Snask ved øjet

Som den nybegynder jeg er bliver jeg nødt til at spørge…

Nobel har lidt indtørret sort snask sådan lidt udenfor indersiden af øjet (giver jeg mening?)

Er det noget vi skal fjerne eller?

Og hvis ja - hvordan?

Svært at afgøre når man ikke lige har set det.

Er det bare søvn fjerner jeg det bare med fingeren. Men synes nu ikke det plejer at være sort - men det kan jo være fordi det har samlet snavs og støv det er blevet sort da det tørrede :gruble:
Når det er indtørret er en lunken fugtig vatpind nok det rareste for ham.

Jeg gætter på det er fordi der er kommet lidt snavs i da det tørrede - for det ser ikke sån betændt eller ulækkert ud (igen, jeg håber jeg giver mening).

Er lige med hvordan vi kommer til at fjerne det med en vatpind… For lige nu er vi dumme fordi vi har løftet på ham og holdt hans hoved :tihi:

Jeg plejer at fjerne den slags med fingeren. Men ellers tag en fugtig vatrondel :slight_smile:

Det lyder som “søvn” - nogle katte kan få gevaldige klumper af det uden at det betyder noget. Stevie kan jeg “pille øjne” på flere gange om dagen, Ib stort set aldrig.

Jeg ta’r det bare ud med en finger. Stevie har lært at finde sig i det L

Jeg plejer også bare at fjerne det med fingeren. Jeg plejer også at fjerne bussemænd fra kanten af næsen, men ikke så ofta, da plejemissen ikke har næsen i jorden så tit.

Her er et eksempel på Stevie med søvn i øjet :slight_smile: Så kan du se om det er det du også har :slight_smile:

Nuuuurhhhh! En lille sovetryne… :inlove:

Hvor ser han kær ud :slight_smile:

Og ja, det er lige præcist sådan et par klatter han havde… Ser ud til han selv har fjernet dem i nat…

Det søvn.
Når i alle skriver i fjerner det med fingeren blir jeg lidt bekymret, ville gerne have ordet rene foran, kattes øjne er meget sarte og man kan let smitte eller gøre skade på dem hvis man har lidt negle eller lige tager fingeren for langt ind og rammer slimhinder. Jeg bruger altid en fugtig vatrondel når jeg er i nærheden af mine kattes øjne, på det måde undgår man skader, ubehag og smitte.

Blot en tanke :?

og iøvrigt :inlove: sikke en dejlig sovetryne :smiley:

Jeg er enig. Men jeg bruger alligevel hjørnet af en negl til lige at få fat i enden af “klatten*”, så kan jeg hive (ikke så lækkert) en lang “bussemand” ud af øjet på ham. Det sjove er at han egentlig 8for en siam) ikke har særlig dybtliggende øjne… Ozzy’s ligger MEGET dybere, og han snasker næsten ikke. Men det ER racerelateret, i al fald har siam tendens til “grat” i øjenkrogene uden at det betyder noget :slight_smile:

Det er da fordi han går med den i sky :høhø:

:klapper: :klapper: BARE han så ikke er ved at samle sammen til dyrlægens natmad…:tihi:

Hvis han kan få den med sovs, så ja. Men ellers nej tak, for missemanden er nemlig kræsen…