Smertestillende efter kasteration?

Jeg skal om ca halvanden - 2 måneder have min nye hankilling snip-snip Han vil på det tidspunkt være lige omtrent 6 måneder. Er det nødvendigt/en god ide at give ham smertestillende? Da jeg fik min voksne hunkat steriliseret fik hun noget flydende smertestillende en gang om dagen gennem en lille sprøjte. Jeg regner strækt med at min dyrlæge vil sige han skal have smertestillende, men har set og læst mange steder hvor man overhoved ikke bruger det. Hva mener i? :slight_smile:

Nej, der gives ikke smertestillende med hjem til hanner. Det er kun yderhuden der lægges et snit i. Jeg har fået masser af hanner fixet - de er fit for fight med det samme - især hvis det gøres tidligt - det er omkring tre til fire måneder - de kommer sig meget hurtigere over narkosen.

Hunkatten er noget helt andet.

Der har aldrig været behov for smertestillende de gange jeg har fået en mis neutraliseret.

Tror ikke at du skal bekymer dig om det for det meste går det jo godt og så er missen lyn hurtig frisk igen :slight_smile:

Jeg kan kun sige det samme som der er sagt.

En kastration er et meget lille indgreb, i forhold til en sterilisation, så smertestillende er ikke nødvendigt. :slight_smile: