Snehvide går tur - nu også på video

//youtu.be/KISd4VNyuZ4

Så fik jeg omsider redigeret en video om en ganske almindelig gåtur med Snehvide.

Jeg sigtede efter at holde den på 3 minutter, men endte alligevel med næsten 5…
Håber I holder ud alligevel. :slight_smile:

1000 tak for en herlig lille film, Finn Frode.:ok:
Det ser ud som om I hygger jer lige meget:)

Hvor er den video bare skøn!! Har nydt hvert et sekund,… hende snehvide er noget helt særligt!!
Det er lækkert i kan dele det sammen - hvor gammel var hun da i startede på jeres ture?
Ville så gerne kunne tage Margrethe med i haven på den måde men ved ikke om det er for sent at lære hende nu,…

Åhh så lige Millys morgenbord… det kan siges med 8 ord “Hvem der bare var kat hos finn frode”!

:smelter: Jeg bemærkede at Rags åbenbart godt synes han kunne læres op til at gå ture med Snehvide :smiley:

Nøj, hvor en skøn film :love2: Minutterne fløj afsted :cool2:

Jeg har altid nydt billederne af dine katte, men hvor er det skægt også at se dem i bevægelse :ok: Snehvide er pragtfuld :hjerte: og Rags en charmetrold :wehuu:
Tusind tak for kigget - Den slags luner langt ind i sjælen :slight_smile:

[QUOTE=Theomilou;917854]1000 tak for en herlig lille film, Finn Frode.:ok:
Det ser ud som om I hygger jer lige meget:)[/QUOTE]

Mange tak, Maja. Ja, jeg nyder også at komme rundt og se tingene gennem hende. Der kan naturligvis være dage, hvor jeg ikke rigtigt gider, men hun lader mig ikke slippe. Og når vi så først er kommet afsted, er det jo hyggeligt nok alligevel. :slight_smile:

[QUOTE=Margrethe;917859]Hvor er den video bare skøn!! Har nydt hvert et sekund,… hende snehvide er noget helt særligt!!
Det er lækkert i kan dele det sammen - hvor gammel var hun da i startede på jeres ture?
Ville så gerne kunne tage Margrethe med i haven på den måde men ved ikke om det er for sent at lære hende nu,…[/QUOTE]

Mange tak, Vivi. Vi havde haft hende i mere end et år, så hun var nok 10, da vi begyndte. Men jeg tror altså, at hun kunne det fra sit “tidligere liv”, for hun var helt med på idéen fra første gang, hun fik selen på.
Du kan da prøve at lade Margrethe vænne sig til selen indendørs først - uden line. Og når hun så kan det, skal hun vel bare tøjres midt på græsplænen - under opsyn naturligvis. :slight_smile:

Mange tak igen, Vivi. Vores Milly er bare sådan en sød gammel dame, så hun skal da ekstraforkæles.:hjerte:

Mange tak, Ea. Nej, Rags vil ikke ud af haven - han har hørt hvor farligt der er udenfor. Men han sidder og græder, mens Snehvide er væk, og det kommer der nok også en lille video om en anden dag. :wink:

[QUOTE=Beydana;917894]Nøj, hvor en skøn film :love2: Minutterne fløj afsted :cool2:
Jeg har altid nydt billederne af dine katte, men hvor er det skægt også at se dem i bevægelse :ok: Snehvide er pragtfuld :hjerte: og Rags en charmetrold :wehuu:
Tusind tak for kigget - Den slags luner langt ind i sjælen :)[/QUOTE]

Mange tak, Katrine. Ja, det gør alligevel en forskel med de levende billeder. Og tak for at du holdt ud til alle 5 minutter. :slight_smile:

Tilføjelse: Og så går hun med halen højt på rigtigt mange af klippene. Dejligt. :thumbup:

Sikke dog en dejlig reklamefilm for kattepatruljen :slight_smile:

Pragtfuld film, jeg kaldte på manden og vi nød den begge to, og hvor i dog hygger jer i to.:):slight_smile:

Hun er altså hel specel, er vild med hende :hjerte:, nus hende fra mig:):slight_smile:

Rags er altså også skøn:hjerte::hjerte:

Så flotte tegninger hun har:hjerte:

Sikke en fin video - flere af dem tak! :slight_smile:
Jeg er nysgerrig, hvor lange (meter og minutter) plejer jeres ture at være?

Mange tak, Pia. Ja, i Kattepatruljen har vi spændende og meningsfulde opgaver og også et godt kammeratskab. :smiley:

[QUOTE=kiskis;917902]Pragtfuld film, jeg kaldte på manden og vi nød den begge to, og hvor i dog hygger jer i to.:):slight_smile:
Hun er altså hel specel, er vild med hende :hjerte:, nus hende fra mig:):slight_smile:
Rags er altså også skøn:hjerte::hjerte:[/QUOTE]

Mange tak, Kirsten. Det glæder mig, at I nød den - og kattene labber rosen i sig. :slight_smile:

Mange tak, Veena. Hvid som sne, sort som ibenholt - og rød på næsespidsen… :slight_smile:

[QUOTE=Maja R;917941]Sikke en fin video - flere af dem tak! :slight_smile:
Jeg er nysgerrig, hvor lange (meter og minutter) plejer jeres ture at være?[/QUOTE]

Mange tak, Maja. Vi er som regel ude 45 minutter, men meget af tiden går med at stå og snuse eller med at ligge og holde øje, så vi kommer sjældent over 500 m. Der er også mange, hun skal hilse på undervejs, og når det er meget varmt, lægger hun sig hurtigt i skyggen. :slight_smile:

Åh, sikke dog en skøn lille film! :hjerte:

Og hvor ER du god til at gå i snor, FinnFrode…:høhø:
Snehvide har virkelig opdraget dig godt. :ok:

Jeg er sikker på, at min gamle Artemis (Snehvide-klonen) også ville elske nogle små ture udenfor matriklen - men jeg tør altså ikke rigtigt…:frowning:
Vi bor i andelshaveforening (tidligere kolonihaveområde), og vores ‘veje’ er kun smalle havegange. Der er ret mange hunde, hvor enkelte er pænt hidsige overfor misser. :frowning: Man kan jo ikke rigtigt ‘gå over på den anden side af gaden’, når ‘gaden’ kun er 2½-3 meter bred. :S

Skøn film, jeg vil være kat hos dig i mit næste liv :slight_smile:

Nøj hvor har hun det godt den kat :hjerte:

Finn Frode,- jeg elsker dine turer med Snehvide ,- og ville ønske, at Oline også kunne tage mig med på tur, - - men selvom vi teoretisk set, har de bedste betingelser, med skov, Heatherhill og stranden, går der lige udenfor gårdspladsen en strandsti, hvor der selvfølgelig luftes mange hunde! Men måske skulle je træne Oline i, at blive transporteret de første meter i min rollator?
Tak for den fine video!

Cats og Conni

Fantastisk fin film! Og ja, man skal jo netop huske at hvis man begynder på det, så kan det godt være at det er hver dag resten af kattens liv, også i snevejr - ellers er det bedre ikke at begynde. Men Snehvide har jo det der “down to an art form” når hun får sat snoren på dig :slight_smile:
VH
Susanne

Dejlig film - så kan prinsessen også skrive “movie star” på sit CV:)

Jeg er vildt imponeret over, at hun går så fint ved din side uden at trække og kravle ind alle mulige steder, hvor hun er umulig at følge. Hun er en meget dygtig misser:)

Ih altså! Sikke dog en dejlig film! Snehvide er SKØN!! Og det er dejligt at se at hun har høj haleføring så meget af tiden :smiley: Selvom Basil elskede at gå tur i snor havde han altid bare halen bagud når han gik :slight_smile:

Jeg synes ikke hun har sin Come With Me sele på? Og så må jeg indrømme at jeg er meget glad for min flexline når jeg er ude med en kat, er der nogen speciel grund til du bare har den lille korte line? (ikke fordi det ser ud til at være noget problem altså :))

Sidst men ikke mindst: Dine videoer er altid blandt dem jeg tager hovedtelefonerne på mens jeg ser (jeg har ikke højttalere på min computer, kun et - godt - headset) for du finder altid sådan noget dejligt musik som underlægning :slight_smile: Og det er altså det halve af oplevelsen!

[QUOTE=Diana F;917970]Åh, sikke dog en skøn lille film! :hjerte:
Og hvor ER du god til at gå i snor, FinnFrode…:høhø:
Snehvide har virkelig opdraget dig godt. :ok:
Jeg er sikker på, at min gamle Artemis (Snehvide-klonen) også ville elske nogle små ture udenfor matriklen - men jeg tør altså ikke rigtigt…:frowning:
Vi bor i andelshaveforening (tidligere kolonihaveområde), og vores ‘veje’ er kun smalle havegange. Der er ret mange hunde, hvor enkelte er pænt hidsige overfor misser. :frowning: Man kan jo ikke rigtigt ‘gå over på den anden side af gaden’, når ‘gaden’ kun er 2½-3 meter bred. :S[/QUOTE]

Mange tak, Diana. Ja, jeg er ved at have lært at gå i snor. Hun er meget tålmodig. :høhø:
Med hensyn til hundene, så hører Snehvide dem altid rasle længe før mig, selv om jeg er meget opmærksom. Og når vi møder én, er det vigtigt, at jeg kan tage hende op, og at hun stoler på mig, når jeg gør det. Men hun kender efterhånden de fleste her - også collierne, som hun normalt ikke er bange for. De bjæffer kun i deres egen forhave… :cool2:

Mange tak, Pia. Kunne da være hyggeligt, men jeg håber nu, du har rigtigt mange år foran dig, før dét bliver aktuelt. :smiley:

Mange tak, Sarah. Hun er vist nok en lille smule forkælet - og det bliver værre og værre… :tihi:

[QUOTE=conninissen;918039]Finn Frode,- jeg elsker dine turer med Snehvide ,- og ville ønske, at Oline også kunne tage mig med på tur, - - men selvom vi teoretisk set, har de bedste betingelser, med skov, Heatherhill og stranden, går der lige udenfor gårdspladsen en strandsti, hvor der selvfølgelig luftes mange hunde! Men måske skulle je træne Oline i, at blive transporteret de første meter i min rollator?
Tak for den fine video!

Cats og Conni[/QUOTE]

Mange tak, Conni. Det vil da være fornemt for hende at blive kørt - og hvis du har en kurv på, kunne det også være et godt tilflugtssted, hvis en hund kommer for tæt på. :slight_smile:

Mange tak, Susanne. Ja, jeg ville ikke lave sådan en reklamefilm uden at minde om, at hvis man begynder, så fanger bordet i al slags vejr. :slight_smile:

[QUOTE=Bølles mor;918057]Dejlig film - så kan prinsessen også skrive “movie star” på sit CV:)
Jeg er vildt imponeret over, at hun går så fint ved din side uden at trække og kravle ind alle mulige steder, hvor hun er umulig at følge. Hun er en meget dygtig misser:)[/QUOTE]

Mange tak, Anja. Hun er bare så dygtig og ved, hvad hun må - der er ikke meget brug for at guide hende med snoren undervejs. Først, når jeg vil hjem. :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;918065]Ih altså! Sikke dog en dejlig film! Snehvide er SKØN!! Og det er dejligt at se at hun har høj haleføring så meget af tiden :smiley: Selvom Basil elskede at gå tur i snor havde han altid bare halen bagud når han gik :slight_smile:
Jeg synes ikke hun har sin Come With Me sele på? Og så må jeg indrømme at jeg er meget glad for min flexline når jeg er ude med en kat, er der nogen speciel grund til du bare har den lille korte line? (ikke fordi det ser ud til at være noget problem altså :))
Sidst men ikke mindst: Dine videoer er altid blandt dem jeg tager hovedtelefonerne på mens jeg ser (jeg har ikke højttalere på min computer, kun et - godt - headset) for du finder altid sådan noget dejligt musik som underlægning :slight_smile: Og det er altså det halve af oplevelsen![/QUOTE]

Mange tak, Trekkie. Jo, det er Come-With-Me-selen. Sådan sidder den bare på hende…:høhø:
Og tak for rosen af musiken - jeg gør mig også stor umage med at finde noget i den rette stemning og så vidt muligt få det passet ind i billederne. :slight_smile: