Smily hos dyrlægen

http://fpn.dk/liv/article2753091.ece

Nu får dyrlægerne også en smily ordning.

Som dog er frivilling.

Det var da en god idé :slight_smile:

Er det ikke nok at være godkendt af Den Danske Dyrlægeforening og hvad det medfølger?

Det tænker jeg også - lige netop DDD stiller utrolig store krav til klinikkerne - både udstyr og personale.

Mine dyrlæger, er lige belvet ISO-certificerede som nogle sf de første i landet. Jeg synes, det er betryggende, at de skal leve op til diverse kvalitetskrav.

Kunne være interessant at vide, hvad kravene er i forhold til Dyrlægeforeningens.

Man kan læse om iso-dyrlægerne her: http://iso-dyrlaegen.dk/

Bonus info - iso dyrlægen er under Den Danske Dyrlægeforening.

Tak for info - som jeg lige kan vurdere det, går de mere på dyrlæge/kundeforholdet end godkendelsen fra dyrlægeforeningen.

Skal de ikke være godkendt af dyrlægeforeningen under alle omstændigheder. ISO-certificeringen som jeg forstår det er jat man arbejder processorienteret, arbejder efter bestemte nedskrevne procedurer og har en form for kvalitetsstyring.

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide :ok:

Det er langt fra alle klinikker, der er godkendt af DDD i dag. Mig bekendt er det også en frivillig ordning - og nok derfor jeg ikke helt forstår formålet med den nye :slight_smile:

Det gad jeg også gerne vide, og DDD er da en forening der om nogle stiller krav til sine medlemmer, så hvad er det lige den smiley ordning skal bruges til at vejlede om vedr. en dyrlæge?

Jeg tænker at det en smiley-ordning er så det bliver mere synligt, at dyrlægerne er kontrolleret og godkendt af uvildige.
Jeg ser ikke at godkendelse og medlemskab ved DDD, er noget der som sådan reklameres med, og kender faktisk mange der ikke har den fjerneste anelse om hvad DDD, er og hvad betydning det har. Derfor kunne det være en god ide at synliggøre at der rent faktisk er en kontrol, netop med den samme effekt smiley-ordningen har. Så dem der rent faktisk overholder, hvad der skal overholdes mv. får et skulderklap for det, og kan vise det for klienterne. Jeg kan sagtens se den praktiske anvendelse af en sådan ordning,

[QUOTE=Gucci;836972]Jeg tænker at det en smiley-ordning er så det bliver mere synligt, at dyrlægerne er kontrolleret og godkendt af uvildige.
Jeg ser ikke at godkendelse og medlemskab ved DDD, er noget der som sådan reklameres med, og kender faktisk mange der ikke har den fjerneste anelse om hvad DDD, er og hvad betydning det har. Derfor kunne det være en god ide at synliggøre at der rent faktisk er en kontrol, netop med den samme effekt smiley-ordningen har. Så dem der rent faktisk overholder, hvad der skal overholdes mv. får et skulderklap for det, og kan vise det for klienterne. Jeg kan sagtens se den praktiske anvendelse af en sådan ordning,[/QUOTE]

Jeg er helt enig, men det ville da være langt smartere at profilere den gamle ordning og forklare, hvad den går ud på, fremfor at lave en ny ordning :rock:

Måske man skulle anbefale dem et reklamebureau til den slags :tihi:

Såvidt jeg kan se, er det DDD som har introduceret ordningen:

Ordningen udbydes af Den Danske Dyrlæge-forening, Sektion vedr. Hund, kat og Smådyr

Så jeg vil tro, at medlemskab af DDD er en forudsætning, og så er ordningen “icing on the cake”.

[QUOTE=holymoly;836984]
Så jeg vil tro, at medlemskab af DDD er en forudsætning, og så er ordningen “icing on the cake”.[/QUOTE]

Den ordning der er der nu, er også frivilligt under DDD (mener jeg helt bestemt) - altså klinikkerne kan vælge at tilslutte sig ordningen og får derfor et skilt til at hænge på døren, hvor der står de er godkendt af DDD :slight_smile:

Jeg vil nok mene at der er tale om lidt mere end et skilt på døren. Hvis man er iso-sertificeret skal man i hvert fald en gang om året gennem ekstern audit, hvor der kommer en auditør fra fx. Dansk Standart eller et ligende firma - de er uvildige. Når der er audit vil nogle/eller alle ansatte skulle gennemgå en lang række spørgsmål vedr. procedurer, de vil sansyligvis gennemgå en række journaler for at se om man har fulgt nedskrevne procedurer. Hvis procedureren ikke er fulgt skal der være dokumentation for hvorfor den ikke er fuldt osv osv. Man skal altså hvert år kunne bevise at ens arbejde har en kvalitet der gør at man kan opretholde sit sertifikat.

Ja, naturligvis er der opfølgning, så man får lov at have skiltet hængene - det udstedes ikke til evig tid :slight_smile:
Kan ikke huske om det er hvert eller hvert andet år dyrlægeforeningen kommer på besigtigelse, men jeg ved fra min dyrlæge at besøget er meget omfattende.