Smartphones?

Batterilevetiden på min nuværende mobil er mildest talt ikke god mere og spørgsmålet er jo så, om ikke det er lige så smart at ofre en ny mobil som et nyt batteri :wink:

Og måske skulle man endda overveje at følge lidt med udviklingen og købe en smartphone :yikes:

Men så kommer spørgsmålet: Hvaffor én skal man vælge og hva’ får man for det?

Jeg skriver så tilpas mange sms’er og er så tilpas irriteret over “almindeligt” tastatur, at et Qwerty-tastatur er et must. De fleste af de smartphones, jeg har set på på nettet, ser dog slet ikke ud til at have et tastatur :wink: Er det bare noget, der kommer frem på skærmen, når man skal bruge det (og dermed fungerer som Qwerty-tastatur)?

Hvis man har et abonnement med x-antal GB data, har man så automatisk mobilt bredbånd eller skal det tilkøbes?

(jeg ved godt, jeg er lidt amatøragtig at høre på, men jeg går altså ikke højt nok op i gadgets til at gå i dybden med den slags ;))

Tag kontakt til 3… de har BlackBerry :slight_smile: spørg Camilla/dkkorat og Birthe(ras) herinde om funktionaliteten… jeg tror nok at du kun vil høre godt om BB.
Jans abb (godt nok til iPhone, men det er det samme til en BB) koster knap 400 kr pr måned, ALTinklusive… Han sms ikke særligt meget, men knevrer konstant eller er på nettet…

Jeg har kun erfaring med iPhone (hhv. 3 og 4). Jo, tastaturet kommer frem når det skal bruges - og er et Qwerty-tastatur. :ok:
Min telefon er en arbejdstelefon, så jeg ved ikke, hvordan abonnementet er, andet end at der er fri adgang til data.
Min mands iPhone 3 er på et CBB-abonnement med fri data (altså, CBB har sådan set ikke abonnement, man betaler kun for, hvad man bruger, men det fri data var et tilbud hvor han betalte 500 kr (tror jeg det var) for at have fri data et helt år frem).

Og når du så har telefonen, kan du anskaffe dig et hav af apps - og rigtig mange af dem er gratis, andre kan fås til fx 6 kroner, så ingen grund til at bruge for mange penge på det :slight_smile:

For bare en måned siden ville jeg have forsværget at jeg skulle gøre brug af en iPhone…og endnu mindre da at jeg skulle eje en sådan! For mig var en mobiltelefon noget man tog med sig og så kunne man da åbne den hvis man gad pladre eller skulle give en besked!

Og tja… sidste nye statement på den front er vist: “hvordan fanden har jeg klaret mig uden før???” :høhø: Ved ikke om det er en anbefaling, men uha det er sgu lige før mit værste mareridt er hvis den er væk :wink:

[QUOTE=Else;762447] Jo, tastaturet kommer frem når det skal bruges - og er et Qwerty-tastatur. :ok:
[/QUOTE]

Det var også det, der gav mest mening for mig :ok:

Jeg taler ikke specielt meget i telefon og har ikke planer om at ændre på det, så et abonnement til 400 kroner om måneden er alt for dyrt for mig. Jeg skal have et, der inkluderer så lidt taletid som muligt og så meget fri data som muligt :wink:

Jeg har ikke selv sådan en, men Manden og begge unger har smartphones. Og jeg er altid ved at få FULDKOMMEN SPAT af at skulle skrive på dem.

Ja der kommer et tastatur op på skærmen, men held og lykke med at ramme det bogstav du tror du trykker på. Derudover er det stort set umuligt hvis man har lange negle.

Jo de er smarte, men ikke til at sms’e fra efter min mening. Ungerne er selvfølgelig vildt uenige og påstår jeg ligner noget med en staveplade når jeg skal sende en SMS, meeeeen…

Håber lige jeg må stille et spørgsmål.

Hvad er apps egentlig - hvad bruger man “dem” til eller hvordan bruger man dem???

Jeps jeg er nok mere analfabet end Mette er:tihi::tihi::tihi:

:tihi::tihi::tihi:

Lige hvilket mærke det bliver, ved jeg ikke endnu. Jeg har en gammel kærlighed til Nokia og deres nyeste ser IMO ret gode ud :slight_smile:

Jeg havde forsvoret, at jeg nogensinde skulle lære at bruge den “joystick”, der er på min nuværende telefon, for den lille dippedut kunne jeg sguda ikke få til at fungere som både højre, venstre, op, ned og lige midt imellem…Jo, med lidt øvelse kunne jeg :wink: Og det gætter jeg på, at jeg også kan med et smartphone tastatur.

[QUOTE=Troldegaarden;762455]Håber lige jeg må stille et spørgsmål.

Hvad er apps egentlig - hvad bruger man “dem” til eller hvordan bruger man dem???

Jeps jeg er nok mere analfabet end Mette er:tihi::tihi::tihi:[/QUOTE]

Tak - det sætter jeg pris på, at nogen er :høhø::høhø::høhø:

Apps betyder applikationer og er f.eks. konverter vægt/størrelser, find nærmeste busstoppested, find ditten-dutten-datten i nærheden :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;762445]Tag kontakt til 3… de har BlackBerry :slight_smile: spørg Camilla/dkkorat og Birthe(ras) herinde om funktionaliteten… jeg tror nok at du kun vil høre godt om BB.
Jans abb (godt nok til iPhone, men det er det samme til en BB) koster knap 400 kr pr måned, ALTinklusive… Han sms ikke særligt meget, men knevrer konstant eller er på nettet…[/QUOTE]
Og mit 3-abonnement til iPhone koster ca 70 kr månedligt, der er tilsluttet datapakke, mens jeg betaler for samtaler og sms. Jeg ævler ikke meget i telefon og sender endnu færre sms’er, så det bliver ikke meget dyrere end det på månedsbasis. Det synes jeg egentlig er ok :slight_smile: MEN - når du skal have telefonen kan det godt betale sig at få det dyrere abonnement i 6 måneder - telefonen bliver nemlig tilsvarende billigere. Så kan du skifte til noget billigere, når de 6 mdr. er gået. Faktisk ringede 3 til mig og fortalte at det ville kunne betale sig for mig at sætte abonnementet ned. Sådan noget gør jo at jeg bliver hængende som kunde!
Nå, ja, i en snæver vending hvis nettet er nede (eller hvis man er på farten med en bærbar) kan telefonen og abonnementet bruges som modem. Det er lidt smart.

Og ja, som andre har skrevet, tastatur kommer frem når man har brug for det :slight_smile:

Hvad er apps? Der er snart ikke det det ikke er - små programmer til alt mellem himmel og jord.
http://iphoneapplicationlist.com/apps/

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/mobil/article1342653.ece

[QUOTE=Temple Bar;762440]
(jeg ved godt, jeg er lidt amatøragtig at høre på, men jeg går altså ikke højt nok op i gadgets til at gå i dybden med den slags ;))[/QUOTE]
Velkommen i klubben :slight_smile:
Jeg har faktisk en efterhånden halvgammel Nokia (læs: ca. 2½ år gammel!) som IKKE er en smartphone, men bare en almindelig mobillos - men med qwerty tastatur! Jeg er fuldstændigt og totalt ude af stand til at skrive en SMS på andet! Gemalen har 2 Blackberries - han er mest glad for den gamle, som er svarende til min Nokia, altså ikke smart phone men stadig med qwerty tastatur. Den nye er en smartphone, men de er aldrig rigtigt blevet gode venner. Og når/hvis jeg en dag får den gamle Nokia slidt op, så vil jeg sandsynligvis lede efter den samme igen - livet kan faktisk godt leves uden smartphone, men absolut ikke uden fuldt tastatur :slight_smile:
VH
Susanne - en anden amatør på området :slight_smile:

Jeg har en HTC og er super glad for den, jeg giver 380 kr pr mdr så har jeg fri tale, sms, og mms og internet og.det internet der er på tlf kan kobles over på tlf uden problemer

Jeg har en Samsung Galaxy S2. Jeg har abonnement hos OiSTER med 6 timers tale, fri sms og mms og har 6 gb data. Det giver jeg 129 kr for pr mdr

Jeg har det samme som Marianne K - og jeg har en Sony Ericsson Xperia Mini - men DEN kan jeg ikke anbefale… Den fungerer - men den er IKKE god… Oister fungerer dog fint :slight_smile:

Jeg har en HTC Desire, som velnok snart er 1½ år gammel.
Jeg er, og har altid været, yderst tilfreds med den.

Spørger du mig, vænner man siger hurtigt til QWERTY-tastaturet. :slight_smile:
Lige sådan vænner man sig utroligt hurtigt til altid lige at kunne gå på nettet (eller bruge apps der kræver internetadgang).
Så et abonnement med mere eller mindre ubegrænset data, er klart anbefalelsesværdigt. :ok:

Jeg har, ligesom andre kan jeg se, et af de billigere til små 150 om måneden for tale, sms og data.
Der er godt nok en begrænsning på dataen, men rammer jeg loftet, nedsætter de bare hastigheden (jeg faktureres altså ikke ekstra).

En kombineret jule-/fødselsdagsgave fra misserne er nu blevet til

som klart ser ud til at kunne det, jeg har behov for - og måske endda lidt til :wink: Den har i hvert fald fået rigtig gode anmeldelser.

Abonnementet er blevet via mit nuværende teleselskab og kommer til at koste mig 145 kroner om måneden inkl. telefon. Så må vi med tiden se, om det er “godt nok” til mig :wink:

Wauuw - den er sq lækker :slight_smile: Hvor meget skal du betale “kun” for tlf, hvis jeg må spørge??? 145 kr/mdr er jo INGENTING… :slight_smile:

Selve telefonen koster 200 i udetaling og derefter 70 om måneden. De sidste 75 er så 2 timers tale og 3 gb data pr måned :slight_smile:

Det lyder da som et rigtig godt tilbud:thumbup: Var lige inde og læse om den… Lyder som en lækker tlf… (kunne godt gå hen og blive lidt misundelig:ups::tihi:)

Det er nok heller ikke så svært at blive misundelig, når du i forvejen ikke er tilfreds med din telefon :wink: Men den lyder nemlig god - på trods af, at jeg foretrækker Nokia og egentlig gerne ville have en Die neuesten Android-Smartphones und Mobiltelefone von Nokia men jeg kan bare ikke finde nogle udbydere, der tilbyder den - og jeg er simpelthen for nærig til at købe den til fuld pris :slight_smile: