Snudeberg er endelig hjemme igen :)))

Jubii, jeg har fået min dejlige dreng hjem og det er jo intet mindre end fantastisk.

Han hoppede lige i kattefælden og var selvfølgelig bange, men da vi kom hjem og han blev lukket ud i lejligheden var han fuldstændig sit gamle jeg. Han er mega kælen og virker til at være meget glad for at være hjemme igen.

Pyha, sikke en lang og hård rejse, men heldigvis en happy ending.

I får lige et stemningsbillede :slight_smile:

Hvor skønt - tillykke med din gamle kat :slight_smile:

Sikke en fantastisk historie :hjerte: Tillykke med genforeningen :slight_smile:

Hvor er det bare en fantastisk happy end! :wehu:

Hvor er det bare dejligt han er hjemme igen og skøøøønt med en happy ending :thumbup:

Hvor er det bare dejligt at læse. :smiley:

Tillykke er vids det helt rette ord her! TILLYKKE!!!

Mange tak til jer alle, det er altså bare helt vildt, det havde jeg simpelthen ikke turde håbe på, men på den anden side, så gjorde jeg det jo alligevel, mine missere er mit et og alt.

Hvor er det bare dejligt - Man skal nemlig IKKE opgive håbet, men pas nu på, han ikke smutter igen, nu hvor han har fået smag for det frie liv, hvor det passer ham.

PS: Husk at skrive de steder, hvor du har ham efterlyst, at han er kommet hjem.

Hvor er det bare alt for fantastisk :inlove:

Sikke en dejlig historie…:hjerte:

Han kommer ikke ud foreløbig, hvis det stod til mig ALDRIG, men det ville også være ondt af mig. Jeg holder ham i hvert fald inde et godt stykke tid, så må jeg se hvordan jeg skal tackle det.

Han går bare rundt og snakker en hel masse og gnider sig op af mig og tingene i lejligheden, tror han er rigtig glad for at være hjemme.

Ser ud til han er glad for at komme hjem - helt afslappet ser han ud. Han ser heller ikke ud til at have sultet:-)

Sikken en happy ending- dem kunne der godt bruges mange flere af

Tillykke med, at han er hjemme. Jeg kan godt huske dig fra Jubii også, og ærligt talt, så havde jeg ikke regnet med, at du så ham nogensinde igen.

Heldigvis så gik det jo anderledes!

Jeg håber, at du vil lave en løbegård eller andet til ham, eller evt. holde ham inde, måske med selskab af en anden mis. Jeg ved i hvert fald, at jeg ikke ville have nerver til at lukke ham ud igen!

Nej jeg har ikke nerver til at lukke ham ud igen, jeg skal have udtænkt en plan, det ender nok med en flytning hvor jeg får min egen have jeg kan hegne ind. Det er bare ærgeligt det skal være sådan, de elsker jo at rende rundt i skoven og være katte.

Men miste ham igen, det kommer bare ikke til at ske!

Sikke en solstrålehistorie :wehuu:

Tillykke med at du fik ham hjem!

Jeg er sikker på at han sagtens kan omstille sig til at skulle leve med at komme ud i en have, især hvis det sker i forbindelse med en flytning. :thumbup:
Det ville jeg personligt ikke have nogle skrupler ved :slight_smile:

Hvor er det bare fantastisk skønt at høre. “Bare typisk de katte!”, var min første tanke. Kommer hjem og lunter straks rundt somom intet var sket. Bare madskålen er hvor den plejer. :slight_smile:

Tillykke med det.

Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed over at ikke lukke ham ud. Har du aktivering til ham indenfor? Ellers så bare spørg løs. Rigtig mange har rene indekatte herinde. Det kan man sagtens.

:wehu: Det var godt at du endelig fik fat i ham :wehu:
:jubiii::jubiii::jubiii:

[quote=Sheer;367856]Hvor er det bare fantastisk skønt at høre. “Bare typisk de katte!”, var min første tanke. Kommer hjem og lunter straks rundt somom intet var sket. Bare madskålen er hvor den plejer. :slight_smile:

Tillykke med det.

Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed over at ikke lukke ham ud. Har du aktivering til ham indenfor? Ellers så bare spørg løs. Rigtig mange har rene indekatte herinde. Det kan man sagtens.[/quote]

Dette sidste er jeg så ikke enig med dig i!

Det er meget sjældent, man kan omstille en kat, der er vant til et udeliv, til kun at være inde. Det giver tit problemer, og så er det også synd for katten, synes jeg.

Man kan altid give en kat noget, men sjældent tage noget fra den - især ikke et udeliv.

:yatta::yatta::yatta:

[quote=Mega;367860]Dette sidste er jeg så ikke enig med dig i!

Det er meget sjældent, man kan omstille en kat, der er vant til et udeliv, til kun at være inde. Det giver tit problemer, og så er det også synd for katten, synes jeg.

Man kan altid give en kat noget, men sjældent tage noget fra den - især ikke et udeliv.[/quote]

Jeg skal ikke generalisere ud fra få eksempler, men vil alligevel vove at påstå, at det såmænd godt kan lade sig gøre. - Og så komme med eksempler. :slight_smile:

Inden jeg fik Cæsar havde han levet 7 år som inde-/udekat (om det var som fritløbende eller i indhegning, ved jeg ikke.) I dag lader det til at han kan nøjes med min seng, en nullerputseng, bakke og madskål. :stuck_out_tongue:

Ebony havde de første 10-12 uger af sit liv som fritløbende. Jo, hun stak engang af, og var væk i 4 uger. Men det var bestemt ikke mit indtryk at hun længtes efter udelivet - hun havde Cæsar og Fnuggi, samt legetøj og masser af klatremuligheder.

Jeg erkender gerne at der er nogle katte, man ikke kan vænne til indelivet. Og havde jeg muligheden, købte jeg et enormt stykke land mine katte kunne boltre sig på. Men sådan er min virkelighed ikke. Og jeg mener nu engang, at de fleste katte kan få et skønt liv indendøre. :slight_smile:

[quote=Mega;367860]Dette sidste er jeg så ikke enig med dig i!

Man kan altid give en kat noget, men sjældent tage noget fra den - især ikke et udeliv.[/quote]

Det er ikke noget med enig eller ikke enig. Jeg forstår godt din indvendiing, og jeg har argumenteret for noget svarende til din pointe flere gange i trådene herinde også, i tilfælde hvor det ikke lod sig gøre.

Jeg kan selvfølgelig ikke træffe beslutningen på Trine75’s vegne, men jeg ville synes det var forsøget værd at bare holde ham inde, for jeg har selv oplevet at det godt kan lade sig gøre. Hvis ikke, så tager vi den selvfølgelig bare derfra (med råd og vejledning)… :slight_smile: