Snart to måneder

…siden Charlie flyttede ind. :slight_smile:

Det er skønt at få lidt liv i hverdagen igen :hjerte:
Og Charlie er simpelthen så skøn og nem. Det er sjovt at se hvordan man med tiden lærer at aflæse ham mere og mere, og forstå hvad han vil når han miaver. Efter DaBirden er flyttet ind, har vi i hvert fald opdaget at dén bliver kaldt højlydt på indimellem - og at efter der er kommet Ziwipeak i skabet, så skal lågen altså lukkes - ellers kan man risikere at Ziwipeaken bliver hevet ud af en vis Hr. Charlie. :tihi:
Eller hvis jeg ikke lige har opdaget at kattebakken er fyldt, så bliver der også klaget højlydt… og stopper med det samme igen, når jeg tømmer kattebakken. Nej, dum er han altså ikke. :cool:

Min mor har passet ham her fra lørdag-tirsdag - og skal passe ham igen fra på fredag-fredag. De to hygger sig - fra lørdag-tirsdag fik jeg jævnlig sms’er fra min mor - at nu havde hun købt godbidder til Charlie, de havde leget med DaBird, været en tur udenfor i sele og blevet børstet også. Så det er rart at vide at han bliver passet godt på, mens vi er på ferie -love og at min mor også nyder at få lov til at passe ham! Så håber næste uge kommer til at gå lige så godt - men mon ikke det gør det… :yah:

Selv Christians mor, som ellers ikke bryder sig om katte, har indrømmet at Charlie kan hun altså ikke stå for - han gjorde også lige sit indtog første gang hun så ham - hun satte sig i sofaen, Charlie hoppede op, smed sig på skødet af hende og gav sig til at spinde… Dét kunne hun alligevel ikke stå for! -engel

Er rigtig glad for at det blev Charlie vi valgte - selvom det faktisk var ret tilfældigt at jeg fandt ham. Ville have hentet en kat ude på internatet omkring Århus (www.ddaa.dk) - men tjekkede så lige, af ren nysgerrighed, DBA igennem - og stødte på en annonce fra Ikast af - så måtte jeg jo liiiige kigge… :ups: Og det var så Charlie. Allerede bare billedet af ham, så var jeg solgt. Skyndte mig at skrive til ejeren, klokken var vidst endda 22, men hun svarede tilbage med det samme - og vi fik aftalt besøg. Og ja, det skulle altså bare være Charlie!

Charlie er faldt rigtig godt til - og har fået opdraget os godt naturligvis :muhaha:

Har også endelig fået bestemt mig for hvilket foder han skal køres over på, regner med det bliver her i løbet af august hans Hill’s foder slipper op - og så skal han køres over på Applaws og Iams Hairball. Samt lidt Ziwipeak, det vil dog hovedsageligt blive brugt som godbidder - han er helt vild med det!
Nå ja, og så har jeg endelig fundet det eneste vådfoder, indtil videre, som han vil spise - Gourmet Gold. Har været en del mærker igennem efterhånden, og indtil videre er Gourmet Gold det eneste hvor han rent faktisk gider spise selve kødet, og ikke bare væsken! Han får ikke vådfoder som en direkte del af sin kost, for SÅ vild er han heller ikke med det - men indtil videre kan vi få ham til at spise Gourmet Gold et par gange i ugen - og dét er store fremskridt! :thumbup:

Bare lige en lille opdatering på Charlie… :slight_smile:

Dejlig post!

Og ved du hvad, jeg vil vædde med, at Charlie også er glad for at være kommet til at bo hos jer :slight_smile: