Snacks

Jeg har prøvet lidt forskelligt til vores katte…

Catnip treats - Gider de ikke
Gær tabletter - Gider de ikke
Små tørre fisk- gider de ikke
Malt snacks - dem vil de meget gerne have!
Og sticks fra Aldi - Her går de helt amok!

Hvad kan anbefales som snack til kattene? Mærke og pris :slight_smile:

Herhjemme er der kun 3 slags godbidder der duer.

Cæsar spiser sticks fra Aldi og Whiskas’ godbidder.
Fnuggi spiser kun Sanabelle Dental snacks.

sticks fra aldi er gode - i moderate mængder
rejer er fine - MAX 4 pr dag pr kat
ostepasta fra GIMPET er et kæmpe hit herhjemme
tørrede rejer, kylling og fisk fra thrive er et mega hit
og tørret kød fra miamor er også et gigant hit herhjemme

det er de snacks mine gider - alle andre rynker de på næsen af og giver mig halen

Jeg køber dem i Aldi fordi de koster 1 kr. stykket, og ofte er der mere end 10 i pakken ^^

Jeg giver dem 1-2 sticks til deling pr dag… nogle dage lidt flere, har ikke den store efaring med at give min kat “slik”, da det kun er dem jeg har nu der har fået det ^^

det er fint nok :slight_smile:

aldi sticks er et hit hos mange katte herinde…

sålænge de får et godt lødigt foder kan du sagtens give dem godbidder i moderate mængder :slight_smile: især dem uden sukker… pas på hvis du giver whiskas og golden (et eller andet) fra fx maxi zoo - meget af det er kamp proppet med rent sukker - det er højest usundt og fedende for kattene

Tak for rådet ^^ Vil hellere spørge en gang for meget end for lidt :stuck_out_tongue:

Kigger altid hvad der er i den mad kattene skal have, og vil for alt i verden undgå ting tilsat sukker, det har de ingen gavn af (ligesom mig selv og for mange søde sager). Er meget imponeret af dette forum, og specielt din aktivitet Battlestar. Og takker mange gange for de gode råd omkring foder, og nu ligeledes omkring snacks, kun det bedste til de små :slight_smile:

Mine katte får fra nu af udelukkende Hills, da det er det jeg har hørt anbefalet flest gange, efter jeg skiftede foder i sidste uge, kan jeg allerede mærke det, på hvad der er i deres bakke!

For lige at skubbe tråden i anden retning, kan det så anbefales at have mere end en bakke til 2 katte ( tænker her på når de bliver voksne)

[QUOTE=Mickvl;666856]Tak for rådet ^^ Vil hellere spørge en gang for meget end for lidt :stuck_out_tongue:

Kigger altid hvad der er i den mad kattene skal have, og vil for alt i verden undgå ting tilsat sukker, det har de ingen gavn af (ligesom mig selv og for mange søde sager). Er meget imponeret af dette forum, og specielt din aktivitet Battlestar. Og takker mange gange for de gode råd omkring foder, og nu ligeledes omkring snacks, kun det bedste til de små :slight_smile:

Mine katte får fra nu af udelukkende Hills, da det er det jeg har hørt anbefalet flest gange, efter jeg skiftede foder i sidste uge, kan jeg allerede mærke det, på hvad der er i deres bakke!

For lige at skubbe tråden i anden retning, kan det så anbefales at have mere end en bakke til 2 katte ( tænker her på når de bliver voksne)[/QUOTE]

du er meget velkommen :slight_smile: og tak for roserne!!

det kan klart anbefales med en bakke til hver - ikke nødvendigvis fordi de ikke kan deles, men ofte er de glade for at tisse i en og sk*** i en anden…

jeg har 3 gigant bakker til 7 stk - og det er fordi det ikke er praktisk muligt med flere - men når jeg tømmer er der meget sjældent høm i den åbne - som om de kan lide deres privatliv :slight_smile:

det er meget forskelligt om katte er til store, små, åbne, lukkede - men store lukkede der kan konverteres til åbne er altid den bedste start - så kan lave det om hvis dine katte fortæller dig at de hellere vil have en åben bakke :slight_smile:

Hills er meget fint foder - du kan prøve at tage et kig på et par af de afstemninger vi har haft om emnet i ernæringsforummet - FP21, hills, RC ect er blandt vinderne… det er rigtig godt alt sammen…

giv dem masser af vådfoder også… på den måde forhindrer du at de får dårlige nyrer og mindsker deres risiko for blærebetændelse… katte er dårlige drikkere - og jo mere vådt du kan få i dem, jo mere vand får de og jo mindre er risikoen for at de bliver tykke :slight_smile:

Fik rådet i sidste uge at de skal have adgang til både tørt og vådt hele tiden, så det har de nu :slight_smile:
Vil da lige kigge på de afstemninger, lyder spændende :stuck_out_tongue:

Og tak for rådet vil se om jeg kan finde en fornuftig bakke til de 2 pus.

Nu jeg har dig til at florere her, den ene af vores katte hoster og hakker lidt, men der kommer ikke noget op, det lyder som om at hun prøver, men uden succes. Er der noget man kan give dem for at hjælpe på vej? Har lige sået noget kattegræs, men det tager jo et par dage.

hvis det er hårboller ville jeg give dem lidt kattemalt :slight_smile: evt supplere hills foderet med lidt iams hairball

her er foder-afstemningerne (et par af dem)

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?25786-hvilket-t�rfoder-m�rke-bruger-i(afstemning)&highlight=afstemning det er tørfoder

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?25787-hvilket-v�dfoder-m�rke-bruger-i(afstemning)&highlight=afstemning det er vådfoder

Mange tak ^^