Snowshoe killinger

Så kom de. 4 styk. Alle har det godt, dog er vi støærkt bekymret for den ene nr 1, som både havde en hård start, vejer 58 gram og ikke rigtig kan sutte som de andre tre - måske født tidligere. Vi er på sagen og gør hvad vi kan med flere hjælp. Det er slemt stressende, men sådan er det jo.

Fie vækkede mig kl 5.30 ved at skrige mig ind i ansigtet, så stod vi op. Jeg lukkede de andre fra og fandt tingene frem, og en time senere kom nr 1. Hun gik i panik og blev meget bange, så den blev født under sofaen - hvorefter jeg både måtte tage hinden give luft og genoplive to gange. Det var min første fødsel, så det var en ilddåb.

Så nåede Elin her ud, samtidig med, at Fie fødte nr 2 på mit skød midt i sofaen - hun ville ikke i kassen - jeg havde fprsøgt. Og slet ikke soveværelset.

Herefter kom nr 3 og 4 helt uden problemer. De tre sidste ser godt ud og sutter som besat hos deres mor, der heller ikke afviser dem, som hun i starten gjorde ved nr 1…

Jeg har sammen med Pia, flyttet familien Sne sko i soveværelset hvor alt ånder frem nu. Nr 1 er vi dog urolige for… Nu må vi se.

Fie har det godt og har spist alle kagerne plus en portion vådmad:-) Og hun spinder og ligger med dem alle i kassen nu - de andre katte er oppe og kigge ved døren ind imellem, men lister ned igen. De har ikke generet hende heldigvis og døren er naturligvis haspet.

Den eneste minus er nr 1 - men vi har folk der hjlælper, så vi tror stadig på den bette størrelse.

Vægten er 58 gram, 76 gram, 92 gram og 84 gram. Så nr 1 er godt nok lille!
Men der kom altså 4 og de har det godt alle sammen - muligvis skal nr 1 have hjælp eller klarer den ikke - det vil vise sig i løbet af i dag.

Kæft mand en ilddåb for mig! Jeg må nok sige, at jeg gik ud og røg to smøger i træk da Elin kom og tog over efter jeg havde arbejdet med nr 1 og indtil videre reddet det bette liv. Pyyyyyha!

Men nu må vi tage det en dag af gangen. Ud kom de da uden problemer:-)

Og det gik stærkt - 3,5 timer så var alle født. Fie er derfor godt træt

Fødefoto - her er 3 ankommet:-) Midt på Århus Hovedbanegård dvs min sofa, for sådan skulle det åbenbart være sagde Fie…

Tillykke med jeres første kuld, det er bare stort! :slight_smile:

Jeg :kryds: for at den lille klarer den!

Ps de er helt hvide - jeg kan kun kende nr 1, som jeg jo nok aldrig glemmer:-) Hvordan pokker ser jeg forskel, når jeg vejer dem fremover? Tips modtages med kyshånd…

Tillykke med de 4 små mislinger - Håber på det bedste for den første!

Til lykke - og dejligt at høre at du også havde nerverne helt ude i finderspidserne.

Den lille - mjaaa lille er den vel ikke - i Frederiksværk bor en aby der ved fødslen vejede 45 gram - det er lille …

Held og lykke med dem alle

Den lille tager patten men skubbes væk af de andre… I starten afviste Fie den, men nu har hun accepteret for nu… Ja det er jo naturen - men nu vil jeg gerne redde det lille liv… hvis jeg kan! Måske fejler den noget? Vi gør ALT for at redde nr 1 - mere senere

KH og tak

Tillykke tillykke.

Du kan i løbet af ganske få dage begynde at se forskel, når de får lidt farve. Vi har aldrig haft behov for at mærke vores birmabørn, da der som regel er forskel på køn osv. Den lille skal nok klare det :0)

tag en tucsh og tegn en lillke bitte prik på hver af dem på en af de små lyserøde trædepuder… der slikker Fie ikke farven af

STORT tillykke med de 4 smuklinger :slight_smile: :stork: :stork: :stork: :stork:

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

STORT tillykke med dem, Elle.

Og tak for den dejligste update.

Kan man ikke binde et helt løst bånd i forskellige farver rundt om halsen på dem ?? :?

Tillykke med 4-lingerne :juhu:

Håber den førstfødte klarer den :kryds::kryds::kryds:

Tillykke med det første kuld, Helle :hjerte:

Herfra krydses alt, for at den lille klarer det!

[QUOTE=Tante Tut;637598]

Kan man ikke binde et helt løst bånd i forskellige farver rundt om halsen på dem ?? :?[/QUOTE]

Jo det kan man godt - men jeg ville ikke turde.

Der bor vel ikke en i nærheden, der KAN sondemade, hvis det er? Vi kan flaske meget små størrelser, men vi har aldrig sondemadet… Mit nr er 3066 0283 hvis en, der har oplevet noget lignende før kan komme forbi, så send sms/ring mig endelig op. Jeg har også snakket med Brita og Camilla, men de er jo langt væk og Brita endda på job…

Muligvis panikker jeg lidt mere end jeg bør over nr 1 - men det bette dyr startede jo også med at give mig et chok:-)

Jeg vil gerne se den patte… Så er jeg roligere…

:dokdok::dokdok:

Hvordan kunne jeg dog glemme det :

De er skønne !!!

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Og krydsede fingre og tæer for, at den bette snart kommer i gang med at sutte :kryds:

[QUOTE=lenschow;637603]Der bor vel ikke en i nærheden, der KAN sondemade, hvis det er? Vi kan flaske meget små størrelser, men vi har aldrig sondemadet… Mit nr er 3066 0283 hvis en, der har oplevet noget lignende før kan komme forbi, så send sms/ring mig endelig op. Jeg har også snakket med Brita og Camilla, men de er jo langt væk og Brita endda på job…

Muligvis panikker jeg lidt mere end jeg bør over nr 1 - men det bette dyr startede jo også med at give mig et chok:-)

Jeg vil gerne se den patte… Så er jeg roligere…[/QUOTE]
Sørg for den er godt varm, og giv den så lidt druesukkervand, så får den energi til at starte med at patte.

Stort tillykke med de 4…:hjerte:

:kryds: for den lille og at den klare sig fint…:slight_smile:

Nåhhhhhh …Endelig kom de, og så på min fødselsdag :-). Stort tillykke med dit første kuld, og de 4 små nye snefnug - Og jeg krydser for at den bette fnug klarer skærene. I mit første kuld havde jeg en på 60 gram, der gik ikke mange dage før han havde indhentet de andre.

Og jeg har vundet et kys fra Mads Mikkelsen …Jeg gættede på 4 :-). Og pludselig giver det jo mening at kalde en af dem for Alice in wonderland :slight_smile:

[QUOTE=Alice;637611]Nåhhhhhh …Endelig kom de, og så på min fødselsdag :-). Stort tillykke med dit første kuld, og de 4 små nye snefnug - Og jeg krydser for at den bette fnug klarer skærene. I mit første kuld havde jeg en på 60 gram, der gik ikke mange dage før han havde indhentet de andre.

Og jeg har vundet et kys fra Mads Mikkelsen …Jeg gættede på 4 :-). Og pludselig giver det jo mening at kalde en af dem for Alice in wonderland :-)[/QUOTE]

:uha::uha::uha:

Gad vide, hvad Mads Mikkelsen siger til det :lol::lol:

Det er nu altzå Viggo Mortensen, du skal møzze med… :høhø::stuck_out_tongue:

MEN 92 gram - nr 3 - har det forrygende sku jeg hilse og sige:-) Og det har de andre to også:-) Bettemis ligger desværre lidt hensygnet… Ja nu må vi se! De gik sammen 5 døgn og parrede i 4 - måske er nr 1 yngre… Faktisk er det jo den “stærkeste” i kuldet set i forhold til hvad den har været igennem.

En sjov historie:-)
Brita sagde jeg skulle varme nr 1 ved mit bryst, så jeg lagde den op til mig med hånden under blusen. Så kun Fie ikke se nr 1! Og så skreg hun jo! Hvad gjorde jeg så?
Og der må gerne grines:-)

Jeg trak sgu min bluse op og lå splitterravende delvis hans jørgen på min sofa med en fødende kat og en lille nr 1 midt på min sofa, med frit udsyn til gaden!
heldigvis bor der ikke så mange i Hvilsom…

:slight_smile:

men det virkede! Så skide være da!:slight_smile:

Men det vil vi helt sikkert grine af om nogle dage:-)

Stort tillykke med de længe ventede små bamser :slight_smile:
Mange -jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser -jegkrydser til den lille første .