bare lugter og ikke stinker som før… Heldigvis :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;879378]den er her

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?40498-Lige-en-lille-opdatering[/QUOTE]
WOW- måske skal det prøves

Ro på, hvis det kun er en måned siden - ingen grund til kemisk kastration endnu.
Når det så er sagt, er strinteri altså en dårlig vane - og det er slet ikke sikkert den brydes ved kastration, hvis der ikke efterfølgende skiftes hjem.

Egentlig synes jeg det er meget heldigt, at I skal flytte - så er der optimale betingelser for, at han vil stoppe strinteriet :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;879417]Ro på, hvis det kun er en måned siden - ingen grund til kemisk kastration endnu.
Når det så er sagt, er strinteri altså en dårlig vane - og det er slet ikke sikkert den brydes ved kastration, hvis der ikke efterfølgende skiftes hjem.

Egentlig synes jeg det er meget heldigt, at I skal flytte - så er der optimale betingelser for, at han vil stoppe strinteriet :-)[/QUOTE]

Han får sørme også chancen med ‘bare’ at flytte før vi gør andet- jeg er bare juble glad over at der er andre muligheder at prøve!!! Har været græde færdig over at jeg måske måtte af med ham :’( han er altså mors baby herhjemme- hele 7 kilo a ham :wink:

Er enig med de andre i at et nyt miljø kan gøre rigtig meget - så det ville jeg klart forsøge som en start og hjælper det ikke må du jo prøve kastrat chippen, men der gives jo heller ingen garanti for at det virker på Ata - alle katte er jo forskellige. og som du selv skriver har Ata altså være super fertil, og har været brugt meget - og det tror jeg også gør at han måske er lidt længere tid om at slippe hormonerne…

Nu skriver du at du ikke har andre hankatte - det kan jeg ikke rigtig få til at passe ind, Mr. Big er da hankat - ved godt han ikke er særlig gammel, men han er stadig hankat… ;o) tror dog ikke han har nogen effekt overfor Ata, da han blot er killing…

[QUOTE=trillingsgaard;879438]Er enig med de andre i at et nyt miljø kan gøre rigtig meget - så det ville jeg klart forsøge som en start og hjælper det ikke må du jo prøve kastrat chippen, men der gives jo heller ingen garanti for at det virker på Ata - alle katte er jo forskellige. og som du selv skriver har Ata altså være super fertil, og har været brugt meget - og det tror jeg også gør at han måske er lidt længere tid om at slippe hormonerne…

Nu skriver du at du ikke har andre hankatte - det kan jeg ikke rigtig få til at passe ind, Mr. Big er da hankat - ved godt han ikke er særlig gammel, men han er stadig hankat… ;o) tror dog ikke han har nogen effekt overfor Ata, da han blot er killing…[/QUOTE]

Mr.Big bor hos et venne par lige netop fordi at ham og Ata var dårlig indflydelse på hinanden! Ata fik Mr.Big til at strinte og omvendt!!! Desværre! Og vil gøre ALT for at beholde Ata

Prøv når du flytter, at starte op med en Feliway i stikkontakten - bare for at helgardere :slight_smile:

Og så skal du nok overveje de ting I flytter med - det skal jo helst ikke lugte for meget.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;879455]Prøv når du flytter, at starte op med en Feliway i stikkontakten - bare for at helgardere :slight_smile:

Og så skal du nok overveje de ting I flytter med - det skal jo helst ikke lugte for meget.[/QUOTE]

Vi køber helt nye katte bakke og nyt kradsetræ…