Snavsede indkøbskurve/vogne

Nu er jeg som bekendt snart en ældre bessemor. Har flere gange skiftet indkøbskurv eller vogn når jeg er ude at handle.

Hvorfor har jeg så det? Jo, jeg syntes nemlig de er ulækre ad h… til og har forsøgt at finde en der var knapt så beskidt.

Er der nogen her som kan huske hvornår de sidst har set de kurve og vogne vi samler vore madvare m.m. i er blevet vasket?

Jeg kan nemlig ikke og tænker bare føj f… f… Vi lægger vore varer op i flere års snavs og bakterier. Bessemor her er jo kommet i de samme butikker i riiiigtiiiig mange år ca. 1 gang om ugen, så når jeg ikke selv kan huske det, må det altså være mange år siden. Mon jeg tager helt fejl når jeg husker at de aldrig er blevet det?

jeg har altid vådservietter med til at tørre håndtag af med og desifiktions servietter til mine hænder …

Ja de kan være noget klamme …

Vores bliver vasket en gang månedligt. Det er en del af flaskedrengenes rutine…

Det er ikke nok, men der er virkelig ikke tid til at gøre det hver uge…

:inlove::inlove:

Det har jeg godt nok aldrig tænkt på… men de fleste varer er jo også emballeret.

:slight_smile:

Så man kan jo evt- tørre varerne af før man stiller dem i køleskabet /andre steder ??

:slight_smile:

Jeg ved ikke hvor tit de bliver vasket men jeg plejer da at tjæke om den jeg snupper ser okay ud.

Jeg tænker over det hver gang… og sørger altid for at putte alt der ikke er pakket ind i poser før de ryger i kurven. Desuden skylles alt frugt mv naturligvis godt, for der er godt nok mange der har haft fingerne i det bland selv frugt der er rundt omkring.

Åh ja… og så har jeg jo altid min lille hånddesinfektion på mig. Og ellers bliver hænderne vasket som det første når jeg kommer hjem :slight_smile:

Det har jeg godt nok aldrig tænkt på… men de fleste varer er jo også emballeret.

:slight_smile:

Så man kan jo evt- tørre varerne af før man stiller dem i køleskabet /andre steder ??

:)[/quote]
Jeg kigger aldrig efter i de indkøbskurve…jeg er aaalt for forkuseret på de dejlige sager jeg skal købe :tihi:

Adr ja, jeg synes også de er helt vildt beskidte lige for tiden. Synes ikke de plejer at være så beskidte heller.

Underligt.

jeg lægger også meget mærke til det …og nogle forretninger er meget bedre end andre til at holde dem pæne og rene…

og har faktisk tit tænkt på hvordan det gøres hos dem der vasker dem…er der firma der lever af at vaske ‘indkøbs kurve’ ?

[quote=Musashi;281763]jeg lægger også meget mærke til det …og nogle forretninger er meget bedre end andre til at holde dem pæne og rene…

og har faktisk tit tænkt på hvordan det gøres hos dem der vasker dem…er der firma der lever af at vaske ‘indkøbs kurve’ ?[/quote]

Hos os er det flaskedrengene der får lov at spule dem uden for. De aller værste får en ekstra skrubbe-tur under hanen…

Ved ikke om der lige frem er et firma… Hvis der er - har det ihvertfald været sparet våk lige så længe jeg har arbejdet der…

Ja vidst kan de være lidt snavsede, men det er ikke ligefrem noget der går mig på eller noget.
Så vil jeg da slet ikke tænke på hvor beskidte dankortterminalerne er og alt hvad vi ellers rører ved i vores hverdag. :tihi:
Vi tager ik skade af lidt skidt her og der - så længe vi husker at vaske poterne inden vi krammer misserne og skræller grøntsagerne så har jeg det fint med de indkøbskurve :høhø:

Syntes som jeg startede med at skrive at de er ofte er ulækre, men samtidig syntes jeg det er fjollet at holde en høj hygiejne når med tilsyn og straf og smilies og hvad ved jeg når indkøbsvogn/kurv og samlebånd hedder det ikke men … som vi lægger varene på aldrig bliver (eller næsten aldrig) bliver vasket.

Jeg ved jo så at båndene varerne bliver lagt på, bliver vasket hver dag.

Ja, jeg tager også den vogn/indkøbs kurv der ser renest ud, men synes dog det er endnu klammere at stå nede ved pant automaten og fylde flasker i ^^

Spekulerer faktisk ikke over det, men nu er jeg da HELT sikker på jeg kigger efter en ekstra gang, næste gang jeg tager en vogn.
Jeg har en AlcoGel til at ligge i min bustaske og den bliver da brugt en gang eller 3 om dagen, men det er fordi jeg har en masse mønter mellem hænderne - og i guder de kan være beskidte.

[quote=Anne K;282128]Spekulerer faktisk ikke over det, men nu er jeg da HELT sikker på jeg kigger efter en ekstra gang, næste gang jeg tager en vogn.
Jeg har en AlcoGel til at ligge i min bustaske og den bliver da brugt en gang eller 3 om dagen, men det er fordi jeg har en masse mønter mellem hænderne - og i guder de kan være beskidte.
[/quote]

:fin::fin:

Ja… og derfor samler jeg oz kun på sedler…

:inlove:

Hvis mange havde servietter eller væske med tænk hvor meget sygdom man kunne undgå…

Kan ikke huske hvad program det var men de vidste et sted hvor de lavet forsøg med finger vask på børn og der kunne man se en markant fald i sygdom.