Smartphones?

Batterilevetiden på min nuværende mobil er mildest talt ikke god mere og spørgsmålet er jo så, om ikke det er lige så smart at ofre en ny mobil som et nyt batteri :wink:

Og måske skulle man endda overveje at følge lidt med udviklingen og købe en smartphone :yikes:

Men så kommer spørgsmålet: Hvaffor én skal man vælge og hva’ får man for det?

Jeg skriver så tilpas mange sms’er og er så tilpas irriteret over “almindeligt” tastatur, at et Qwerty-tastatur er et must. De fleste af de smartphones, jeg har set på på nettet, ser dog slet ikke ud til at have et tastatur :wink: Er det bare noget, der kommer frem på skærmen, når man skal bruge det (og dermed fungerer som Qwerty-tastatur)?

Hvis man har et abonnement med x-antal GB data, har man så automatisk mobilt bredbånd eller skal det tilkøbes?

(jeg ved godt, jeg er lidt amatøragtig at høre på, men jeg går altså ikke højt nok op i gadgets til at gå i dybden med den slags ;))

Tag kontakt til 3… de har BlackBerry :slight_smile: spørg Camilla/dkkorat og Birthe(ras) herinde om funktionaliteten… jeg tror nok at du kun vil høre godt om BB.
Jans abb (godt nok til iPhone, men det er det samme til en BB) koster knap 400 kr pr måned, ALTinklusive… Han sms ikke særligt meget, men knevrer konstant eller er på nettet…

Jeg har kun erfaring med iPhone (hhv. 3 og 4). Jo, tastaturet kommer frem når det skal bruges - og er et Qwerty-tastatur. :ok:
Min telefon er en arbejdstelefon, så jeg ved ikke, hvordan abonnementet er, andet end at der er fri adgang til data.
Min mands iPhone 3 er på et CBB-abonnement med fri data (altså, CBB har sådan set ikke abonnement, man betaler kun for, hvad man bruger, men det fri data var et tilbud hvor han betalte 500 kr (tror jeg det var) for at have fri data et helt år frem).

Og når du så har telefonen, kan du anskaffe dig et hav af apps - og rigtig mange af dem er gratis, andre kan fås til fx 6 kroner, så ingen grund til at bruge for mange penge på det :slight_smile: