Snart skal Ramos og Lima sammenføres

Hej alle,

jeg skrev i en tidligere tråd angående en killing, hvor jeg var i tvivl, hvorvidt den kunne blive indekat eller ej. (http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?41101-Kan-den-blive-indekat).

Nu nærmer tiden sig for, at mine to katte skal sammenføres! Jeg har fået Ramos på Færøerne for 3 uger siden, og han er bare den dejligste, sødeste og skønneste killing! Jeg er dog lidt i tvivl om han kan blive indekat, fordi han er så aktiv! Klatrer, hopper, løber osv på en helt anden måde end mine kære Lima.

Lima er maine coon, hunkat, bliver 1 år til august. Ramos er huskat, 17 uger gammel. Begge er neutraliseret!

Så til spørgsmålet. Hvad er den bedste måde at sammenføre dem på? Lejligheden er 2. vær, så mulighed er for at lukke dem i hver deres rum, men har kun 1 kattebakke, så det er nok kun over en periode ad gangen :høhø:

Her er nogle billeder af den nye kat, som nogle ønskede at se i sidste tråd :slight_smile:

Lima, som vist ikke ville af med sin madmor, da jeg skulle afsted.

Ramos er sååå glad for børn og har intet imod at blive båret rundt i hele huset af min 4 årige niece :wink:

Hvor ER de søde!

En 17-ugers killing SKAL være oppe og nede og rundt :slight_smile: Det betyder ikke at den ikke kan vænne sig til at være indekat. Lige nu er den bare hyperaktiv killing :slight_smile:

De FLESTE katte lærer at de ikke kan komme ud, og så affinder de sig med det (undtagelserne er typsik ældre udekatte/staldkatte) En killing på den alder burde ikke give de store problemer. Heller ikke med sammenføringen. Den ankommer med “killingepas” og det ved de fleste voksne katte godt betyder at de ikke må slagte den :slight_smile: Det betyder ikke at den første kat ikke anser killingen for at være LIVSFARLIG den første tid… men det går som regel hurtigt over :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;902982]Hvor ER de søde!

En 17-ugers killing SKAL være oppe og nede og rundt :slight_smile: Det betyder ikke at den ikke kan vænne sig til at være indekat. Lige nu er den bare hyperaktiv killing :slight_smile:

De FLESTE katte lærer at de ikke kan komme ud, og så affinder de sig med det (undtagelserne er typsik ældre udekatte/staldkatte) En killing på den alder burde ikke give de store problemer. Heller ikke med sammenføringen. Den ankommer med “killingepas” og det ved de fleste voksne katte godt betyder at de ikke må slagte den :slight_smile: Det betyder ikke at den første kat ikke anser killingen for at være LIVSFARLIG den første tid… men det går som regel hurtigt over :)[/QUOTE]

Enig !!!

Kattebakker kan man jo få flere af. Og måske er det ikke en dårlig idé under alle omstændigheder. Hvis den gamle kat beslutter sig for, at den ikke bryder sig om den nye til at begynde med, kan den gamle måske gå hen at blive lidt besidderisk med hensyn til sin bakke. Så er det altid godt at have en ekstra til den lille - for en sikkerheds skyld. Man kan også bare bruge en opvaskebalje.

Men det bliver jo spændende at se, hvad de siger til hinanden :slight_smile:

Super, tak for svar! Tror også, at det vil gå forholdsvist nemt, men har ikke prøvet det før, så alle gode råd er velkomne!! :slight_smile:

Ja har en opvaskebalje, som kan bruges i nødtilfælde, fx til om natten :slight_smile:

Jeg syntes bare, at Ramos er MERE aktiv end fx min anden killing, men selvfølgelig er der også forskel på killinger. Han er bare så sund og rask, stor og stærk at han er oppe på alle reoler, borde, kommoder i et hop :slight_smile:

Han er godt nok en flot kat, din Ramos. Fantastisk mønster. :smiley:

Tak Finn! Han har et utroligt flot og symmetrisk mønster! :slight_smile:

Ja, han er vildt flot :slight_smile:

Min erfaring er at killinger bare har forskellige personligheder. Nogen er hyperaktive, andre er EKSTREMT hyperaktive. Jeg har haft killinger flere gange på forskellige tidspunkter i mit liv, og den ene var meget rolig, men elskede at lege, når jeg hev legetøjet frem. Min Oliver var hyperaktiv, som jeg aldrig havde prøvet det før. Det var så slemt, at jeg næsten kunne have revet håret af mig selv engang imellem i frustration :smiley: Jeg tror det havde hjulpet ham at have en legekammerat, som han kunne have hygget med :slight_smile:

Okay, jeg tænker bare, at det er svært at tilvænne en ret aktiv killing, der er vant til at være i et stort hus (120 kvm) og så til at være i en lille lejlighed på 45 kvm :slight_smile: MEN håber og krydser fingre for at det går :slight_smile:

Netop hans killingestatus burde gøre, at han kan vænne sig til lidt af hvert ret hurtigt :slight_smile: Så vent at se - ingen grund til at tage sorgerne på forskud :cool2:

Husk også, at hvor stor en lejlighed er for katten, afhænger af hvor godt pladsen udnyttes i højden.
Kattetræer, skabe og reoler, man kan komme op på - alt sådan noget hjælper. :slight_smile:

Super, det har vi masser af! Man bliver nemlig nødt til at indrette sig opad i sådan nogle små lejligheder! :wink: Ih altså hvor er I bare søde til at komme med gode råd og feedback! TAK KG :thumbup:

Men hvornår er den store dag? For nu bliver vi jo snart spændt på at høre, hvordan den forløber :slight_smile:

Det bliver lørdag d. 4 august :slight_smile: