Småfede missere

Hej
Jeg har to sofakatte, de vejer begge 2 -3kg for meget.
Neutraliserede 4 år gamle.
Jeg fodrer med Acana.
Jeg overvejer nu at skifte mærke til diet. Så jeg leder efter et fodermærke som fremmer vægttab, er kornfrit og forebygger sunde urinveje…
Det gælder forøvrigt også med vådfoder, de kan ikke lide pate men elsker sovsen, jeg hælder gerne lidt vand ved dog har jeg ikke den store erfaring med vådfoder.
Nogen anbefalinger.?
Tak :slight_smile:

Bedste slankekur er vådfoder, vådfoder og atter vådfoder. Vådfoder uden korn og sukker. Felina Porta, Cosma, Smilla, Almo Nature, Applaws og flere andre er reelt kød i bouillon eller gele. Bidder i sovs kan blendes med ekstra vand, så det ligner pate, hvis katten hellere vil have det.

Det er også effektivt, at bruge et foder/aktivitetsbræt til at servere tørfoder i.

De har et foderbræt :slight_smile:
Har så i dag siddet og googlet vådfoder. " Faldt" så over ordet fuldfoder.!
Der er ikke ret meget vådfoder der passer ind i kategorien fuldfoder, kornfri. Eller læser jeg mig blind? :slight_smile:
Min plan er at fodre med våd som primært og så lidt tørkost som så ikke er serveret I en skål og tilvænne med daggamle kyllinger. Jeg har desværre bare ikke en forhandler lige I nærheden.

Lux (som muligvis har skiftet navn siden jeg sidst har købt det) som kan købes i Aldi, er uden korn og sukker og er fuldfoder.
Desuden kan man købe Bozita ved zooplus, som også er korn og sukkerfrit fuldfoder og ligesom Lux til en meget rimelig pris.
Mine to tykke katte lever primært af Bozita vådfoder. Jeg droppede Lux fordi jeg var så træt af alle de dåser der skulle til genbrug hele tiden. Bozita kommer i tetrapak som er super praktisk i forhold til opbevaring og mængden af affald. Mine to drenge er ret glade for de fleste af smagsvarianterne, men der er umiddelbart kun bidder i gele eller sovs, så hvis dine katte kun gider pate er du nødt til at mose/blende.

Super tak.
jeg er også faldet over Bozita.
Tetrapakken er også en god løsning, 10 - 14 dåser om ugen, er da til at få pip over. :slight_smile: